Nuu, mietin kyllä ruohonleikkuuta. Olen tehnyt sen sanomalehtien päälle, osaksi. Kuvasta ei pysty näkemään, mutta olen istuttanut ruusut saviseen maahan kaivamalla niille kuopan ja laittamalla katteeksi sitten sanomalehteä ja lisää multaa. Näin ainakin kuvittelin saavuttavani oikean istutuskorkeuden. Meillä kun riittää puunjuuria. Muuten olen kattanut koko penkin sanomalehdellä. Tiiliä on ladottu ensin kaksi kerrosta ja sitten laitettu sanomalehdet niin, että tulevat reunojen yli. Kolmas tiilikerros sitten pitää lehdet paikallaan.
Ajattelin ostaa trimmerin, että saan pysymään reunat siistinä. Pari kohopenkkiä minulla on ja tähän asti olen käsin käynyt läpi reunat. Nyt alkaa olla liikaa reunoja. Saveen en ala kaivamaan penkkejä, meillä ei kasva mikään. Kokeiltu on.
Hoyabella, käytä ihmeessä tiilet. Saat helposti aikaan enkkutunnelmaa, tietysti jos pidät siitä. Olen tehnyt myös ruukkuja harjatiilistä: kaivan pienen kuopan ja otan neljä harjatiiltä, leveämpi osa ylöspäin. asettelen ne kuoppaan ja narulla yhteen, maata vähän tukemaan ulkosivuille. Muovipussi sisään ja muutama reikä pohjaan. Multaa ja kukkia.
Minusta ne ovat hienot, mutta mies sanoi ennemminkin hauskoiksi…
esterin kuvalle. Pitää näyttää tämä kuva miehelle. Olen sanonut hänelle, että ei meillä tarvi olla nurmikkoa, vaan nurmikkokäytäviä sinne tänne.
Uskomattoman kaunista Esterillä!! Perhoset ja pörriäiset taatusti tykkää!
Kaunista, kaunista, kaikkia värejä ja rehevää. Tykkään kans.
Kun tuon kaariportin alitse kulkee päivittäin, ei tule suru puseroon. Ihana. Huokaus.
On kyllä kaunista. Minullekin tuli mieleen, että tuossa kävelis hitaasti unelmoiden ja kaikkia kukkia katsellen. Ja varmasti olis hyväntuulinen. Kaunis!
Kiitos kauniista ajatuksista ja sanoista joita pidän sanankukkasina.
Alkaa kukkapenkissä olla syksyn kirjo.
Kukat ovat jo lakastuneet tai viimeiset lakastumassa.
Kaksi lempikukkaani, jotka muiden mukana raahasin Hämeestä asti mukanani. Molemmat viihtyivät vallan mainiosti ensimmäisen kesänsä tässä altaan reunalla, mutta eivät tule kuitenkaan jatkossa jäämään vierekkäin, tuo väriyhdistelmä hivenen kaivertaa silmääni, kun kukkivat juuri samaan aikaan. Eli lapinnauhus muuttanee muualle ja rantakukka jäänee tuohon paikkaansa.
Tässä näkyy tulevien vuosikymmenten projektialue. Meidän tonttimme on loiva rinnetontti, jonka toinen sivu, eli kuvan vasen reuna, on aina ollut hyötytarhana. Se onkin lähes ainoa tasainen alue tontilla. Nyt tällä alueella kasvaa ikivanhoja marjapuskia ja elämänsä lopussa oleva mansikkamaa. Näen sieluni silmin, kuinka tämä hoidetun nurmikon jälkeen oleva vasen puoli on kokonaan yhtä ainoaa perennapenkkiä. Multahan on tällä alueellä hyvää vanhaa peltomultaa, hyvin muhevaa ja sitä on todella paksulti. Projektia siis riittää monta kymmentä metriä ja leveyttäkin useampi metri. Tässä siis ennen kuva, kahdenkymmenen vuoden päästä laitan jälkeen kuvan :D
Oi mikä ihana temmellyskenttä Belgillä! Ei tarvinne tuskailla tekemisen puutetta ihan hetkeen ; D
Näin ne mieltymykset vaihtelee! Minä oikein vasiten laitoin rantakukan tuohon nauhuksen ja värimintun kanssa..
Heh piivi! Minulta katosi keväällä siirtoistutksessa ollut väriminttu mystisesti! Keväällä vielä näin että se oli talvehtinyt hienosti ja että se oli levinnyt ainakin puolella syksystä, mutta kun sitä lähdin sitten nostamaan laittaakseni sen uuteen kotiinsa, niin sitä ei ollut missään, ei todellakaan missään, ei minkäänlaista jälkeäkään, ei edes kuollutta!!! En kertakaikkiaan tiedä mitä sille tapahtui, hullulta tuntuu ajatus että joku olisi sen vohkinut, olisihan siellä ollut paljon arvokkaampaakin, sentään auton peräkärryllinen kasveja.
Laitanpa kuvan tältä päivältä siis syyskuun ensimmäiseltä, kaikki perennat kuten punahattu eivät edes kuki vielä. On nyt ollut todella ihmeellinen kesä.
Punaisten daalioiden ei pitänyt kasvaa näin korkeiksi
Niin silmää hiveli vielä tämä kuva.
Jestas, Esteri, kun on ihanat värit joka kuvassa!
Voi kuinka hyvän syvän punaisia kärsämöitä sinulla on. Olen istuttanut niitä tänä keväänä ja pettymyksekseni lähes kaikki olivat haalean vaaleanpunaisia ja valkoisiakin oli mukana. Vaikuttaakohan siihen maaperä tai ilmasto vaiko tuuri ?