Päivänlilja, Hemerocallis

5 tykkäystä

Selevä. Pikkasen kun jäähtyy, niin tartun lapioon.

Kiitos :hugs:

Sattuukohan mulla olemaan mitään sulle :thinking::thinking::thinking::thinking:

7 tykkäystä

Kurpalle vilkuttaa alkukesän taimivaihdossa saatu päivänlilja Stella de Oro. Tai osa siitä, jaoin sitä moneen eri paikkaan. Tää nyt innostui kukan vielä vääntämään :smiling_face_with_three_hearts:

4 tykkäystä

Halusin lisää rusopäivänliljaa tähän pikkupenkkiin Helsingin pihaani, ja sitä myös sain. Torista valtava kassillinen juurakoita pikkurahalla.

Nyt tähän ei mahdu enää muuta, ja se on tarkoituskin. Nuo lehdet on yksinäänkin mielestäni tosi kauniita.

Ruukussa on Nuulle tulevat gracchus -kurjenmiekat.

1 tykkäys

Perinteinen päivänlilja alkaa kukkia. Onkohan tämä laji ”Jaakko” -nimellä myytävä? Sillä nimellä olen nähnyt myytävän hyvin saman näköistä.
Tai sitten sillä ei ole edes nimeä, se on sitä vanhaa jokapaikan päivänliljaa, mitä on kaikilla. On kyllä kiitollinen kukkija.

4 tykkäystä