Oma kukkakirja

Vuokkis on tehnyt kivat kukkakirjat!

Valopää,hei! Onko tuo expert-tila jokin ohjelma kk:ssä vai Iforolissa?

Ajatus on tehdä ruusuista jonkin näköistä “vihkoa”.

Emo, jos sinulla on kuvia tallessa lapsistasi, niin voithan vielä tehdä niitä kirjoja heistä. Olisi “kiva” lahja saada kirja lapsuudestaan, jossa olisi mukana äidin ajatuksia niiltä ajoilta.

Ps. kiitos kehuista… Nyt on työn alla vielä kirjat Kukista, hyötykasveista, käsitöistä… Sitten olisi tarkoitus koota uudestaan tuon pojan, “työmiehen”, Vauvakirja… Että eipä lopu puuhat kesken, ennemmin aika… Kyllä on toiset Mummot ollut täpinöissään kirjoista.On ollut apuna Mummon- ikävään, kun nuo lapsoset on täällä minun lähellä ja näen heitä enemmän…

No joo, kun vaan jaksais ruveta kaivelemaan esille ja lajittelemaan… Muutama vuosi sitten järjestelin noin viidentoista vuoden valokuvat, osan kansioihin, loput aikajärjestykseen arkistolaatikoihin. Ei millään viittis ruveta penkomaan, ja sit taas miettimään, mikä on peräisin mistäkin. Tekosyitä :confused: laiskalle.

Vuokkis on tehnyt ihanat kirjat! Mä oon tehnyt lapsille aikanaan ihan paperikuvista omat albumit, joihin oon kirjoitellut sopivia runoja väliin ja laittanut kaikki synttärikortit ym. sinne. Nyt digikuviin siirryttäessä oon ajatellut jossain vaiheessa teettää heille kanssa tollaiset kirjat jatkoksi, kun en enää teetä paperikuvia ollenkaan. Lapset saavat nuo kaikki sitten jossain vaiheessa mukaansa, kun muuttavat kotoa pois. Pari kirjaa olen nähnyt ja mielestäni ovat olleet tosi hyvälaatuisia.

Annoin toissa vuonna vanhimmalle lapsenlapselle rippipäivänä valokuva-albumin,hänen ikävuodesta 0,5-15v. Hän tykkäsi siitä:) (kannattaa ottaa myös kopiot itselle)

Upeita kirjoja, vuokkis!

(ja edelleen jatkuu meilläkin tuo Ifolorin kukka-kuvakirjojen teetto…)

Voi kuinka kivoilta näyttävät Vuokkis kirjasi! Missä firmassa teetit ne?

Tosiaankin upeita kirjoja!

Sannakaisa, Ifolorin ohjelmassa on expert-valinta edistyneemmille käyttäjille :slight_smile: Normaali-valinnallakin saa jo hyvän lopputuloksen.

Inki, ifolor-painatusta on, kokoa 21x21cm…

Kiitos Kaisaliisa! kunhan sitä sitten tutkailen,niin kai se selviää?:slight_smile:

Varmasti selviät Sannakaisa ohjelman kanssa! On erittäin helppokäyttöinen. Ohjelman vasemmassa reunassa on valmiita sivumalleja, jotka raahataan oikealle näkyvään kirjaan. Valmiita malleja voi sitten muokata pienentämällä/suurentamalla kuva/tekstialueita (hiirellä venyvät/pienenevät) ja niitä voi raahata toiseen paikkaan. Itse käytin aika paljon myös kopiointia eli jos malleissa ei ollut sellaisia, joissa oli sopivasti tekstiruutuja, kirjoitin ensin tekstiä mallin tarjoamaan ruutuun, kopioin tekstiruudun (hiiren oikealla) ja liitin sitten tekstiruudun hiiren vasemmalla haluamaani kohtaan ja kirjoitin haluamani tekstin päälle. Koska tyhjän tekstiruudun kopiointi ei jostain syystä onnistunut, keksin tämän konstin. Expert tilassa pystyy tosiaan myös muokkaamaan kuvien kokoja - yleensä venytin kuvaruutuja, jotka eivät mallissa menneet sivun reunasta reunaan vaan jäi liikaa tyhjää tilaa. Mutta kyllä se kirja varmasti easy -toiminnollakin onnistuu, jos ei ole kiinnostusta itse väsätä mallia.

Kiitos kannustuksesta valopää! Käytän Gimp-kk:ohjelmaa enimäkseen,silläkin saa jo hyvin muokattua kuvia. Eipä sitä tekstiä paljon sinne tule,mm. vain ruusujen teiteelliset nimet ja jotain pientä. Onhan tässä kohta talvi aikaa rustata:)

opettelin tuon Seepiakuvan teon,aika mukavia tuli muutamista. Nyt olis tarkoitus laittaa makuuhuone uuteen kuosiin ja olen miettinyt muutaman Seepiakuvan laittoa kankaalle?,tulisivat ns. tauluiksi,ilman kehyksiä ja kuvat ovat tietenkin ruusuja:) (nyt meni jo kyllä ohi aiheen,sori.

Joo, seepia tuo kivaa vanhanaikaisuutta kuviin…voisin kuvitella, että etenkin ruusut olisivat aika hienoja seepian värisinä!

Ifolorilla saa kaikki toiminnat käyttöön kun lataa sen niiden ohjelman koneelleen ja tekee siinä. Jos valitsee sen vaihtoehdon että tekee nettiselaimella, on vaihtoehtoja paljon rajoitetummin saatavilla. Esimerkiksi ohjelmalla tehtässä kuvien määräää, kokoa ja paikkaa voi vaihdella miltei rajattomasti, nettiselaimella taas on annettu vaihtoehtoja ja niistä pitää valita joku, muokata ei voi.

On toinen suomalainen firma joka tekee (Colorkolmion lisäksi) näitä kuvakirjoja.

Eirikuva

Ifolorin kanssa pitää harrastaa vähän laskentaa, sillä ottavat paljon suuremmat katteet posti- ja käsittelykuluissa kuin kilpailijansa. Sekä Eiri että Color voivat lähettää valmiin kirjan paikkakuntasi valokuvaamoon ja se säästää pitkän pennin.

Mutta kaikenkaikkiaan kuvakirjat ovat jänniä, niissä on erilainen tuntu kuin albumissa...Albumiin tietenkin voit liimata muutakin kuin kuvia ja kuvia voi saksilla leikata vaihteleviin kokoihin ja muotoihin.

Ifolorin huono puoli on se että yhdessä paketissa (=yksillä postimaksuilla) tulee vain yhdenlainen kirja. Eli jos teet vaikka 2 kirjaa ja laitat tilauksen samaan aikaan, pitää molemmat tilaukset tehdä erikseen ja molemmat tulee omissa paketeissaan ja molemmista menee postimaksu. Tyhmä systeemi, mutta niin se on, piti ihan soittaa Ifolorille ja tarkistaa onko todellakin näin. Sanoivat että johtuu teknisistä syistä. Harmia hieman helpotti se että niillä on vielä hetken aikaa kuvatuotteet 20% alennuksella.

Ei onnistunut Ifolorin kuvakirjaohjelman lataus, syynä XP…plääh! No, täytyy tutustua muihin vaihtoehtoihin.

Minullakin on XP ja hyvin onnistui!