Orvokki, Viola / Yleistä

Mielipidekysely ; minulla on orvokit alkaneet tekemään nuppuja. Mutta näyttää, että ainakin osassa orvokeista kukasta tulee aika vaatimattoman kokoinen. Muuten orvokkikasvusto kyllä rehottaa.
Ajattelin,että leikkaisin kasvustoista nuput pois ja pitkät kasvuroikaleet lyhyemmiksi.
Onko järkee vai ei ? (Lauloi Sleepy Sleeperskin aikoinaan )

1 tykkäys

Minoon napsinnu nuput tässä vaiheessa vielä pois.
Eioo ollu tarvetta pitkiä huiskuja leikellä,nehän vahavistuu ku pääsevät valoon.
Luulis että jos pisimpiä lentiä poistais niin ei kai haittais :thinking:

1 tykkäys

Mulla orvokit tämmöset.
Onko sulla nuo sarviorvokkeja,nehän on hennompia ku tavalliset.

2 tykkäystä

Alunperin kylvin sekä tarhaporvokkeja että sarviorvokkeja. Sattui sähläys siementen kanssa ja aika näyttää minkä lajin orvokit nyt kasvavat ja mitkä siemenet jäivät aikoinaan kellarin lattialle, kun joku tollo (siis minä) kaadoin kylmäkäsittelyasian lattialle.
Kiitos vahvistuksesta, nyt leikataan.

1 tykkäys

Leikattu on ja eihän sitä raaski hyviä pistokkaita poisheittää :wink: Nuput ja alimmat lehdet pois. Aikaa näyttää tuleeko amppeli -vai kompostiainesta.

6 tykkäystä

Hätäisenä sorruin lumisateessa äsken ostamaan 3 rimpsureunaista orvokkia Taimimaalta, kun maksoivat 0,85 € kipale.

5 tykkäystä

Ylvalii, Näytä :slightly_smiling_face:

Ovat siis vielä sisällä

7 tykkäystä

En raasknut vielä viedä ulos.

Kaunis, rimpsureunaista en ollu nähnyt aikasemmin :cloud::grinning:

Ihania hempukoita.
Oon joskus ite kasvattannu rimpsureunasia,mutta vaan valakeista tuli rimpsullisia.Oli pettymys,enoo sen koomin kokeillu enää.

Ekat kukat auki,muina vuosinavapulta on ollu ekat auki.
Jos ovat kaikki tuommosia,oon pettyny :disappointed:

5 tykkäystä