oh! miten kaunis tuo Eijanitan seiska !!
Kuutonen ja seiska ovat suosikkini : )
Eijanitalla on kaikki santut kauniita, seiska oli kuitenkin se kaikkein ihanin. Taistelin monta päivää, että en katsoisi santtuja, kun heti näämmä iskee santtuhimo, mutta nyt en enää voinut vastustaa pientä kurkkausta. Tämä on kamala tauti ja minä kun en ole ennen välittänyt santuista ollenkaan!
no,10 aukesi eilen . taas erinäköinen.
Voi miten...hempeä! Ihana.
Voi, kun oli kiva päästä kurkistamaan Eijanitan ihania santtu-lapsia jotka on päässyt vaiheeseen: Tällainen olen. Nyt jokaiselle kuva- lappu "kaulaan " niin tietää kuka kukin on. Noin siis saadaan mitä ihmeellisimmän kauniita uniikki-kukkia.
Eijanitan viimeisimmän santun nimi on selvästi Romantica !
On näitä niin mukava odotellakin kukkivaksi kun ihme on aina yhtä
suuri . Kuinka ne tosiaan voi olla aina yksilöitä, kaikki erilaisia! . Numerolaput on jokaisella jo "kaulassa". Nuppuvaiheessa laitan numeron, kymppi kerkesi avata kukkansa ennen ysiä. Ysi otti nokkiinsa kun poistin siitä alalehtiä.
Nyt olen kyllä innostunut hoitamaan santtujani liikaa, muutaman olen hukuttanut. Muutamassa kukinta on jäänyt nuppuvaiheeseen kun olen mennyt puuttumaan liikaa. Kasi jäi siihen pisteeseen kun siirsin sen toiseen ruukkuun. Nuppu siitä kuihtui. Tosin nyt näyttäisi tulevan uusiakin. Tuo ysi viivästi kukintaansa vaan , onneksi, siitä alalehtien poistosta. No nyt minä opin kantapään kautta että ei pidä puuttua koko kasviin kun nuppuja ilmaantuu niin ei häiritse kukintaa
.
vautsi miten ihanat ovat ! Ja kaikki erillaiset !
Alkuperäinen kirjoittaja: Sasha=)
No nyt kyllä jännittää. Niiin tummana lilana on nuppu. Ehkä ylihuomenna on auki. no,12.
Tämmöinen siitä tuli, ihan yksivärinen.
Yksivärisenäkin kaunis yksilö. Eihän noista koskaan tiedä, vaikka yksi on tuollainen, seuraava kukkavarsi voikin tuottaa ihan erilaisia. Niin ainakin täällä näyttää vaihtelevan.
Mitäs luulette, onko täällä tulossa iloinen perhetapahtuma? Eli olenko onnistunut "keinohedelmöittämään" santtuni? Sen masu on ihan selvästi kasvanut. Rusersin vaaleanpunaisen santun heteet rikki ja sirottelin niitä tämän tummansinisenäidin emille (kuten kuvasta näkyy) tossa ehkä 1-2 vko sitten. Nyt vielä odotellaan masun kasvamista, siementen kylvöä ja toivottavasti-monenvärisiä-lapsukaisia.
Tuolla asiaa lajeista santtupalstalla iloitsin sivulla 25 vaaleanpunaisen santtuni siemenkodasta aikaisemmin. Siinä perheessä tosin isästä ei ole tietoa , mutta todennäköisesti se on samaninen vaaleanpunainen.
Onnea keinohedelmöitytkseen
Tässä minun kaksi jo toista kertaa kukkivaa no, 1 ja 3
3 ja 12 ovat jo melkein samanlaiset, kuitenkin erilaiset.
Täälläkin taitaa kehittyä perheenlisäystä:
Sitä on nyt liikkeellä!
Taitaakin tulla hyvä santtujen siemenvuosi
Täällä sitä puhutaan intoa puhkuen lisääntymisestä. Kun santut nyt on sitten minunkin ehdottomia lemppareita, en voi enää pitää koko ihanaa juttua sisälläni: MINUSTA ON TULOSSA TOISEN KERRAN MUMMI!
Huoh, nyt tuntuu kerrankin että pääsin sanomaan sen ihan oikeassa paikassa.
Onnea Tarleena mummille, minusta tulee lähipäivinä nelinkertainen mummi.
Onnea veronicalle! Joko...?
Kiitos Tarleena, huomenna.