http://www.fuchsia.be/en/pelargonia Ihania kuvia!
Hei jos ne kasvaa niin tehdään kauppoja ylimääräisistä! Varsinkin Appleblossom ja Black Velvet Rose kiinnostaa.
Itse aion kylvää viime vuonna Nordiska Trädgårdar -messuilta ostamiani luonnonpelargonilajien siemeniä: odoratissimum, australe, ranunculophyllum, tomentosum.
Juu, katsotaan. En ole koskaan aiemmin siemenistä näitä alotellu, että mitä tuleman pitää… ![]()
Tämä takatalvi potki tänään senverran päähän että pääs käymään vanhanaikaisesti
eksyin Sutarven sivuille taas kerran ja kuinka ollakaan, kuin vahingossa tuli tilatuksi 1 Mårbacka vit, 1 Carmel, 1 Carmen Andrea, 1 Johanna fr. Sättraby, 1 Uleåborgs universitet ja vielä hännänhuippuna yks Visbyn Eevertti
ja tuntuuhan se maailma jo himpun verran keväisemmältä ulkona ujeltavasta tuulesta huolimatta sanomalehtikapaloihin käärittyjä pelargonivauvoja odotellessa 
(alkaa muistuttaa pahemman luokan riippuvuutta - mihinmänekaikkisaanmahtumaankaan)
Mullakin pääsi käymään samoin, ns. vanhanaikaisesti: Tukholmasta tarttui 35 pikkutainta mukaan, ja kaikki pelargoneja. Paitsi yksi kaupanpäällis-Fuchsia… Mutta tällä kertaa satsasin miniatyyreihin, koska ne vievät vähemmän tilaa. Hengissä pysyminen on sitten eri asia…
Vau ! Mikä saalis.
Kateeks ei käy tietenkään yhtään…
Paljonko oli hintaa ihanuuksilla ?
hinnat liikkuivat pelargoniyhdistyksen valikoimasta 30 kr - keskihinta tuotantomyyjillä 50-60 kr - harvinaisuudet eli luonnonlajit ja 'hinku’lajikkeet 75-120 kr kappaleelta. Esim. se kirjavalehtinen kääpiötähtipelargoni Jericho oli 75 kr.
No , ei ihan halpoja sielläkään. Mut ,kun kerran tuonne asti lähtee,niin ei sieltä kyllä tyhjänäkään kannata takas tulla. Laitahan kuvia tänne sitten,kun alkavat kukkimaan.
Hitaanlaisesti tulee pistokkaat sutarvelta -ma laittoivat viestin että on lähtenyt eikä vieläkään näy.
Kohta ovat varmaan pilalla. Näin hitaasti kulkee posti kun asuu saaressa.
Onkos jonkun tullut tilattua näitä Zonarctic-lajikkeita?
http://www.geraniaceae-group.org/zonartic.html
Hyvin alkoi viikonloppu kun posti ei sitten tuonutkaan sitä maxikirjettä jossa ne pistokkaa ovat olleet matkalla jo maanantaista asti -Tiesin sen kyllä etteivät enää perille tule kun keskiviikkona eivät tulleet.![]()
Laitoin sutarvelle kyselyn mutta joudun varmasti maksamaan kaiken uudestaan PRKLE.
Toivotaan parasta pistokkaidesi suhteen. En enää muista kauanko mun kirjeeni tuli viime keväänä, mutta kaikki oli hengissä ja kasvoivat hyvin kesän. Tasajalkaa hypin ja kävin postissa monta kertaa kyselemässä, kunnes erään kerran neljän jälkeen iltapv olivat hyllyyn tuleet.
En voi kysellä niitä mistään kun ei ole koodia. Jos jo ovatkin jossain hyllyssä niin tietoa siitä ei ole. Lisäksi ymmärsin niin että tuovat maxikirjeen ovelle ja jos eivät tavota se viedään postiin josta sen voi korttia vastaan noutaa. Olen ollut kotona aina siihen aikaan kun posti on käynyt.
Joskus posti kulkee kummien mutkien kautta. Kannattaa vaan kysellä perään. Tässä tapauksessa tietty kiirus, kun sisältö on elävää… mutta kyllähän ne pelargoninpistokkaat aika hyvin pärjää ja onhan näillä sentään pieni muoviin kääräisty juuripaakku mukana… Maanantaina viimeistään tulevat, usko pois :)))
Mun Sutarven lähetystä, jonka tein samoihin aikoihin sun kanssa, ei ole vielä edes lähetetty.
Kysyin kyllä postista mutta eivät palvele ilman lähetyskoodia joten olen nyt vähän kädetön.
Olet varmaan onnistunut tilaamaan jotain harvinaista :))
Kressonia -onko maksu mennyt varmasti perille? Siellä luki että lähettävät seuraavana maanantaina tai tiistaina kun maksu näkyy tilillä.
Tutkimattomat ovat postien tiet. Yksi lähetys Englannista viipyi matkalla 10 vrk ja toinen samana päivänä niin ikään Englannista 2 vrk.
Kummassakin tapauksessa kasvit ihan ok.
Maanantaina on taas lähdössä Fibrexiltä paketti.
Ehkä toivoa sitten on vielä…
Äsken meinasin tehdä jo uuden tilauksen kun otti niin pannuun ![]()
Maksu velotettu minun tililtä 25.3. En usko että siinä on mitään sen kummempia ongelmia, siellä sivuilla luki myös, ettei viikolla 12 toimitettu mitään, kun Zumreta oli lomalla, se saattaa olla viivästyttänyt.
Ihan tavallisia juttuja tilasin.
Niin varmasti onkin! Itse maksoin sillon torstaina toimiaikaan ja ma laittoivat tulemaan. Varmaan ma laittavat sinunkin pistokkaat ![]()