Päiväkirjat

kysyin tuota ylläpidolta 7.10. ja 9.10. tuli vastaus "Kiitos palautteestasi. Tutkimme mahdollista ratkaisua ongelmaani" (po ongelmaasi)
tutkaillaan edelleen...?

Mikksi portitn ei aukene mulle? Olen saanut yhden merkinnän lisätyksi päiväkirjaan. Sitten tulee vain blancoa.

Ja miten ne kommentit siellä pelaavat? Voiko niitä lukea vain päiväkirjan pitäjä? Voivatko kommentoijat keskustella keskenään?

Pujo, kävin kurkkaamassa ja tyhjää oli tosiaan. Kommentit näkyvät kaikille ja jätinkin sinulle kommentin sinne - se tuli näkyviin ainakin minulle:) Kommentti sanaa pitää klikata jostain syystä kaksi kertaa, että se tulee näkyviin.

Minäkin kävin kokeeksi kommentoimassa, mutta eipä näkynyt menevän perille. En kyllä älynnyt klikkailla kahta kertaa .

Jos se ei onnistu klorofylliläisille kieli ulkoa

justjoo, salaliitto :wink:

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable{mso-style-name:"Normaali taulukko";mso-tstyle-rowband-size:0;mso-tstyle-colband-size:0;mso-style-noshow:yes;mso-style-parent:"";mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;mso-para-margin:0cm;mso-para-margin-bottom:.0001pt;mso-pagination:widow-orphan;font-size:10.0pt;font-family:"Times New Roman";}

heksun viesti
viimeksi (28.2.) kun asiasta lähetin palautetta, sain vastauksen "Emme kyenneet toistamaan virhetilannetta. Vieläkö sama ongelma vaivaa?"
nyt en ole kokeillut vähään aikaan, mutta aion ihan pian lähettää tarkistuksen ainakin joihinkin aktiivisiin blogeihin. sittenpähän saa selville, vaivaako vielä ja voi taas valivalittaa:-)
periaatteessa ei muuta kummaa ole kuin tuo inkin kertoma: kommentti-loota aukeaa kahdella klikauksella. anonyymistikin voi kirjoittaa, jos bloginpitäjä on semmoisen vaihtoehdon sallinut. toisaalta, blogisti voi myös kieltää kommentit kokonaan… 

edit - viiteen blogiin tein tarkistukset. ainakin nyt tänä aamuna toimivat oikein.

Ok, kokeilenpas uudestaan

aulin juttu
toki kommentointi-lootan saa esiin, jos ei ole yhtä hätäinen kuin nimimerk katariina aikoinaan. ongelmaa syntyy, kun jutun lähetyksen jälkeen paukkaa  esiin error-sivu. silloin on parasta turvautua palaute-toimintoon:_)

puutarha.netin uudistusta ruotivassa ketjussa parikin (foksityttö, tagetes ainakin) kirjoittajaa kertoo, ettei päiväkirjojen (ja kasvikortiston) vasen laita näy kokonaan. itsekin siellä omassa blogissani jutustelin aiheesta sekä nanikan että rajarinteen kanssa ja arvelin että se on "kurttu komiassa". vaan kun asiaa viitsin ruveta oikein tutkailemaan niin näinhän siinä kävi->
tuota edellistä operan puolella väsätessäni huomasin, että vasenkin laita näkyy ihan ookoo - millin verran valkoistakin on välissä ennen harmaata pohjaa. tarkistaa piti; klikkailin ff:nkin "oikean" kokoiseksi ja kas ihan sama täällä. ei pidä syyttää puutarha.nettiä siitä, ettei näe kunnolla lukea muuta kuin ns selkokielistä fonttia:_)
nimimerk (näkö)vammainen
ps - kasvikortistoa en tarkistanut, mutta ilmeisesti sama pätee sielläkin…

t0sikk0 ja annaw ja pihapihlaja jutustelivat päiväkirjoista sitä sun tätä-ketjussa.

jäsenpalveluiden ja jäsentilin (ja minun avattereni linkin kautta:_)) niihin nyt pääsee. - t0sikk0 oli käynytkin; yhtä kaunis oli lumikello siellä kuin kuvagalleriassa.

uudistuksen jälkeen - tähän asti ainakin - se puoli on toiminut oikeinkin mallikkaasti. toki hyvä pitää mielessä annaw:n neuvo sekä siellä että kaikkialla muuallakin, mihin juttujaan haluaa esiin: tekniikka pettää aina varoittamatta. itse olen viime päivinä käynyt monta kertaa tekemässä lisäyksiä kylvöaikatauluun aina tarvittaessa eikä kertaakaan ole tullut myttyrää matkaan.

