Papaija, Carica papaya

Heissan! onkos kukaan koskaan kokeillut kasvattaa papaijaa? keväällä otin yhdestä hedelmästä siemenet talteen ja äsken vasta löysin ne taas, ja kokeilu mielessä viskasin avokadon juurelle neljä siementä. n. viikossa iti kaksi siementä ja nyt odottelen että sirkkalehtien lisäksi tulisi toiset lehdet että voisin siirtää ne omaan ruukkuunsa naurua tosi somia ovat sydän 

Eipä oo tullu kokeiltua... vissiin aika mielenkiintoinen kasvi sekin

Kerrohan Raitavomppu miten papaija on kasvanut. Sain juuri muutaman siemenen ja ajattelin heittää multaan. Taitaa olla vähän huono aika vuodesta, mutta en malta millään odottaa. Itämistä voisi helpottaa jos pistän mullan kasvilampun alle. Onko sulla mitään vinkkejä?

Tää laitto papaijansiemeniä kans purnukkaan. Eivät ole vielä alkaneet nostaan päätään mutta toivottavasti viikon sisää. :slight_smile:

tietääkö kukaan papaijasta hoito-ohjeita. siemenestä pitäs laittaa multaan mut en tiiä miten pistän. CARICA papaya

Hei niko0299, mulla on Kanarialta ostettuja papaijan siemeniä, jotka kylvin tossa tammikuun alussa, ja yksi siemen iti maaliskuun alussa. Enempää en minäkään toistaiseksi tiedä sen hoidosta, mutta olettaisin,että lämmintä ja aurinkoa, vähän sen luontaisia olosuhteita mukaillen. Mulla on myös iso mango, joka pysyy sisällä kesälläkin. Sen mangon olen saanut isona kasvina.

kiitos viherpeukalo

Huonekasvit.net sivustolla oli asiaa papaijasta, varsinkin idätyksestä on hyvin tietoa.

Pyysin tuomaan kaupasta hedelmiä, mies toi papaijan. Hyvä mies se on! Nyt on sitten siemeniä lautalla ja mullassa. Niitä ei kuulemma saa häiritä, eli kerralla istuttaa sen kokoiseen purkkiin että saa siinä sitten kasvaa vaikka loppuikänsä. Vaan eipä taida mullakaan onnistua kun niin moni muukin on epäonnistunut papaijan kanssa.

Tämmöisiä ovat pikku papaijani tänään:

kuvatoinen pintaan tulleista on kolmijakoinen, toisella on normaalimmat kaksi sirkkalehteä. Ensimmäiset oikeatkin lehdet jo vähän pilkistää!