Pärskiksen pihakuvia (1b)

Hienoa kuulla, että jättivarbena voisi kylväytyä meidänkin leveysasteilla, siis jopa niin, että ehtii kukkaan. Tykkään siitä niin, saisi ihan vapaasti ryönätä. Ylimääräisiä siementaimia on kuitenkin niin helppo kitkeä.

Kyselytunti jatkuu; mulla on ruukussa odottamassa vuoritatar. Sanottiin olevan talvenarka, talvimärkyysarka ja vaativan mielellään suojausta. Mahtaneeko tosissaan… mitä kokemuksia sulla on?

Kiitos Päätoimittajalle, nyt on kärhöllä nimi!

Hoyabella, suurin osa niemenistä ei ehdi kypsyä, kun kukkii näin myöhään. Laitano sulle taivukkaan juurtumaan?

Minä en ole vuoritatarta ikinä peittänyt millään. Suurimmat vauriot mulle on tullut siitä, kun kevät aurinko porottaa lehdille. Silloin varjostus olisi varmaan paikallaan. Ja ihan normaalissa kukkapenkissä ja -mullassa se mulla kasvaa, mutta ei siinä talvella vesi seiso. Tai ainakin luulen niin, en näe kun meillä on aina niin hemmetisti lunta!

Hoyabella, mietitään sitä keväämmällä.

Miks mä en löydä mitään dyykattavaa??  Tahtoo kans jotain noin kaunista.

Alcearosea, kyllä aurinko joskus paistaa risukasaankin, sanotaan. Tuon löydön jälkeen musta on tullut aika ahkera roskis-dyykkaaja.

Ehkä vanhakin ( siis minä ) vielä oppii.Tuo vaatii vainua. 

Marraskuista kauneutta: Jouluruusu kukassa

samoin lupiini

ja ruusu

Berberis Rose Glow ymmärsi vihdoin pukeutua syysväriin.

Kun taas echinacea Green Jevel ei ymmärrä syksyn tulosta yhtään mitään.

Illalla oli komea iltarusko

Messusaaliita:

Ihanasti sävy sävyyn noi daaliat :slight_smile:

Pioneiden kukinta alkaa:
Moonlight

Joku avopölytteinen lehtolapsi, mutta tykkään!!

Charle’'s White

Siemenkasvatuksen satoa: Puupioneita

Hauskasti sattunut kuvaan mukaan hämähäkki ruokailemassa. Vaaleanpunainen puupioni on ihana!

Hemmetti, minäkään en käytä puupionin terälehtiä ruokailualustana!

Ruusu Linnanmäki