Omia kuvia vapaasti: vanhat tavarat, antiikki

Voi juku, Kreeta-Eulaalia. Mulla oli kauhea asuntolaina ja muistan kyllä mitä oli silloin olla KITUpiikkinä. Minäkin aloin vaan verhoilla olemattomalla ymmärryksellä,seikkailumielellä ja neuvoja hakemalla. Joskus onnistuin ihan hyvin.

Hoyabella … kitupiikki on sellainen jolla olisi rahaa muttei halua maksaa vaan pitäisi kaikki saada ilmaiseksi :slight_smile: Sellanen on kitupiikki.

Ihan eriasia on sana köyhä tai vähävarainen jolla ei ole kertakaikkiaan millä ostaa… minä kuulun niihin jotka elää työttömyyskorvauksella. Tuolit kustannetaan veronpalautuksilla :slight_smile: Perinnöt sijoitettiin …

Minusta on hippusen kurjaa että sanoja vääristellään … kitupiikki ei ole sama asia kuin varaton … kun olin 18 kk täysin varaton ja mieheni elättinä jotta vakuutusherrat saisi muhkeet bonukset…niin ei silloinkaan oltu kitupiikkejä :slight_smile: Olin vain varaton.

Miraemmi, ihan huumorilla me vain siihen kitupiikkiin tartuttiin :) Enkä mä ole lainkaan oikeasti vähävarainen, kun on miehellä kunnon tulot, mutta ei hän halunnut käyttää neljää tonnia sohvaan, joka ei sovi nykyaikaiseen perhekäyttöön. Omia rahoja mulla siis ei ollut siihen sijoittaa. Ja loppujen lopuksi, jos olisi ollutkin, niin en tiedä olisinko silti malttanut, koska kuitenkin haaveilin siitä löhösohvasta. 

Luin noita Miraemmin lukuja rempan sun muiden hinnoista - uups, meikä kun tehnyt, niin ei ihan arvoton oo, jonkin verran oon säästänyt.

Mutta kas nyt tuli ihan pienessä jutussa virhe - unohdin suolan pois patonkitaikinasta aamutuimaan. Ihmettelin, että mikä tässä on vikana, ku maistuu oudolle, se SUOLAttomuus tekee kumman makuiseksi.

Vähis…kuka tässä arvoton on … meillä remontit täytyy teettää kun isännällä on raskas fyysinen työ ja meitsillä käsissä 15 % kuntoa jäljellä ( OIKEE arvioitu ortonissa käyttöaste )…

Remonteista saa hyvän kotitalousvähennyksen ja kun on tarkka niin kotimaiselle työlle mielellään maksaa, virolaiselle tai polakille ei…

Miraemmi, minähän se tunnen itseni arvottomaksi - etkö ole huomannut. Vaikka kuinka koittaa asennoitua, ei vain lähde pois päästä ajatus. Ja vaikka kuinka olisin, väännän asiasta, että oliko toi nyt varmasti tärkein asia minkä nyt teit. Ja tätä on sitten ihan kaiken kanssa, ihme että en tätä hullumpi ole.

Vähis … itsen arvostaminen ei ole helppoa minullekkaan meitsi on ehkä jopa välinpitämätön ja elää päivän kerrallaan vailla tulevaisuuden suunnitelmia.

kuvaDyykkasin äsken jätelavalta tuolin 

En näköjään osaa tällä puhelimella pienentää kuvaa. En voinut jättää vanhaa tuolia sinne kun joku oli osat siististi sinne laittanut. Meille tuo on liian talonpoikainen, mutta varmasti löytää paikkansa. Rakenne tuossa on hauska, kaikki osat tallessa. Ainoastaan nojan liitoksiin pitää tehdä korjaukset lohjenneiden osien tilalle.

Höh, sinnekkö se mun etsimä tuoli on päätyny? =O

Välke. Tuollainen iso kuva on parempi. Näkee tarkemmin pienet koristesorvauksetkin.

Välke …oikein hieno ja hyvin vanhan näköinen tuoli. Minä istun vaarini tekemillä tuoleilla nyt kun vakkari tuolit on entraamolla…pehva puutuu.

Vaarini on tehnyt nää joskus seiskytluvulla ja teki kaikille lapsilleen mut mä sain nää isälleni tarkoitetut. Malli on sama kuin mummolan kaikissa tuoleissa on ja vaarini teki ne kaikki…

Sain Designmuseosta tällaisen vastauksen sivulla 121 oleviin kuvioihin:

Suolasalkkari on Arabian EG-mallia ja koristeltu sinisellä

puhalluskoristeella. Mallin ja koristeen on suunnitellut Kurt Ekholm 1935.

Kaadin on KB-0 mallia, jota on valmistettu vuosina 1936-1949. Koristeelle

en onnistunut löytämään erityisnimeä tai tuotenumeroa. Myös mallin

suunnittelija on tuntematon.

Jässikän tunnistettu sininen kuvio löytyy tuolta, mukavaa kun tunnistetaan...

Todella kauniit kannut.

Välke, mitä olet mieltä (tai muutkin), voisiko olla suomalaista? Painaa kuin synti. En äkikseltään löytänyt googlettamalla kynttilänjalalle tekijää.

kuva

kuva

Tähän en tarvitse tunnistusta, kunhan muuten vaan laitan. Tämän päivän kirpparilöyty. Kympillä Nanny Stillin karahvi.

kuva

kuvaNyt pitää tehdä oikaisu, en minä ole mikään lasiasiantuntija! 😄 ihan on Moonis outo tuo minulle.

Tässä meidän Flindarit

muoks. puhelimella laittaessa vaihtoi näköjään kuva ja teksti paikkaa.

En ole varma, mutta oliko tuo Mooniksen Korkillinen karahvi myyntipullona jollekin alkoholille? Nopsaan kun googlettelin, niin joku sivusto sanoi, että olisi ollut Keihäsmatkoilla lentokoneessa myytävänä viunapullona :)

Mä löysin äsken yläkerran varastosta anopin seinäkellon joka on kuulema 1800 luvulta. Sillä lämpiää sauna oikein ilosesti :smiley:

Juhannuskokkoon vaan tommoset ;D