Ötökkä

Vai olisko ruutupirkko?

Mitäköhän pieniä valkoisia oli pelargoni lehdissä? Ensin luulin, että ne on roskia tai siitepölyä. Suihkutin myrkkyä niihin ja myöhemmin  putsasin ne lehdet.

Nyt huomasin, että taas niissä lehdissä oli taas ne valkeat roskat ja kännykän kameralla tarkistin onko ne ötököitä ja yhden näin liikkuvan. Putsasin lehdet ja suihkutin myrkkyä.

Annoin myrkyn vaikuttaa ja sitten suihkutin vettä kaikille.

Luulin jo ettei ainakaan vihannespunkki iske, kun en ole vähän aikaan ostanut kaupasta mitään kasvia.

Olen hiljattain lukenut että jonkun pelakuussa oli juurikirvoja. Ovat pieniä ja valkoisia mutta en tiedä viihtyisivätkö ne lehdillä 

Alkuperäinen kirjoittaja: Ohvakukka

Parvekkeen lasien väli oli auki just siinä kohdalla. Tosin ne pelargonit ei ole siinä lähellä.
Siementaimissakin oli vähän, joten siirsin ne kauemmaksi. Myrkytin niitäkin.

Mä luulen, että nämä on villakilpikirvoja.

Siementaimissa näitä raatona makaa.

Kannattais ehkä kurkata onko niitä juurissa, villakilpikirvat viihtyvät niissäkin.

Nyt taas tarkistin ja jälleen oli tullut. Suihkutin myrkkyä ja sitten pensselillä poistin ne raadot.

Villakilpikirvan toukat vaeltaa ja nyt ne on valinnut väärän kasvin. :smile:  

Täytynee tosiaankin kurkkaa vielä multaan. 

Pelakuu ei taitaisi kestää veteen upotusta kokonaan milloin kirvat tukehtuisi. Se pitäisi tietysti uusia sitten kun uudet kirvat on kuoriutuneet. 

Siinä hyllyn alla oli tyyny ja siinä yhdessä nurkassakin oli niitä  joten suihkutin myrkkyä.

Myös sisällä oleviin kasviin suihkutin myrkkyä, koska parvekkeen ovi on auki koko vuorokauden. 

Jälleen jouduin myrkyttää niitä ötököitä. Onneksi ne ei ole levinnyt muihun, kuin kolmeen pelargoniin.

Jotku kilpikirvat ei muni, vaan synnyttää toukat kilven alla. 

Eilen huomasin valkotupakissa muutaman valkoisen ötökän, äkkiä katsoen näyttivät villakilpikirvoilta.  Tein niistä entisiä mutta nyt mietityttää että mistä ne sinne ilmeisyivät ihan yllättäen. Luulin että sisällä vain viihtyvät.

Kyllä niitä villatupposia on ihan pihalla luonnostaan.

Niinpä onkin. Kait noita olen joskus nähnyt. 

Nyt poistin pari lehteä, jossa oli keltaisia pieniä plänttejä. Katsotaan, jos vähentyy ne toukat.
En ole löytänyt niiden emoa.

Uroksella on siivet ja se etsii naisia kunhan toukka kehittyy aikuiseksi, niin ne sitten parittelee. Urokset ei popsi kasveja. 

Nyt päätin heittää ne kolme pelakuuta pois.

Kyllä taidat olla oikeassa, että ne ötökät on juuressa, koska emoa en löytänyt mistään.
Pieniä valkoisia pisteitä löytyi myös mullasta.

Edit: päätin lisäksi heittää muitakin pelakuita pois. Pesin kunnolla ne saviruukuut.

Mikä on daaliassani:

Kai
tuo
on
vissiinkii
Kultakuoriainen

Alkuperäinen kirjoittaja: David2

Tämä oli keittiön lattialla tänään. Oli suuri. Kuvissa ruokalusikalla ja lattialla. Onkohan kulkeutunut sisälle kissan turkissa.

SARVIKUONO KOPPIS, :+1:

Alkuperäinen kirjoittaja: David2

Jokin ötökkä on muninut vadelman pinnalle. Nuo pallot ovat pyöreitä, kuviot pallon pinnalla ovat valon heijastumaa.

.