Orvokki, Viola

Tuolla vasemmalla, tai siis heistä kattoen oikeella tapahtuu varmaan jottain jännää ku kaikki kurkkii kaula pitkällä sinnepäin.

Hienoja orvokkeja. Minun orvokkini meni rusakonpoikasen suuhun yhtenä yönä.

Hempukoita minun makuuni, mutta tarviiko niitten aina olla niin lemppareita väreiltään? Vaihteeks vähän erilaisempia.

kuva

Ja ryhmäkuva

kuva

Laulukuoroharjotukset ihan selevästi.

Juu, ne varmaan harjoittelee sitä “sommaren är kort” biisiä :smiley:

Minä en ole kylvänyt tai istuttanut pihaan uusia orvokintaimia muutamaan vuoteen, mutta niitä putkahtelee sinne sun tänne ihan itsekseen ja sitten siirtelen niitä parempiiin paikkoihin. Viileä kesä on ollut selvästi niille suotuisa, koska nämä kukkii iloisesti kuivassa eteläseinustan kukkapenkissä kivikkokukkien seassa vaikka en ole niitä kastellutkaan. Jotenkin tykkään tästä väristä tosi paljon, joten  ajattelin ottaa näistä siemeniä talteen ja ripotella toiseen kukkapenkkiin.

kuvaIhania nämä orvokit.Oon kasvattannu kaikki omakeräämistä siemenistä ja yhtään samanlaista kukkaa ei oo ku oli viime vuonna.

kuvaLisää söpöläisiä.

Oon jo kyllä yhen kerran päättänny etten enää kasvata ite orvikkeja,mutta on nämä niin minun näkösiä ettei malta palata kaupan taviksiin.

kuvaNäitten molempien piti olla samanlaisia ripsureunoja,mutta keltanen on tavis :(

kuvaNauravat naamat.

Hei, onko nyt toivo menetetty, jos tarhasarviorvokeista ei näy merkkiäkään vielä? Istutettu viime vuonna ja nyt pelkään että talvi vei 😞 oli tosi jännän värisiä, enkä usko enää löytäväni samoja.

Täällä kukkivat täysillä. Pitäisihän siulla siementaimia ainakin olla jo näkyvissä?

kuva

kuva 

kuvaNäin epäilinkin. Voi surkeus, nyt harmittaa ihan todella lujaa 😢

Yllä viime syksynä otetut kuvat. Taisin menettää myös pallohortensian ja 3 itoh-pionia. Jostain syystä tämä harmittaa eniten.

Viime kesän amppeliorvokki, mikä lienee, siementeli ahkerasti melkein jokaiseen ruukkuun mitkä jäi tyhjentämättä syksyllä ja tässä nyt pikkuinen kukkii.

Viimeisistä valkoisen sarviorvokin siemenistä sain viisi taimea ja nyt ne kukkii. Vähänkö oon tyytyväinen.! :smile: Nää on jotenkin niin valoisia.

Sähäkän siniset orvokit…

Mun keväällä ostamani orvokkiamppeli muuttui ajan kanssa aika surkean näköiseksi. Leikkasin sitä lyhyemmäksi, mutta vieläkin se on surkean näköinen. Kuinka lyhyeksi sen voi leikata ja miksi kukat muuttuvat kokoajan pienemmiksi?