Joo, ainankin tuo pinkki, kun se on niin leveä, ei mahtus sisään. Ennuste on, että lämpimät jatkuu, ”onneksi”
Upeita ovat! Pasuuna on ensi kesän hankintalistalla.
Liian suuri töisiä ainakin mulle. Tuttavalla oli komeita mutta hävitti pari kesää sitten kun ei jaksanut enää niiden kanssa.
Henni,oon laittannu latvan sulle veteen.
Toivottavasti tekee juuret,mutta jos ei tee nyt niin kesällä saapi varmasti latvan joka tekee.
Ihanaaaa!
Tuli vähän kiire, Pasuunat jäi ulos. Viimeyö oli -1c ja lehdet lurpsahti. Sahasin sahalaitaisella veitsellä juurakot irti ruukusta. Pitää ns valeistuttaa nuo isoihin ruukkuihin…
Mahtavaaaa!
Henni,miten sulla pasuuna jakselee?
Katsastin pauunat ku pääsin niitten lähelle,huonolla kastelulla olleet talaven.
Onneksi variegata ja valakia ainaski on hengissä,keltaset siitä kyllä tokenee,leikkelin kuivia ja vahingossa meni elävä oksa,otin siitä kaks kalikkaa.
Mulla kasvaa pasuuna ihan silmissä, korkeutta on nyt jo noin 30 cm. Siirrän sen kesällä isompaan ruukkuun ja se pääsee ulos, kunhan varmasti on riittävän lämmintä.
On herkkä paleltumaan jo kylymässä tuulessa.
Ite oon kääriny harsoon varsinki eka päiviksi jos tuulee.
Hyvä tietää. Odotan ihan reilusti kesäkuulle, ennen kuin edes harkitsen siirtämistä ulos.
Auttaisikos tuohon tuuleen karaisemiseen jos kiusaatte pasuunaa pöytätuulettimella sisällä?
Mä ostin viimepuussa Pasuunoita, valko/pink/keltane Viherpajalta, ku oli ajoin… Ne oli ulkona, limppasin ne auton sisään kun tuli kylmää… Taisivat toissaviikolla päästä hengestään -6c oli…
Varmaanki,mulleioo mahollisuutta siihen.
Ovat autotallissa perimmäisessä nurkassa kaiken takana.
Nytvoon tomaateille antannu tuulettimen tuulta päivittäin,sais nähä onk9 ollu vaikutusta ku vi8ään kasvariin.
Jos joku muistaa, kun kasvatin siemenestä tämän pasuunakukan joskus aikoinaan. Siitä tuli niin iso, että nostin sen saavin päälle, jotta voi kulkea sen alta.
Oi että, siitä tuli hieno! Miten olet hoitanut sitä? Miten talvetat sen?
En muista ihan kaikkea.
Muistan kuin pätkin sen ja täällä kyselin haluaako joku sen, mutta liian myöhään tuli vastaukset. Heitin ne pätkät pois.
En muista talvehtiko se minulla.
Hyvin siemenet itää ja vuoden päästä kukkii.
Silloin kun tulee Y haara, niin siitä tietää, että kohta alkaa sikarit tulemaan.
Korjattu!
Painovirhe paholaiset…Niistä 3:sta jotka ostin, ni ainakin 2 on elossa, juurenluota tulee uutta valkoinen ja Pinkki. Lisäksi vanhoista 3kpl puskee juurista uutta kasvua…