Minun pieni "hirviöni" yllätti taas... Siihen on nytkin tulossa kaksi nuppua!
Tällainen se oli siis viime kesänä, korkeutta kaktuksella on siis n. 7cm (kuva löytyy myös vanhalta puolelta):
Alkuperäinen kirjoittaja: Tiny75
Minun pieni "hirviöni" yllätti taas... Siihen on nytkin tulossa kaksi nuppua!
Tällainen se oli siis viime kesänä, korkeutta kaktuksella on siis n. 7cm (kuva löytyy myös vanhalta puolelta):
Alkuperäinen kirjoittaja: Tiny75
Onnittelut kukinnan johdosta. Kaktuksesi on näköjään kova kukkimaan. :)
Juu, siltä vaikuttaa. Tämä on nyt kolmas kesä, kun se tekee nuppuja. Ensimmäisenä vuonna tuli yksi, ja se ehti aika isoksi ennen kuin edes huomasin sitä. Viime kesänä nuppuja tuli kaksi, ja nyt näköjään samoin. Ja vielä niin upeat kukat! En olis kyllä muutama vuosi sitten uskonut, jos joku olisi tällaista väittänyt...
Echinopsis-lajit ovat tosiaan kauniita, kun ne kukkivat. :) Kukat ovat isoja ja näyttäviä. Pidän todella paljon E-lajien kukista.
Tältä näyttää kaktukseni tänään...
Aika hauska "otus", vaikka itse sanonkin. Onkohan tuohon alaskin tulossa vielä nuppu, kun siinä on tuo tupsu alkanut kasvamaan...?
Tuo on kieltämättä aika hauskan näköinen kaktus. :)
Voi olla, että sun kaktus tekee vielä yhden nupun. Mun mielestä tuo alhaalla oleva tupsu näyttää nupulta.
Aika symppis veijari
Ilmoitathan sitten kun nuput avautuvat...
Alkuperäinen kirjoittaja: Salmiakki-
Juu, kyllä mä yritän niistä kukista taas kuvia saada ja tännekin laittaa. Harmi vaan, kun kukat kestää niin vähän aikaa, vajaan vuorokauden... Illalla/yöllä ovat yleensä auenneet, ja seuraavana iltana jo roikkuvat kuihtuneina.
Kauneus on katoavaista ;)
Kukinta-aika on tosiaan lyhyt, mutta kukinta on kaunis. :)
Nyyh, kaktukselleni on käynyt näin..
Eilen nuput oli vielä paikallaan. Toivottavasti tuo yksi nuppu jaksaa kukkaan asti... Pieni on vielä.
Tiny, kasteletkohan ihan tarpeeksi? Kaktuskin tarvitsee suhteellisen paljon vettä kukinta-aikana.
Pikemminkin olen nyt kastellut liikaa, vaikka en kyllä usko sitäkään.
Enemmän kuitenkin kuin normaalisti. Ja sen kyllä huomaa, jos vertaa
ensimmäistä ja viimeistä kuvaa, lopussa kaktus on paljon pullukampi. Ihan samoin olen nyt hoitanut kuin edellisinäkin kesinä, ja silloin ovat nuput kasvaneet kukiksi asti. Tosin vain yksi kukka kerrallaan...
Ikävää, että nuput ovat tippuneet.
Ethän ole siirtänyt kaktusta, kun siinä on ollut nuput (jotkut lajit pudottavat nuput aika herkästi, jos niitä siirtelee kukinta-aikana)? Oletko lannoittanut kaktusta?
En ole mielestäni liikutellut sitä sen enempää kuin aiempina kesinäkään. Lannoittanut en ole, mutta keväällä vaihdoin sen uuteen multaan ja hieman isompaan ruukkuun, kun tähän asti on ollut siinä kaupan ruukussa, minkä täytti jo ihan laidasta laitaan...
Ruukun vaihdon ei pitäisi vaikuttaa nuppujen tiputtamiseen, kun se on tehty ennen kukintaa.
Luulen, että kyseessä on ns. "mystinen tapahtuma", johon ei löydy tarkkaa selitystä. Joskus kaktukset pudottavat nuppuja ilman mitään selvää syytä.
Kysyn vielä yhtä asiaa...
Onko sulla mahdollisesti ollut ikkuna auki kaktuksen lähettyvillä, kun siinä oli nuput? Joskus avonaisesta ikkunasta tuleva veto saattaa aiheuttaa nuppujen tipahtamisen.
Kaktus on olohuoneen ikkunalla, eikä siinä ole avattavia tuuletusikkunoita, joten ei ole ollut ikkuna auki lähellä. Parvekkeen ovikin on toisella seinustalla, joten tuskin on sekään voinut vaikuttaa, vaikka onkin välillä ollut auki. Kai tuo jää mysteeriksi miksi ne putosi, toivottavasti viimeinen jaksaa kasvaa...
Nuppujen pudottaminen taitaa tosiaan jäädä mysteeriksi. Joskus nuput tippuvat ilman mitään selvää syytä, eikä sille voi mitään.
Toivottavasti sun kaktuksen viimeinen nuppu jaksaa kehittyä kukaksi.
Minun kaktukseen näyttäis olevan tulossa uudet nuput niiden pudonneiden viereen. Otan siitä taas joku päivä kuvia, kunhan ne nuput ovat vähän isompia...