Paksulehtisen huonekasvin tunnistaminen

Sain lahjaksi kaksi tälläistä kasvia, ja nimeksi sanottiin rahapuu.
Yritin etsiä netistä samanlaista kasvia, kuin mikä minulla täällä kököttää,
mutta en kyllä väittäisi tätä rahapuuksi, ulkonäkönsä takia.
Nyt kyselisinkin, että tunnistaako joku, mikä ihme on tämä kasvi? :)

Crassula ovata ‘Gollum’ tai Crassula ovata f. monstrosa, kyllähän se on rahapuu :slight_smile: Liiallinen kastelu myrkkyä!

Minullakin on sama kasvi, jonka olen mahdollisesti jo “myrkyttänyt”. Onneksi on toinen alku jo kasvamassa. Kiitos tiedosta.

Moikka!

Minulla on tämmöinen tyräkki, mutta en ole onnistunut määrittämään sitä lajilleen. Olisin kiitollinen, jos joku osaisi auttaa.

Tässä vielä pari lähikuvaa, eli sillä on piikkejä rungon lähellä, muualla vähemmän.

Sitten, kun sinulla on aikaa, käy tutustumassa Panun kaktusgalleriaan.

Juu, kiitoksia, tiedänkin tuon sivun.

Mutta siitä ei taida olla apua tähän kasviin, kun ei ole kaktus kyseessä. Tämä kasvi siis erittää valkoista nestettä, en ole sekoittanut kaktuksiin, jos sitä epäilit. hymy

Onkos www.euphorbia.de sivut tuttuja? Sieltä voi klikkailla auki lajeja, josko onnistuisi määrittäminen.

Voisiko tämä lahjaksi saatu olla eliaksenkukka? Pienessä lipareessa luki engl että pidä kukkasyvennyksessä aina vettä! Eiköhän tuo ala jo märäntyä moisella kastelulla?

¤¤kissa¤¤, minusta kasvisi on enemmänkin jokin ananaskasvin lajike kuin eliaksenkukka - Tillandsia. Timanttiananas???

Eliaksenkukalle ainakin minun kukkakirjani antavat hoito-ohjeeksi syksyllä ja talvella vähennetyn kastelun - ei mitään seisovaa märkyyttä - ja runsaasti suihkuttelua. Ananaskasveja olen taas oppinut kastelemaan “luomusti” kasvisuppilon kautta… siis vettä tuonne “kasvin sisään” - eikä holistelemalla sinnekään.

Ok.Eli anaskasvin hoito-ohjeet vois googlata. Kiitos.

Haluaisin tietää mikä Aloe tämä on , sain viime kesänä tuttavalta : )

Rohtoaaloe?

Hmm olisikohan : D kun en itse noita tarkempia nimiä tiedä yhtään : )) Ja olisi vielä toinenkin arvoituksellinen aloe. Tää alkaa isompana riippumaan alaspäin sellaisesta nappasin alun : )

Jälkimmäinen voisi olla kynsiaaloe.

Mitä kaktusia? Olen laahannut näitä yli viisi vuotta, ei kukan kukkaa kumpaankaan ikinä tullut. Tuon alemman rumiluksen jäti ulos että kyllä halla korjaa, eiköhän mieheni laahannut sitä aamusella viherhuoneeseen sanoen "tämähä kohta paleltuu" sanoin että sellainen on tarkoituskin, ei sitä saa palelluttaa oli vastaus, eli, en päässyt eroon siitä.Kukkiiko nämä koskaan kumpikaan, voisko joku minua auttaa…vai kannanko kaikki tuonne pöpelikköön (sitte maanantaina kun  mieheni ei on työssä 

Hyvä mies sinulla, kun noin unohtelet;D Noista yläkuvan kaktuksista on hankala sanoa, ehkä joku muu tietää. Kauniita ovat kuitenkin, kun karsii huonommat oksat.