Omia kuvia vapaasti: Pihakuvia

Tuo  persikan värinen sopii  minusta  hyvin sinisten ritarinkannusten kanssa

Palavan rakkauden kirkas punainen sävy ei nappaa…ruusupenkissä on isännän vuoksi myös tulipunaista ruusua.
Mun suosikit on lila-pinkki-valkea …pioni penkissä on enempi sävyjä. Itse kasvissa ei vikaa mutta lahjaksi saatu on niin punainen et ei nappaa annoin naapurille punaiset liljatkin jotka sain samalta henkilöltä. 

Minullakin on palavaarakkautta levinnyt kolmeen paikkaan pikkuisen. Ihan omin avuin ovat muuttaneet kukkapenkistä tai sitten linnut on salaa kuljettaneet siemeniä. Se on kiva väripilkku vihreydenkin keskellä. Se on seurannut minua niin kauan kuin muistan ja se on tosi monta vuotta…  :slight_smile:

Erilaisia angervoja

Käväistiin haukkuin kanssa taas mustikalla. Meidän pihasta 1/3 jää rasitetien taakse. Käytiin siinä poimimassa, 3 litraa keräsin nyt ja vielä jäi paljon. Toivon kovin, että kukaan ei menisi riipimään poimurilla mun pihamustikoita lehdettömäksi. :confounded: 

Sinikataja ainoa tappio…mut jos kaikki kasvaa niin nurmikkoa ei juurikaan talon viereen jää leikattavaksi …

Onko tuo riippa tuolla takana lehtikuusi, vai hernepensas, tai joku muu?
On niin kaukana, että en näe.
Kivan korkeaan varteen se ainakin on vartettu, yleensä ne tahtoo olla liian matalia ja kasvaa heti maahaan.

Tyttärellä on myös tuo pesäkuusi, joku 25 vuotta sitten istutin sen, se on  nyt lähes 2 metriä levee. :smiley:
Nyt siitä kyllä on yksi haara vähän kuivunut ja on saanut saksia, niin ei ihan niin valtaisa ole enää.

Portin pielessä kasvo monihaarainen pihlaja joka haittas jo esm. linkoamista talvella ja muutenkin pimensi ihan mahoton tuota kulmausta. Eilen sitt savotoimaan ja kuinkas kävikään, oksia ja haaroja yritettiin keventää sen minkä yletty mutta yks haara jäi kiipeliin keikkumaan, eikä saatu sitä pois, no, minähän hoksasin että antaapi olla, siistitään vaan latvat ja nostettiin tyvipuoli viimesen rungon haaraan, yks runko jäi sitt pystyyn ja miun “ovi ei minnekkään” sai yläpuun. Hah.

Siinon ny kukkapenkinlaita viimein kuvassakin. Tuosta nurkasta viime talvi vei liljoja.

Mansikoita laitoin laitaan. Hamppua haettava lisää, vaihteeks.
Ympäryställe/kulkuväylälle vielä tehtävä jotain. Peitän mustalla muovilla ainakin ens alkuun, ettei oo het rikkaa täys ja riitelen itteni kanssa aikani, kunnes keksin mitä teen :slight_smile:

Itoh-pioni  Bartzella on valittu  Suomen kauneimmaksi  pioniksi, ja  onhan se…

Minä en enään jaksa hoitaa kukkaistutuksia. Ne saavat kasva omillaan. Tässä on ollut edessä kuunliljaa ja sitten tulppaaneja, jotka peurat söi jo nuppuvaiheessa. Takana on vielä sinistä iiristä. Se pärjää omillaan. Pari pioniakin on. Niiden juurelta pitää leikellä noita väriminttuja. syysleimut pärjää myös. Nämä eivät kelpaa peuroille ja mintut on hyviä pörriäiskasveja. melkoinen kuhina auringon paistaessa.Nyt on ruoho kasvanut liikaa. Tuosta edestä kun ajelen ruohonleikkurilla niin näyttää ihan kukkapenkille.

Pallo hortensia on vaan mahtava…täs ryhmässä kolme erillaista hortensiaa.

Wahlssalta saadut ruusuliisat kukkii hienosti keltaisten daalioitten kanssa. Tuli niin paljon niitä että nyt niitä on joka puolella. Kukkapenkissä eivät viihtyneet kun täällä sataa liikaa, siirsin niitä ruukkuihin ja kuistille. Tämäkin kuistilla aina kun sataa.

,

Äitini kesäkukkia.

Äitini leimukukkia.