Ohjeita ja toiveita

Jatketaan täällä näistä palstaan liittyvistä käytännön asioista ja niihin liittyvistä toivomuksista.

Alkuperäinen kirjoittaja: Olivia

Oho, taas on tehty muutoksiaoho

Huomasin että jos haluan uusimmat viestit tai ketjut päivittymään joka kerta kun palaan takasin etusivu/aiheet-sivulle, niin painan selaimen edellinen-nappia. Jos taas haluan jatkaa siitä näytöstä mihin edellisellä kerralla jäin, painan keskustele-nappia (jos monta sivua niin palaa takasin sivulle josta lähdin). Näin näyttää toimivan tällä hetkellä. Kaikki-nappi olisi silti hyvä, ei tarvitsisi pomppia sivulta toiselle.

Tarkoititko Olivia että täälä keskustellaan tällaisista asioista?

Juu tarkoitin. Ja kaikista sivuston käyttöä helpottavista asioista. Olen vaan huomannut, että jokaisella on niin oma tapansa esim. tulla sivustolle, että ihan yksioikoista tämäkään ohjeistus ei ole.

Kuka osaisi vastata siihen, että voiko palstoille laittaa mitään ilmaisinta, josta näkisi missä on uusia viestejä, joita en ole vielä lukenut? Helpottaisi pomppimista merkittävästi.

Kaikki mitä on tehty, on ollut edistystä ja hyvää kehitystä. Kiitos kaikille osallisille.

Etusivulla luettu muuttuu nykyisin eriväriseksi eli muissa ketjuissa on uusia viestejä…

Marna, moiden jo luettujen ketjujen merkinnän lisäksi uusien viestien löytyminen “tullee helpottumaan”, sanoi aamusella tekniikkapuoli. Hiukan vielä kärsivällisyyttä!

Menikö jotenkin pieleen? omalla nimellään???

Mummo, hetken olin pihalla, mutta sitten löysin laittamasi Husky Boy Romeon kuvan tuolta “Mikä kukkii nyt?” ketjusta omalla otsikollaan. Ihan hyvin on noinkin, siis omana ketjunaan. Mutta jotta niitä ei tulisi joka kasville erikseen, kannattaisi jatkaa jo aloitettua “Mikä orkidea kukkii nyt” -ketjua. Noiden nimien samankaltaisuus varmaan sekoitti sinua.

(Sinänsä taas upeakukkainen kasvi!)

Romeon voisi siirtää muiden kukkivien seuraan.

Tuo päivämäärän saaminen kansiotasolle (Puutarha/orkideat)paransi huomattavasti aktiivisten keskustelujen löytymistä. Lajittelun voisi vielä toivoa pelaavan samassa yhteydessä (Viimeisin). Kaikki nämä parannukset taisivat valitettavsti kuitenkin tulla muutama kuukausi liian myöhään. Ylläpito mokasi pahasti, kun ei kuunnellut toiveita. Suurin osa vakiokeskustelijoita ehti jo karata Klorofyllin puolelle.

Toiveita kuunnellaan aina. Meillä ei vain ole resursseja kehittää päätyönä puutarha.net:in keskutelupalstaa. Joten muutokset tulevat ryöppyinä. Toiveiden esittäminen palstalla, keskusteluviesteinä ei aina kantaudu ylläpitoon asti. Emme lue päivittäin näitä viestejä. Paras keino on käyttää palautesivuamme (yläpalkki, yhteystiedot) ja listata sinne lyhyesti ja ytimekkäästi toivomuksia.

Meillä on nyt jo kohtalaisen pitkä lista parannuksia tehtävänä. Palstan takana on myös tehty paljon korjauksia jotka ovat lähinnä näkyneet palvelun nopeutumisena ja hidastusten sekä satunnaisten virheilmoitusten poistumisena. Nämä parannukset ovat vieneet ehkä enemmänkin aika kuin näkyvät korjaukset.

Alkuperäinen kirjoittaja: Rakentaja.fi/ylläpito

Ylläpito, kannattaa kyllä käyttää hakua sanalla ylläpito - samalla näette itse haun onkelmat;)

Toisaalta pitäisi aina muistaa lähettää postia kun tulee mieleen kehitystarpeita, toisaalta ei aina tiedä onko kyse omasta osaamattomuudesta vai todellisesta ongelmasta niin ei tahdo olla vaivaksi…

Olen käyttänyt suodattimina keskustelupalstan etusivulla "Ed. kirj." ja sen rinnalla "Viestipuuta", josta voi noukkia haluamansa luettavat. Tällä tavalla olen tietääkseni saanut kaikki ne joita en ole lukenut. Suosittelen.

Arjen valjettua totesin orkideapalstan jälleen toimivan. Onneksi vika ei ollutkaan koneessa tai korvien välissä.Mukava tavata taas.

Juu, pieni erossaolo saa kaipaamaan… Sain ylläpidolta viestin, että toinen servereistä oli päättänyt pitää jouluna “ommoo lommoo”.

Yhteyteni tänne toimii ilmeisesti sen pystyssä pysyneen serverin kautta, koska päsin tänne joka kerta kun yritin. Testailin useamman kerran, kun ihmiset kyselivät. Tosin en kokeillut viestien laittamista.

Parhaat Ystävänpäiväterveiset !

Miltäs kuulostais jos sellaisille sukukohtaisille sivuille kuten esimerkiksi Coelogyne, Cymbidium sekä muut joissa on jo juttua useamman kymmentä sivua kokoaisi alasivun jossa on valitut ja hyväksi havaitut tiivistelmät hoito ohjeista. Olisi helppo käydä välillä terästämässä muistiaan ja ottamassa oppia. Kun ei omaa tuota pikalukutaitoakaan ja epäily aina välillä hiipii mieleen varsinkin jos ja kun kukintaa ei kuulu.

Työläältä, Aram, työläältä ;-)

Ajatus on sinänsä fiksu, mutta kun sitä yhtä totuutta asioista ei olekaan. Jokaisella on omat tapansa kasvattaa, eikä niistä aina tiedä, ovatko ne oikeita ja toimivia muiden olosuhteissa. Eipä tarvitse kuin lukea parista kirjasta saman kasvin hoidosta ja olosuhteista, niin jopa on eroja. Se, joka tekisi tuon poimintatyön, katsoisi tekstejä oman seulansa lävitse, johon ehkä muut eivät olisi ollenkaan tyytyväisiä. Kyllä sieltä ne helmet on vain itse poimittava!

Olen samaa mieltä Olivian kanssa. Mielestäni keskustelut ovat rönsyineen sellainen jatkumo, että voi olla, että yksittäinen hyväkin hoito-ohje ei välttämättä toimi, jos se irroitetaan paikaltaan yksittäiseksi ohjeeksi. Nykyään ei aina malteta paneutua asiaan vaan aina halutaan kaikki valmiiksi pureskeltuna. Minusta orkideaharrastuksen hohto on siinä, että joutuu itse hieman opiskelamaan ja kokeilemaan.