Oletko rikas vai köyhä?

Olen todellakin rikas. :smiley::slight_smile:
Ensinnäkin minulla on ihana aviomies.
Tytär on myös rikkautta.
Koiratkin rikastaa elämää.
Oma koti metsässä (pankista tosin lainaa).
Ruokaa on saatu pöytään,
Saan elää vapaana , tasa-arvoisena ja kohtalaisen turvassakin vielä
Jos terveys olisi vielä erinomainen , olisin vieläkin rikkaampi.

Elastisen biisin sanat on täydelliset

“Toiset on niin köyhii, et ei niil oo muut ku rahaa”.

Tämä on minun motto, rikkautta on kaikki muu kuin raha, vaikka olis miten paljon rahaa, se ei takaa hyvää elämää.:wink:

Tuossapa oli hyvä kuvaus rikkaasta elämästä. :slight_smile:

Alkuperäinen kirjoittaja: Ohvakukka

Rikas edelleen.
(Piti käydä katsomassa mitä aiemmin olin sanonut, kun elämäntilanne oli toinen.)
Lähes kaikkea on.
Oma talo ja puutarha, mukava työ, aika ihana miesystävä ja suht tervekin. Rahaa sen verran että pihistellen elelee.

Kyllä rikas oon, kaikkea on mitään ei puutu. Rahaa säästössä, ei tartte pihistellä ja terveyskin suht kohdallaan.
Suurin rikkaus on lapset ja lastenlapset.

Jos verrataan ihmisiin vaikkapa 60 vuotta sitten, olen taatusti rikas. Omistan 105 neliön omakotitalon lähes hehtaarin tontilla ison kaupungin haja-asutusalueella. Pari ihan omaa autoa. Osuus parissa tilayhtymässä. Sähkövalo, tietokone, puhelin. Vaatteita niin, etten ehkä koko loppuelämäni aikana ehdi niitä pitää risaksi. Pieni kaista savista peltoa, joka tarvittaessa tuottaisi riittävästi perunaa ruoaksi. Pieni (rämä) rakennus pienellä tontilla Etelä-Pohjanmaalla. 
Mutta palkka riittää juuri ja juuri kuukaudeksi. Talossa on ulkovessa ja pihasauna. Kaivo on useimmiten kuiva. Juomavesi täytyy tuoda muualta kanistereilla. Että varakas en ole ja kiinteistöverot ja vakuutukset pitävät huolen, etten kyllä rikastukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja: J10013531012

Lasken rikkauden sillä kuinka monta ystävää on elämässä ja onko perhettä mukana ja totean olevani köyhä…kuin kirkon rotta.