Ihan noin jyhkeitä äkämän paukamia en muista hetkeen nähneeni, enkä ihan näin alkukesästä.
Dy se alkoi,
Eka Idänhepokatti alkoi sirittämään.
Välillä siritys on illalla, korvia huumaavaaaa… ![]()
Alkuperäinen kirjoittaja: David2
Joku pistiäinen kavereineen iski kimppuun kun poimin mustaherukoita. Melkein pääsin puskan loppuun kun alkoi nipistämään. Niin ikävästi sattui että jätin vähän marjoja poimimatta ja poistuin paikalta. Sisälle päästyä tutkin vahingot, ihan kuin olis palasia purastu pois. Paarmoja ne ei olleet, näytti vähän itikoilta mutta ei olleet niitäkään. Autan-hyönteiskarkotetta mulla oli iholla mutta se ei noita poissa pitänyt. Yökötys sentään, siellä on vielä monta puskaa marjoja keräämistä oottamassa ![]()
Nyt niitä pirulaisia on jo mökkipihassakin , Hirviöhärpäsiä ! :crazy:![]()
Mikäs tämä on?
Olikoha toi
Jokn
Ampiaisvieras tms
Ötökkä
Joku on kaivainut kolon kaiteen tolppaan. Joku nopea ja tehokas mutta mikä? Eilen ei ollut mutta aamulla purukasa paljasti. Tolppa on vanha ja maalattu, pohjoispuolen kaide.
Vadelmia putsatessa pöydälle tipahteli pieniä mustia ötököitä. Luulin niitä punkeiksi, mutta kuvahaun perusteellä ovatkin jonkinmoisiä kärsäkkeitä. Sarvetkin päässä on sankareilla ja kokoa noin millin verran…
“Katsoppas kummaa, virkkoi Mirri,
Tuopa on oikein lystikäs hiiri,
Sarvetkin päässä on sankarilla
Juuri kuin pässillä puskurilla.
Oivan paistin mä siitä saisin,
Kun siihen koskea uskaltaisin.
Se sarvekas vastaa: Kaikki ne tässä
Ovatkin hiiriä pyydystämässä!
Ylen tyhmä sä oot, sen huomaa kyllä,
Näin kaunisko takki ois hiirellä yllä?
Ja jalassa näinkö kiiltävät saappaat?
Vai minut sä paistiksi suuhusi kaappaat!
Koetappas koskea, sarvilla pukkaan
ja kynteni isken pörrötukkaan.
Oon suurempi herra kuin hiiri vainen,
min’ olen koppakuoriainen.”
Tällainen kärsäkäs vadelmien seassa
Mikäs tuo on? Äiti sanoi, että niitä muutamien päivien aikana viime kuussa tuli kymmenittäin kerrostalokämppänsä ikkunaan.
Ompa hyvää ![]()
Mikähän tämä kookas koppis on ? Koko n. 3cm
Kaunis!
Kuukkeloimalla Isotoukohärkä oli vähän tuon näköinen?
Sarvijaakko?
Ruma ku mikä ![]()
Veikkaan samaa, ku Kurppa
Tuli mielenkiintoista seurattavaa, kun löysin pari päivää sitten rännin alta kuolleen sukeltajan. (minua viisaammat määrittelivät lajin aiemmin) Huomasin aamulla sen olevan eri asennossa ja n. 30 cm siirtynyt. Kimpussa ahersi jokunen muurahainen. Nyt aion tarkkailla muurahaisten puuhia.
ÖTÖKKÄ PUUPINOLLA MUTTA KUKA TUO ON, EN TUNNE VAIKKA OLEN ENNENKIN NÄHNYT?
Alkuperäinen kirjoittaja: Ohvakukka
Kun näin muurahaisia kuolleen sukeltajan kimpussa, katsoin seuraavana päivänä tilanteen. Ei näkynyt enää jälkeäkään sukeltajasta. Eilen löytyi taas kuollut sukeltaja ja tänään se oli kadonnut. Taitavat kiikuttaa koppanat kekoonsa. Ihmeesti niitä sukeltajia riittää, eilen sekä tänään löytyi elävä sukeltaja kukkaruukusta sutimasta jaloillaan ruukkua. Eivät pääse kiipeämään vaan pitää pelastaa sieltä.
Laiturin reunalla huomasin näin komean kaverin. Aukko, mistä näkyy vettä, on 4 cm halkaisijaltaan. Hämis piti koko ajan ainakin yhtä jalkaa vedessä, välillä käväisi veden alla.
Kultakuoriaisten mielestä luonnonkasvipenkki on ihana.
Mikä ötökkä? Pikkuriikkinen.