Sutarven ihanaiset kannettiin kätösiini jo tänään ja kyllä olivatkin muhkeita, Carmen Andreassa isot nuput ja Visbyn Eevert melkein kukassa - sääli vaan että täytynee nuo nuppulaiset heti kättelyssä nitistää, etteivät ime taimipienoisia ihan uuvuksiin
hyvää kannattaa kyllä odottaa 
Mikseivät muuten nupusta niitä jo ennen lähettämistä, ihmettelen ??
ylimääräistä työtä puutarhoille
niinpä - no, onhan se kiva saada vähän hajua siitä mitä tuleman pitää
Sutarvelta olen saanut monta kertaa niin isoja taimia, että olen antanut niiden kukkia.
No nämä oli kyllä aika pikkaraisia joten napsasin nuput tipotiehensä
Seinäjoen Markki-messuilla oli lähes olematon pelargonitarjonta, kun puutarhaseurakaan ei saanut Huiskulasta pistokkaita myyntiin. Menevät kuulemma kuin kuumille kiville muualla maassa…
Lakeuden Vihertaimisto kuitenkin yllätti muutamalla nimilajikkeella, samoin Peltosen? puutarha jostain muualta päin Suomea. Tarjolla oli mm. Mårbacka, enkelipelargoneja, Garnet - LV:lla Vancouver Centennial, Lotusland, Contrast ja mikähän se neljäs olikaan… Ostin Contrastin, vaikka se onkin tulipunakukkainen. 4e kpl. Ja sit jokusen chilin 5 e/kpl.
Sanokaas ny mistä tilaisin? Itse en nyt osaa päättää, sutarven sivuilla oon seikkaillut
Kannattaako tehdä tilaus sieltä vai oisko joitain muita paikkoja? Sutarven valikoima on ihan tarpeeksi laaja mulle ja kommenttien perusteella sieltä tulee reippaita kasveja.
Sanoisin, että Sutarven tai Era Gardenin webshopista saat mitä haluat. Muut yleensä juurruttaa vasta tilausten jälkeen.
Kiitokset taasen juti, en vaan saa maksua sutarvelle maksettua. Koko ajan herjaa jotain kotimaan pankki… Tylsää ku oon tähän mennessä saanut kaikki hoidettua suht hyvin mut tämän kanssa on riitänyt puuhaa ja se puuha jatkunee…
Maanantaina lähettävät eralta muutaman tarkkaan harkitun pelakuun -jännittää josko taas ovat matkalla yli viikon ![]()
En enää muista mitä tilasin kun siitä on ainakin 2 kk.
Mulla on eralta positiivisia kokemuksia -ollaan vaihdettu meilejä jne. Tuntuvat olevan tavoitettavissa. Juuri kävin ihailemassa kys. sivuilla pelakuita ja tulin siihen päätelmään etten osaa päättää onko pelakuun auennut kukka kauniimpi kuin nuppu…? Nuo nuput ovat todella viehättäviä 
Viimeksi sutarven tilaus harhaili matkalla ja toivon ettei nyt eran kera käy samoin.
Eralla on lara susanne ja sutarvella lara suzanne …onko outoa? Mielestäni niissä on väriero. Olisin halunnut myös lara susannen -sekin on hieno tomaatinpun.
Mulla yks lähetys tässä pari viikkoa sitten viipyi 8vrk Ruotsista.Ei ollut Sutarvelta.
Kysyinpä huvikseen eralta voisiko heiltä joskus saada sen ranskalaisen vanillan (kellertävä) -sanoivat etteivät voi myydä sitä kun se on patentoitu!! Monimutkaista on siitäkin tehty! Ihmettelen sitten miten pukin puutarhan listoilla nimi keikkuu jos se on patentoitu… eivät varmaan ole kuitenkaan koskaan myyneet oikeesti sitä kellekään -kunhan pitävät nimeä esillä.
tietyt firmat varmaan suostuvat maksamaan sen patenttimaksun. Myihän Rockdalakin First Yellow´ta
Odla.nu myy nyt halvalla pelargoneja 3kpl/48 kr. Löytyy mm French Vanilla.
http://butik.odla.nu/kampanjer/pel/
miten olet maksanut heille? Aikaisemmin tuli ainakin reippaasti lisämaksua pankin välityksellä maksamisesta. Ehkä nykyään pystyy maksamaan suoraan netin kautta?
Siellä luki kyllä jossain: Erbjudandet gäller bara i Sverige.
Mä oletan että se erbjudande koskee postimaksua. Niiltähän tulee lasku paketin mukana ja kun maksaa sepa-maksuna ei mene mitään kuluja. Jos maksaa ulkomaanmaksuna niin silloin pankki veloittaa.
Odla ei ole lähettänyt viime aikoina Suomeen, lähettääkö nyt? Aiemmin olen maksanut sepa-maksulla, sujui hyvin.
Viime vuonna tilasin sieltä parikin kertaa. Tänä vuonna en ole tilannut.