Nukenkaulus, Brachyscome iberidifolia

Elä välitä, miulla kukkii JO erittäin monet monet ulosmenijät että en tosiaankaan kehtaa sannoo. Että silleen tänä vuonna.

kuvaHiukan toispuoleinen kärhön vuoksi.

Laitoin hoyabella sulle yv äsken :slight_smile:

Pätkäsin nukenkaulukset viis-senttisiksi. Tuossa lueskelin tätä ketjua vuoden takaa - olin sillon kuukauden myöhemmässä kuin nyt. Viime vuonna nukenkaulukset meni siinä kauheessa myrskyssä kaikki, joskus toukokuun lopussa heti kun olin ne istuttanut maahan.

Mulla on muuten joka ruukussa puolet tuosta Hoyabellan määrästä, enkä koulinut enkä tehnyt mitään muutakaan, leikkasin vaan latvoja.

ei liity nukenkauluksiin mutta kun mainitsit Liinukka tuosta myrskystä niin miulla lukkee kalenterissa 22. toukokuuta että Helevetinmoinen myrsky ja tuhot sen mukaset, ulkotomaatit tuhannen palasina ja ulosviedyistä kukista ei mittään jälellä.

Juu en tarkalleen muista mutta tosiaan olin juuri ed. päivänä laittanut kasvimaan ja kaikki hakkautui maahan ja vesi valui käytäviä myöten rinnettä alas. Kaikki meni ihan p…kaks ja vieläkii on paha mieli. Kukista varmaan 70 prosenttia tuhoutui. Huono oli tuuri, kun liian aikaisin laitoin mut mistäs sitä tiesi. Pittää kahtoo vielä muistiinpanoista mikä päivä se oli. Oisinko miä niin aikasin kukkia jo istutellut, ko en muista.

Ja ukkonen rymisi jo 19. toukokuuta, edellisenä(kin) päivänä +22 mittarissa.

Miulla on nämä nukenkaulukset nyt tämmösiä, leikattuja ja koulimattomia. En tee näille enää mitään, ehkä joudun suurempaan ruukkuun laittamaan ja kenties latvomaan vielä. Miusta nää on ihan hyvällä hollilla nyt. Vähän epätasaista kylvöä mutta ei haittaa, suurin osa on kyllä hyviä.

kuva

Laitoin 3 nukenkaulusta amppeliin jo valmiiksi, pieniä kukkanuppuja havaittavissa. Katsoin tuolla edeltä, jotta Karvarillakin oli amppelissa. Viime vuonna meni myttyyn kaikki, nyt näyttää tilanne paremmalta :)

kuva

25 cm halkaisija on tuo. Ois voinut olla isompikin. Tuo mun kuva ed. sivulla on vähän vinksinvonksin mutta yhessä ruukussa on jotain 4-6 tainta.

kuva

Nukenkaulus on kyllä ihme otus, se ei sateesta välitä vaikka ulkonäöstä niin luulis.

kuva

kuva

Nämä vaan syksyä kohti mennessä pörhistyy.

No, minä jatkan tämän kesän nukenkauluksella. Ruosteinen tonkka sai kaverikseen tänä kesänä nukenkauluksen.
huom…ei paljon ole viikkojen rankkasateista välittänyt.

Viime kesän siemenet itivät mahottoman hyvin,kylyvetty 15.3

Kumpi näistä on nukenkaulusta , toinen on ahkeraliisa :slight_smile:
( sen siitä saa kun ei merkkaa kylväessään   ;)

HItto ku varastaa kirjaimia,no, siis lissu

Kannattaako edes haaveilla enää laittaa Nukenkaulusta itämään?