Paavalinkukka (Saintpaulia), Saintpaulia, osa 2, SULJETTU, -> Osa 3

Oisko siinä häivähdys sinistä?

Mun mielestä tuolla nupun keskellä kuultaa vähän sinistä. No sit näkee kun aukeaa kokonaan.

Mikä hää on nimeltänsä?

No mutta Jade, totta sä hänet tunnistat!

No ilimanmuuta, seku testasin, että onko sulla nimilapussa oikee nimi :smiley:

Tämä 

Ihan aikuistenoikeesti tuo kävi mielessä

Tämä on kukkinut jo pitkään…

Emerald love -saattoi olla Jadelta lähtöisin.

Juti, laita kuva tosta santtusesta niin näkis minkä verran siinon sitä sinistä

saatpa ootella niin kauan, että kaikki kerrokset aukeaa. Vasta toinen kerros avautumassa ja ties kuinka monta niitä lienee. Sininen ei ole ainakaan silminnähden lisääntynyt.

No sit ei auta ku ootella :slight_smile:

Tulipa niin hyvin pakattu santtunen Bulgariasta ettei ole tosikaan :slight_smile:

Se myyjähän pakkaa todella hyvin. Muistaakseni laitoin kesällä kuvan hänen pakkauksestaan.

Jop, niin taisit laittaa

Kamala kato käynyt santuissani. Kaikki nämä taimet kuolleet:
Buckeye Cherry Topping, Cherokee Trail, Gillian, Irish Cream, Ma´s Artic Sky, Majskij Rasvet, Marcery´s Melody, Ness Forever Pink, Ness Orange Pekoe, Ness Satin Rose, Optimara Little Moonstone, Rob´s Cloydy Skies, Rob´s Denim Denom, Rob´s Teen Thunder, Rodeo Banner, Rodeo Twister, Smokey Moon, Wisteria
Byäää

Kaikki jo suuriksi kasvaneet ovat kuitenkin ihan hyvissä voimissa. Onkohan niin, että noissa muovisissa taimien kasvatuspurkeissa on helposti vaarana liikakastelu?

Mikä santtu tuo Wisteria Byäää on? :D. Mullon kans kuollu aika monta tainta :frowning:

Mitä arvelet, onko liikakastelu syynä? Onkohan noi Rob´sit erityisen herkkiä, kun niitä on kuollut monta?

Mä olen aina talvisin onnistunut saamaan melkein kaikki robsit hengiltä.

ja mulla ei ole kuin nuo kaksi hirviötä - RD´s Illusion ja Cathedral (joka näyttää ihan muovikukalta kun kukat ei näytä kuolevan millään) - niitä ei tunnu tappavan mikään, vaikka saisvat kuollakin. Mutta on niitä kasteltukin vain rutikuivaan multaan, ja silloinkin kuumalla vedellä (kylmä ikkunalauta).

Mulla on kaikki santut saviruukuissa eikä yhtään edes kidu -ei pinimmätkään taimet. Olen kastellut n. 4 päivän välein. Eihän noita mulla ole kuin n. 20. -ehtii siitä vielä joku kupsahtaakin! Ainoat 2 rob’sia voi hyvn!

Täällä pentissä on kuitenkin niin hienoa tuo oleminen -voi aika turvallisin mielin olla kun keväällä käy kuitenkin kuumana nuo vaihtomarkkinat -Jos sitten on joku todella harvinainen kuollut niin sitä voi olla vaikeampi löytää vaihdokkina.