(Perennat)
Partakello on myös aloittanut kukintansa.
(Perennat)
Partakello on myös aloittanut kukintansa.
Lähikuva kukista.
Kiitos Raakki, kuviesi myötä löysin nimen yhdelle nimettömälle kellokukalle! Sain pienen alun pari vuotta sitten ja nyt puska on halkaisijaltaan liki 30 cm. Kasvaa mulla paahteisessa ja kuivassa paikassa penkereen päällä, kuivimpina aikoina olen joutunut kastelemaan kun lehdet lurpattaa, mutta toisaalta näyttäisi siinä viihtyvän kun leviää ja kukkii. Millaisessa paikassa sinulla partakellot on?
Hyvin täällä jo aiemmin tunnistettiin miun partakelloni jota aiemmin en tuntenut. Kaunis kellokasvi.
Meilläkin tuo kasvaa tosi kuivassa ja paahteisessa paikassa kallioppenkissä koivun alla ja onkin vähän kitukasvuinen, mutta näyttää siinä kuitenkin pärjäilevän, joten saa siihen jäädäkin.
Valkoinen partakello
En löytänyt kellokukista aikaisempia keskusteluja, joten avasin uuden ketjun.Mitäs niitä ihanuuksia nyt onkaan?ukonkello,vuohenkello,kissankello,pisamakello,täpläkello,partakello,muurikello...
Valkoinen partakello aloitti kukinnan vasta nyt täällä. Kokeilen samalla automaattista kuvien pienennystä.
Onko kellään tietoa partakellon ideaalisesta kasvupaikasta? Ostin eilen taimen Plantagenista ja olin suunnitellut laittavani sen paahteiseen paikkaan, mutta täällä näyttikin, että se vähän kituuttaa paahteessa - toisin kuin muut kellot. Olisiko puolivarjo parempi? Kestääkö kilpailua? Kultahelokkipenkissä olisi tilaa puolivarjossa, mutta kultahelokki on aika sinnikäs leviämään…
Miulla on viime kesästä asti vasta ollut aamuaurinko penkissä, ei ole pidempää kokemusta.
Voisi kai sitä kokeilla puolivarjoon…eihän siihen maailma kaadu, jos taimi kuolee - ei olisi ensimmäinen kerta
Aurinkoista paikkaa kaikki minun löytämäni tiedot tarjosivat.
Minulla vaan tuo aurinkoinen paikka on myös erittäin kuiva…ja siihen räköttää koko päivän aurinko. Noh, purkissa on kaksi taimea. Täytyy varmaan jakaa ja laittaa yksi yhteen ja toinen toiseen paikkaan.
Joo, mulla myös aurinkoinen on synonyymi sanalle paahteinen. Tarkoittaa sanoa, että aurinko paistaa ihan aamusta pitkälle iltaan. Välillä hiukan hankalaa. Puolivarjoa sille partakellolle tarjosi auringon lisäksi yksi sivusto, Exotic Garden. Ei kai taida auttaa muu kuin siirtoistutella, eikö se niin se paikka aina järjesty
Joo, ehkä tosiaan jaan kasvin, niin sitten ainakin jompikumpi pysyy hengissä.
Tässä lupaamani kuva oletetusta partakellon taimesta.
lopultakin sain partakellon kasvatettua siemenistä:)
Kuinkas korkeaksi partakello kasvaa?
Reipas vaaksan mittainen, minultakin vaati muutaman vuoden yrityksen.