Paavalinkukka (Saintpaulia), Saintpaulia, osa 2, SULJETTU, -> Osa 3

Minunkin Red Lantern on ihan vauva vierlä enkä tiedä siitä muuta kuin että se on kaunis.

Tässä todiste, sain santun kukkimaan. VOikohan näitä kaupan nimettömiä santtuja tunnistaa mitenkään? Jos voi niin tunnistakaa kiitos:) Lehien väristä saa hyvää osviittaa kun vieressä on kaksi täysin eriväristä santtua, jotka ei vielä kuki. toisessa nuppuja. 

Tuohan on ihan selevästi Saintpaulia Kauppa :smiley:

Jade; oikein loistava lohkaisu.

Tällainen on minun Red Lanternini kukka

Olkoon sinnten Saintpaulia Kauppa mutta nätti on kuiteskin, jopa hurmaava. muutenki tykkkään enemmän noista “sekarotusista” oli sitten kissa koira tai santtu :smiley:

Mulla ei ole kanssa mitään hajua mikä saint paulia mulla on, mutta se on alkanut viime viikolla kukkimaan uusiksi. Istutin mokoman syksyllä isompaan ruukkuun kaverinaan ne kaksi jotakin sitruspuuta mitkä sinne juurelle oli kasvaneet. Meillä on joku käynyt kylvämässä joko appelsiinin, sitruunan tai jonkun mandariinin siemeniä kukkapurkkeihin ja niitä nyt sitten nousee yhdestä jos  toisestakin purkista. Lapset ei myönnä kukaan mitään.
Ilmeisesti joku "kauppa" -muoto mullakin, sellanen tumman vaaleanpunainen.

Täältä ku katsoo niin tuo näyttää enemmän powder kegiltä…
kuin red lanternilta.
http://lyndonlyon.com/AV%20List%20Standards%20NF.html

Mut 1 kuva ei tietenkään ole luotettava vertailulähde

Mistä ihmeestä te noita nimellisiä oikein hankitte. Kakapolla ihana Red Latern. Uskallanko toivoa lehtpistokasta

Maailmalta :smiley:

Matami eli The Madam on salaa teheny nuppusia ja kohta ne jo aukiaaki

Trekooli, ulkomailta voi tilata, huutaa huutonetistä ja vaihtaa palstoilla…

Kukahan tää ois? Tää on se "S-market malli"
Mun mielestä kaunein väriltään.

mut joku kerrottu kukka ois vielä enemmän mieleen.
Tästä oon jakanut useempaan purkkiin jo että ois oikein paljon kukintaa.

Olen tässä kevään ihmetellyt miksi nuo maailmalta tilatut lerpoottavat lehtiä eivätkä oikein kasva -tänään tartuin toimeen ja tempaisin candy swirlsin nurin ja siellähän oli peukalonpään kokoinen juuripaakku tiukan harson sisällä!!! Siis täh!! Onkohan mulla ollut kiire vai mitä kun olen tumpannut harsoineen multiin kitumaan?? Tätä en suosittele kokemuksella. Huomenna tarkistan nuo loput kituvat että onko niissä sama homma.

Minä revin auki kaikki ostokukat olkoon sitten sisä tai ulko kukkia ja karista varsikin turpeet pois juurista sillä se turve (pitkään kosteena pysyvä ja täysin kuivaksi pääseenä ei kastu millään) on monen kukan turma ja jos siellä on harsoo verkkoo ym. muuta vastaavaa revin pois.

Tänään Ruotsista tulleet

Onjo juti nuo Blommialta?

Minä tilasin sieltä parit soilikit ja santut noin viikko sitten.

Dilleysiltäkin tilasin samoin santtuja ja soilikkeja.

Ei ole. Mä olen tilannut tammikuussa Blommialta, maksanut maaliskuussa ja vielä ei mitään ole tullut.

Meillekkin on ilmaantunut nyt pari paavalinkukkaa, kun mummolta jäi kukat meille, kun muutti palvelutaloon. Perus sinikukkaisia muistelisin.

Toinen on kyllä aika huonon näköinen, kun olivat aluvuoden melko huonolla hoidolla, mutta toinen näyttää voivan mainiosti :wink:

Aika jännä tämä Dozhdinka. Lehdestä kasvattamalla tuli ensin täysin vaaleanpunaisia kukkia, mutta nyt ikääntyessään kukkien väri muuttuu aina sinisemmäksi.

Ihanan pöyheä kukka!