Pasuunakukka, Brugmansia, Osa 2

Jatketaan tässä juttua johon jäätiin “Pasuunakukka, Osa 1” -ketjussa.

Isot pasuunat päätyivät syksyllä komppariin, en saanut niitä mihinkään mahtumaan sisään talveksi.
Nehän eivät ole kauniita kun pudottavat lehtensä ja sitten se mahdollinen ötökkä invaasio.

Otin kuitenkin kalikoita talteen. Äsken muistin ne ja olivat tehneet hyvät juuret.
Oli sopivasti kaktusmultaa vielä sisällä ja ruukkuja niin kalikat on nyt istutettu.
Olin muistavinani että niissä oli nimilaput mutta en nyt niitä löytänyt. Saavat olla nyt kaikki nimettömiä.

Mun pasuuna möyröttää eteisessä. Son vissiin ottanu tavaksi kukkia kerran 10 vuojessa ku ei viime kesänä kukkinu

Viime kesänä ei ollu sitä kesää. Sade ja tuuli riipi pasuunasta aina suurimat lehdet. Näytti surkealta, silti teki muutaman kukan

Mulla pasuunat kukki kaikista paraiten viime kesänä.Oli muuten toinen kerta ku kukkivat,eka kerta oli uunna vuonna autotallissa ja toinen viime kesäkuussa.Näin välttivät kompostin.

Yllättävän hyvin selvinnyt talvesta ihan vaan olohuoneessa.

Lisävaloja ei ole ollut, kasteltu niukasti. Kohta tietty alkaa tunkemaan hehtaarilehtiä kun päivä pitenee…

Mie vinttasin pasuunat viime syksynä vitelikkoon, yhtään en enää jaksanu niijen kanssa pelehtii ku eivät juurikaan kukkineet. Toisaalta ei hirveesti tullu panostettua niihin viime kesänä enää. Luovutin :slight_smile:
Muutamaan tuli taas se virustauti, sellaista röpelöä alkoi juuresta kasvamaan.
Tietysti jos jollain olis terve kalikka keväällä ylimääräisenä, voisin viel ehkä kokeilla :Whistling:.

Mie annoin syksyllä kolme pasuuna eteenpäin ja pari jäi pihalle. Olohuoneen nurkassa seisoo 2metrinen varsi enkä tiiä mitä sille teen. Jaksaako vielä yrittää vai pilkonko ja mäkeen. Kun ei kuki niin ei…

Nasty,jos ne on minulta lähtösin,niin saa oottaa ainaski kolome vuotta ennenku kukkivat.Josko sittenkään :smiley:
Mullon toiminu tuo pelottelumeininki,uhkaa kovasti kompostiin lähöllä niin on alakannu nuppua pukkaamaan.

Naapurille syksyllä antamani puol metrinen pasuuna on kukkinut siellä koko talven…epäreilua :smiley:
Katsoin eilen että tuo miun hujoppi on alkanut tekemään uutta kasvua, eli hengiss on. Ja miehän en raaski heittää menemään mitään joka on hengissä. Eli katsellaan.

Heilläkin loppui talviloma kellarissa.

Mulla on ollut olkkarissa koko talven ! (kun sitä viileää tilaa ei ole )

Paiskasin pasuunat patiolle ja Katrin Bontessa ei kovin montaa lehteä ole mutta kaikkiaan viisi nuppua löytyi. Ei oo ennen ihan näin aikaisin alotettu kukinta… katsotaan nyt tuleeko niistä mitään.

Minkä takia minulla tippuu lehtiä pasuunankukasta?

Nyt alkaa ekat avautua, eikä niitä lehtiä vieläkään tolkuttomasti ole. Tuuli vie osan mennessään mutta uutta pukkaa minkä kerkee.

Wau!

Näyttää aika Hulluruoholta Daturoilta.noi. Mitä mieltä muut on…?

Eikö joku ”kirjoittamaton sääntö” ole, että Daturan kukka on pystyssä ja Enkelinpasuuna roikkuu alaspäin?

Sitä mieltä mäkii olen, että kukat roikkuu pasuunoilla, Enkelit ja Veripasuunoilla. Nio on aika ns pystyssä

Kyllä noi pasuunalta näyttää. Tehokasvatettuja ja väkisin kukitettuja. Ihan vähän erinäköisiä kui toi oma ranka, josta halla vei latvat ja tuuli lehdet. Pienilehtinen kara pystyssä :ermm: