Aina silloin tällöin tulee keskustelua puutarha.netin päiväkirjoista milloin milläkin palstalla, joten avasin siitä aiheesta keskustelulle oman ketjun ja siirrän tähän tämänpäiväisen aihetta käsittelevän keskustelupätkän tuolta muualta
Kakapo, on siellä aikas ihanoita päiväkirjoja, niitä kannattaa katsastaa. Päiväkirjat täällä keskustelupuolella olisivat tosi hyvä lisä tännekin minun mielestäni:)
Inki, varmistan vaan että tiedäthän että meilläkin on noita ihania päiväkirjoja joihin pääsee yhdellä klikkauksella tuosta tämän keskustelun etusivun yläpalkista?
Nuu juu - on mullakin siellä ja siksi lisäsin tuon ‘täällä keskustelupuolella’
Minulla ei näy tuon Rakentajat.fi:n alapuolella kuin vihrä raita. Ei mitään päiväkirjaan viittaavaa.
Pitäskös siinä joku päiväkirja olla?
Päiväkirja lukee verkkolehden alapuolella
Inki, jos sinusta tuntuu että pääsy päiväkirjoihin olisi parempi olla tässä keskustelusivulla kuin siinä keskustelujen etusivulla niin voisit ehdottaa ylläpidolle palautteella vaihtoa. Minulle henk.koht. sillä ei ole mitään merkitystä mutta jos se olisi sinun mielestäsi käyttäjäystävällisempää tästä paikasta niin kannattaa ehdottaa muutosta. Perustelee vaan että miksi näin olisi parempi. Tai jos et halua palautetta laittaa niin laita vaikka minulle se viesti niin välitän sen sitten eteenpäin. Koko ajan tässä tapahtuu sivussa kehitystyötä käyttäjäystävällisempään suuntaan ylläpidon toimesta, joten kannattaa tehdä aloitteita
riippuu vähän näytön "mallista". minulla on sama viffeä raita kuin illiksellä, koska joudun suurentamaan tekstin, että näkisin helposti lukea. raamit eivät silloin ole kohdallaan.
illis - koita klikata jäsentukku sanan kk:n kohdalla. ainakin minulla päiväkirjat osuvat siihen kohtaan:-)
edit - ja chat on rakentaja.fi:n j:n kohdalla:_)
Taisin alun alkaen ehdottaa päiväkirjoja omaksi otsikokseen, mutta se tulikin sitten ihan kertakaikkiaan omaksi osiokseen. Olisihan se niin kiva, kun keskustelussa näkyisi päivitykset:)
Minulle on riittäneet nuo kuvagalleriassa olevat jutut, mutta löydettävyyden kannalta olisi parempi olla oma päiväkirjaosio ihan aiheissa. Taidankin laittaa ylläpidolle viestiä nyt kun tuli puheeksi.
Vai mitä mieltä muut olette? Eikös olisi mukava, kun täällä keskusteluissa näkyisi päiväkirjankin päivitys? Nytkin näyttää siltä, että kaikki eivät ole edes huomanneet tuota yläpalkin päiväkirjaosiota.
Löytymistä kyllä haittaa tuo palkin ilmeen muutos riippuen päivitysnapista ja välilehtien käytöstä.
Kun päivität etusivun vihreän palkin ‘keskustelut’ napista, saat päiväkirjanapin näkyviin…
millä tavoin inki ratkot esim ei julkinen ja kommentit, jos päiväkirjoista tulisi yksi osio tänne keskustelujen puolelle?
ehditkös nuu siirtää kaikki?
sinun jutustasi-> "...pääsy päiväkirjoihin olisi parempi olla tässä keskustelusivulla kuin siinä keskustelujen etusivulla" - onhan sivun yläreuna sama ollaan sitten etusivulla tai täällä keskustelujen joukossa ts päiväkirjat-namiska näkyvissä molemmissa (jos ei ruttaa sitä läjään pois näkyvistä ison tekstin kanssa niin kuin minä. ja silloinkin se on olemassa, pitää vaan tietää mistä etsiä:_))
Ei näy verkkolehden alapulellakaan.
mikä sinulla siinä kohtaa aukeaa vai aukeaako mitään?
Mai-lee, en kaipaa ei-julkista osaa.
Kommentit saisivat tulla väliin ihan kuten näillä muillakin palstoilla eikä erillisinä, kuten tuolla blogimaisessa päiväkirjassa. Koska se jo on olemassa se voisi säilyä edelleen hlökohtaisena osiona jäsentilillä, jos moni pitää yksityispäiväkirjaa. Itseasiassa itselläni on siellä eijulkinen osuus, johon keräsin osoitteita ja vaihdokkaita jossain vaiheessa, kun oli paljon vaihtoja - sen voi helposti korvata laittamalla omalle koneelle, jossa olisi parempiakin muistiinpanotyökaluja:)
Tästä tulikin nyt isompi juttu kuin tarkoitin - ellei muut kaipaa sellaista voimme unohtaa koko jutun, mutta ainoa, joka minun mielestäni on toisella palstalla parempi on nimenomaan se päiväkirjaosio8] Ja sellaisena on täällä toiminut kuvagallerian omat jutut. Sitä eivät kuitenkaan tulokkaat löydä niin helposti kuin löytäisivät erillisen päiväkirjaosaston.
Illis, tällaisen näkymän pitäisi tulla kun painat vihreällä viivalla olevaa ''''Keskustelut'''' nappia - suurenna kuva klikkaamalla En tiedä, voiko näkymä riippua selaimesta, tämä firefoxilla...
Täällä keskusteluissa ollessa siinä suunnilleen verkkolehden alapuolella lukee “keittokirja” ja “tee se itse”. Vasta klikkaamalla sitä vihreän palkin ylärivillä olevaa sanaa “keskustelut” pääsee keskustelujen etusivulle ja siinä näkyy tuossa verkkolehti-sanan alla “päiväkirjat”. Oletan että Inki meinasi juuri sitä että se on näin keskustellessa ja viestejä kirjoitellessa näkymättömissä. Itsekin jossain vaiheessa mietin että minne ihmeeseen päiväkirjat on hävinneet, kunnes sitten keksin tuon ratkaisun
Firefoxin kautta kirjautuessa ei ole tuollainen, explorerin kautta ennen kirjautumista näkyy nu chatit ym, mutta kun kirjaudun, päiväkirja häviää, mutta keittokirja näkyy (onneksi). Tämä etusivun grafiikka falskaa jotenkin. Tuota firefoxia käyttäisin mieluummin, koska teksti näkyy isompana. Tekstin kokoa muuttamalla rupesi näkymään. Kiitokset avustaneille.
kiitos nuu selvennyksestä:-) minä kun vaihdan näkymän takaisin etusivuksi klikkaamalla juuri tuota keskustelut-namiskaa. laiska mikä laiska; selaimen päivitä-namiska on ylärivillä ja liian kaukana minusta…
edit - puhuin läpiä päähäni, piti korjata
Miksi ei päiväkirjan kuvat päivity?