Oma kukkakirja

Olettekos huomanneet, että se iiii:llä alkava kuvanvalmistaja on kehittänyt itselleen sellaisen uuden kuvakirja-palvelun.  Erilaisista kuvakokoelmista saa teetetttyä erilaisia kuvakirjoja. Sivumäärinä alkaen 24 sivua ja aina jonnekin 360 kuvaan saakka. Hinta määräytyy kirjan tyypin ja sivujen määrän mukaan. Mitään ihan halpaa huvia se ei ole, mutta ei mielestäni kamalan kallistakaan. Kirjoja on myös eri kokoja tarjolla, samalle sivulle saa yhden tai useampia kuvia.

Kirjan pystyy itse muokkaamaan sivu sivulta, kuva kuvalta ilmaiseksi ladattavan ohjelman avulla.

Niin, ja tottakai minä hotkaisin syötin koukkuineen päivineen.... otin ja teetin kesän kukkakuvista kaksikin kovakantista kirjaa. Se ensimmäinen tuli tänään päivän postissa ja oli - siis on! - UPEA. Emmää tiennykkään, että mun kuvat oli niiiiiin kauniita....nauruanauruanaurua

Alkuperäinen kirjoittaja: Euffis

Minä tilasin ennen joulua Ifolorilta kuvakirjan syksyn lomamatkasta. Suhteellisen hauskaa, helppoa ja halpaakin tuo tilaaminen.

Ajattelin myös tilata omista luonto- ynnä kasvikuvista kirjan. Kunhan nyt tässä ehdin.

Pienelle lapselle olisi myös ihana teettää kirja omista vanhemmista, sisaruksista ym. tutuista asioista. Se olisi varmasti mieluista katseltavaa.

Ja tänään jatkoin sitä kuvakirja-linjaa. Tilaukseen menivät kuvat viime vuoden juhlista: häät, ripari ja synttäreitä.

Oletteko ja saaneet valmiita kirjoja? Miten on painossa onnistunut kuvat, ym. ? Oli niillä ennenkin kirjojen tilaus ohjelma. Sain oikein hyvän kirjan tytön kesäpuuhista mummolassa. Pojan vauva kirja sensijaan ei oikein onnistunut, kuvien värit oli liian punasävyisiksi muuttuneet. . Uutta ohjelmaa en vielä oikein hallinnut, joten tilaukset jäi sitten, kun en saanut sitä tehtyä.

Tänään tuli ensimmäinen valmis kirja ja se ainakin on todella hyvin tehty ja väritkin kohdallaan.

http://www.colorkolmio.fi/  On aivan suomalainen firma ja tekee myös kuvakirjoja. Heillä on mahdolisuutena se, että toimitus tulee paikkakunnan valokuvausliikeeseen ja silloin ei mene niitä posti- ja käsittelykuluja, joilla muut kuvafirmat keräävät katteet...

Kävin tuossa katsomassa noita hinta- ym. vertailuja. Tuolla ii- firmassa on kirjoihin valinnan varaa, millaisen koon haluaa ja hinnat ainakin huomattavasti alhaisemmat. Katsoin vertailukohteena A4-pysty kirjan. Tuossa toisessa ei muita kokoja olekkaan. No en nyt kyllä pääse niiden ohjelmia lataamaan ja vertailemaan ohjelmien kätevyyttä, koska en voi alkaa niitä lataamaan juniorin koneeseen.

Minä olen tyytyväinen Ifolorin kirjaan ja ohjelmakin on mielestäni helppokäyttöinen.

On niitä toisaan muitakin firmoja.

Jos kuvat tulevat aivan väärän värisinä, kannattaa reklamoida!

Eilen tuli kukkakirjani toinen osa, enkä minä siinäkään mitään moitittavaa huomannut.

Hei kaikille!

Olen kirjoittanut aika monelle palstalle samasta asiasta, mutta kun tuo kesä taas alkaa lähentymään ja… You Know! Puutarhakärpänen alkaa taas ympärillä pörräämään.

Siis, tietääkö kukaan hyvää muistiinpanokirjaa puutarhaa koskien(ei kalenterivuoteen sidottua, YÄK.)

Katselin kustantajien sivulla ja siellä on ainakin yksi mahdollinen tulokas, Gummeruksen kirja Puutarhani Vuodet.

Jos joku tietää muita vaihtoehtoja, niin kertokaa ihmeessä.

Hyvä idea tuo kuvakirja, voihan niihin lisätä tekstiä? Olen jo pitemmän aikaa suunnitellu tehä oman pihan kehityksestä leikkelekirjan. Asuttu neljättävuotta omaa taloa, sinä aikana on muutosta syntyny ja kuvia kertyny.

tikankontti, minä olen tilannut Ifolorin kirjan, ja ainakin siihen saa tekstiä.

(Periaatteessa tekstin voi lisätä myös valmiiseen kirjaan hyvällä tussilla)

Kiitos Kaisaliisa tiedosta ,pitää tutustua paremmin noihin mahollisiin toimittajiin.

Laitankin tänne, kun kyse kuitenkin omista kuvista teetetystä kirjasta. Yhtä hyvin tietty voisi olla jälkikasvu-palstallakin, mutta mielestäni aiheeltaan käy tänne paremmin.. Siis tällaista olen nyt puuhastellut koneella...

Kansikuvat molemmista kirjoista...

... sekä aukeama kuva tytön kirjasta.. Näihin olen tyytyväinen.. Tuota Työmiehen päiväkirjaa otin 5.kpl. niin on sitten lahjaksi useammalle sukulaiselle, myös toiselle mummolle...

Ihania kirjoja… suloinen pikku tyttö…

Tosi hienot!

upeita! aivan takuuvarmasti lahja, josta saajat tykkäävät!

Minäkin suosittelen lämpimästi kuvakirjojen tekemistä! Teetin viime vuonna Ifolorissa puutarhakuvista kovakantisen kirjan (n. 40 sivua), johon kirjoitin myös tarinaa. Tänä vuonna innostuin tekemään yli 80 sivuisen kirjan - vinkki: valitse kuvat ensin ja ala sitten vasta tekemään kirjaa, tulee varmasti paksumpi. Viime vuonna kaivoin kuvia sitä mukaa, kun tein kirjaa. Oli paljon työläämpi kuin tänä vuonna, kun olin uhrannut päivän etukäteen kuvien etsimiseen. Käytin expert -tilaa, jossa kuvia ja tekstejä voi muokata ihan kuten haluaa. Vinkki2: jos et ole ennen tehnyt kirjoja, ota mallia jostain puutarhakirjasta, josta pidät - ainakin Ifolorin ohjelmalla pystyy tekemään minkälaisen taiton tahansa. Kuvat pakataan lähetysvaiheessa, mutta laatu on ainakin minun tarpeisiini riittävä.

Onpa ihanat kuvakirjat vuokkiksella!

Aivan mahtava idea tehdä lapsosista kirja. Olispa ollut mahdollista silloin kun omat olivat pieniä.