Orvokki, Viola

Tulipahan kunnolla karaistua.

Minulla yksi ruma petunia ulkona. Välillä käy vähän pakkasella, mutta kasvi vain jaksaa sinnitellä.

Eka kukka auki,monta päivää tätä punnertannu.

7 tykkäystä

Minun parvekkella on orvokit yölläkin on ollut siellä. Hyvässä kunnossa.

3 tykkäystä

Kyllä ne ensimmäiset kukat aina lämmittävät mieltä. Täälläkin osa orvokeista aloittelee kukintaa.Eilen leikkelin punaisista orvokeista pitkäksi venähtäneitä versoja ennen kasvariin vientiä ja pistin maljakkoon.

8 tykkäystä

Purppuraorvokki.

5 tykkäystä

Yllätys tuijan juurella. Miksiköhän nämä kukkii nätimmin kun saavat kasvaa rauhassa.. Jos siirrän muualle niin kuolevat tai tulevat huonon näköisiksi.

6 tykkäystä

Minulla menehtyi kolme orvokkia ja heitin ne biopussiin.

Luulenpa, että kun maassa ne kasvaa ei jää kosteutta liikaa multaa, vaan vedet imeytyy myös ympärile. Ruukussa liika vedet jää ruukkuun ja jos ei ole reikiä pohjassa.

Voi harmi. Sama juttuhan se on esim. viherkasvien kanssa. Liikakastelulla nekin saa hengiltä.

Mulla meni moni taimi liiallisesta märkyydestä, joka kevät sama juttu.

Iloinen yllätys, mun pisamainen on hengissä.:blush:

Eli perhosorvokki Freckles

Tämä on joku itsekseen kylväytynyt söpöliini

Metsäorvokki on kiva pari limelle suikeroalpille

5 tykkäystä

Perhosorvokki

4 tykkäystä

Voi kauneutta! :heart_eyes:

Onko tuo lisääntynyt penkissä, vai keväällä kylvetty?

Penkissä, vähän muurahaiset välillä muuttavat paikkaa.

1 tykkäys

Ensimmäinen tuoksuorvokki on viimein itänyt. Suhteellisen hitakaista toimintaa tosiaan. Nämähän meni helmikuun alussa jääkaappiin kylmäkäsittelyyn 5 viikoksi ja kylvös on sen jälkeen viettänyt aikaansa parvekkeella oltuaan ensin sisätiloissa jokusen viikon.

Jos haluat postissa valmista juurakkoa, niin multa löytyy.

Oih, olispa kiva! Jatketaanpa privana, niin pysyy tämä asiassa :blush::+1:t2:

1 tykkäys

Missäs Marjuska asustat? Taimivaihtohan täällä meidän nurkilla lähestyy :wink:. Oisit tervetullut, kaikki penttiläiset on :+1: Ja olis kiva tutustua taas uuteen penttiläiseen.

Helsingissä, tilukset sijaitsee parvekkeella :laughing: Eli kauhiasti ei ole tilaa vaihdokkaille kumpaankaan suuntaan. Toki mielelläni osallistun, jos päivä sopii ja pääsen jotenkin julkisilla edes liepeille. Meillä kun ei kiesiä ole.

1 tykkäys

Tuutko mun kyydillä? Autoon mahtuu.

Yhteistuumia - Taimivaihdot. Siellä on ketju aiheelle.