olen kertonutkin, että kovasti paljon ahkerammin blogiani on käyty avaamassa nyt, kun suora linkki etusivulta on poistunut, niin että kyllä monet ovat tuon kiertotien oppineet…

oikein kovasti paljon kiitoksia ylläpidolle. olette te viitselijäitä ja kilttejä:-)

edit - perjantaina tästä juteltiin. silloin kerroin vain sen hetkisen tilanteen enkä yhtään uskaltanut vihjaistakaan, että voi muuttua.
olin torstaina juuri lähettänyt palautteen ja jäin odottamaan, mitä tapahtuisi. näin siinä kävi->
"29. maaliskuuta 2012 11:21
Palaute: nyt kun valivalit uudistuksesta ovat melkein loppuneet, uskallan kysyä, voisiko esim tälle riville etusivu/aiheet keskustelijat oma profiili chat saada mahdutetuksi vielä suoran linkin päiväkirjoihin (blogi mahtuisi paremmin). vähänhän sitä käytetään mutta jos vaikka opittaisiin käyttö, kun ei tarvitse etsiä kaukaa
2. huhtikuuta 2012 10:42
Hei Maija
Kiitos palautteestasi.
Kyseinen linkki on nyt lisätty keskustelupalstan ylälaitaan"

niin oli ja ehdin kiittääkin ennen kuin menin tarkistamaan sähköpostin:-)

Hei nyt mäkin huomasin ton suoran linkin blogeihin - kiitos ylläpito - kivaa kun sinne pääsee ilman mutkia :)!

Miksi muuten näissä päiväkirjojen otsikoissa ei useimmiten ole kirjoittajan nimimerkkiä näkyvissä. Tykkäisin jo otsikosta nähdä, kenen blogia alan lukea.

toki jokainen bloginpitäjä otsikoi omansa just niin kuin itse haluaa. ei siellä mitään ohjeistusta ole annettu. on vain kohta lisää uusi päiväkirja. ja niitä saa tehdä ihan niin monta kuin tykkää->
"Voit halutessasi pitää useampaa päiväkirjaa samanaikaisesti. Osa päiväkirjoista voi olla yksityisinä ja osa täysin julkisia anonyymein kommentointi mahdollisuuksin."
päiväkirjoissa on myös ylläpidolla omansa. siinä on kerrottu erilaisista ominaisuuksista.

bonito - huomasin, että sinua “ärsytti”, kun et voi lisätä päiväkirjaasi = blogiisi juttuja.

oikein hyvin tuntuu onnistuvan päiväkirjahallinnan kautta niin kuin pitääkin. joskus kun on takkuillut ja antanut error-viestin, on vikailmoituksen jälkeen korjaus tullut melkeinpä paluupostissa (jos ei perjantaina illalla ole vali-valitellut; silloin sopiikin odotella maanantaihin:_))

ps - ja nyt sitten tietenkin testi-viesti ei suostukaan lähtemään. testailen ihan heti pian…

mai-lee,…mitä kautta tekstin saa sinne ladattua? yritin jaa-nappuloita,enteriä yms millä yleensä saa tekstin laadattua,pitäisikö siellä näkyä jokin teksti valmis-palkki :O???

? olen ymmälläni… päiväkirjahallinnan kautta niin kuin sanoin. jaa-namiska(?) enter on tuttu:) teksti on valmis, kun laitat pisteen juttusi perään.

ei kun tässä minun kulkureittini

→ blogi

→ omat päiväkirjat

→ mai-leen tarinointia etc (“bonitan tarinointia”)

sivun lopussa

lisää uusi päiväkirjamerkintä-namiska

avautuu kirjoitusloota. siispä kirjoittamaan:
) ja varmuudeksi kopioimaan juttu ennen seuraavaa vaihetta…

tallenna merkintä-namiska

ja sitten katse anovasti taivoon, ettei mikään mene pieleen bittimaailman kiemuroissa. - en edes muista, milloin viimeksi olisi mennyt mutta eihän sitä koskaan tiedä…

huoh,…ei vieläkään suju päiväkirjan luonti,…ei mulla näy tallenna namiskaa,…puolet kuvatila jäljellä namiskasta ja sitten tyhjää,…ilmeisesti multa puuttuu jotain toimintoja?? :open_mouth:

bonito, kommentoin jo sinun uutta blogiasi. (arvelin koko ajan, ettet saanut lisätyksi olemassa olevaan, mutta uutta halusitkin aloittaa)
mukavaa, kun sait lopulta onnistumaan. minä menen heti pian ja poistan sen testi-juttuni, kun se on nyt ihan tarpeeton.

edit - juttu ja kommentti hävisivät. etusivun listauksessa kommentti näkyy siihen asti, kun uusia ehtii kertyä tarpeellinen määrä yläpuolelle…

Mie en oo päässyt pitkiin aikoihin kirjoittamaan päiväkirjaan :frowning: Erroria vaan pukkaa…