Pelargoni (pelakuu), Pelargonium, Osa 1, Suljettu

Täytyisi kysyä antajalta, jos hän tietäisi tai muistaisi.

Maikki4, kiitos paljon vastauksestasi! Meillähän voi vaikka ollakin samaa pelargonia, kukka on tosiaan sellainen vaalea ja kermankeltainen.

Pirkko-Martta, oletko mahdollisesti kylvänyt pelargoneja ja kasvattanut taimia siemenistä paljonkin?

En kovin paljoa ole, muutamana vuonna olen tätä harrastanut, oiskohan 3 vuotena peräkkäin. Nytkin kylvetyt, ei ole vielä kukkineet, eikä ole edes nuppujakaan näkyvissä.

Mutta minäpä juuri tuossa edellä juttelin sellaisesta pelargoniantaimesta, jonka olen löytänyt samasta purkista samettikukan taimen kanssa ja niitä samettikukkia sain sinulta toukokuussa Mäntsälän taimipäivänä. Edellisellä sivulla on lehdestä kuva, siinä on kaunis punainen rengas. Ja taimi on komistunut jo kovasti kesän aikana ja avannut 3-4 pikkuruista vaaleaa kukkaakin. Vai eivät kylvämäsi pelargoniat vielä kuki - sinuna en olisi niin varma! silmän isku

Mahtaako sinulla ehkä olla kylvämistäsi lajikenimiä tallessa, sillä olisi hauskaa saada pikkuiselle nimi. Yksinkertainen, hyvin pieni kukka, kermanvaaleankellertävä, jossa kukan sisällä näkyy pieni punainen piste.

Lajit menivät sekaisin niitä kouliessa ja sitten kun osa taimista vielä kuoli. Oli muuten joukossa Kaleviltakin saatuja siemeniä, saattaapi olla joku niistäkin. Joten taitaapi jäädä tuntemattomaksi. Voinhan laittaa omistani joukkokuvan, jos niistä tunnistaisit sitten omasi.

Tässä yhteiskuva jotka ovat jääneet henkiin. istutin ne aika myöhään, oisko ollut vasta juhannuksen jälkeen, olin vähän saamaton, kun oli tuota muuta istuttamistakin, niin nämä jäivät sitten hunningolle.

Maikki4, ostin kyseisen pelargonin Pukilta ja Wilhelm Languttin lappu oli mukana. Takana olevassa kukkimattomassa lukee Frank Headley. En niitä tunnista mutta luotan myyjään, onpa ainakin jokin nimi kasvilla. 

Laitanpa samaan kysymyksen: Mitä pelargonia on istetettu Naantalin keskustaan suurina määrinä ? Valkoreunainen lehti mutta kukan väriä en enää muista, siitä oli napsaistava pistokas Muumireissulla.

Pirkko-Martta ja Sajoha, se on "aito" Kaisa Kallio koska olen saanut sen Luumäellä ollessani.
N. kahdeksankymppinen mummo antoi sen parikymmentä vuotta sitten ja se oli hänen mukaansa tosi vanha.

Samoin "viipurilainen" tai "säkkijärveläinen", tuotu 30-luvulla sieltä mistä nimi sanoo.

Sattuisiko kenelläkään olemaan ylimääräistä pistokasta L''elegantesta, Älvdalenista tai Plum Ramblerista?

Tämän ostin viime viikolla alennusmyynnistä, voisi varmaan myös olla Kaisa Kallio? Vai ehdotatteko jotain muuta?

Green Eyes

Nimetön, mutta onko kauan?

Kiitokset antajille!sydän

Vahvasti Kaisalta näyttää. Tekee välillä aivan täysvalkoisia lehtiä.

Pirkko-Martta, tuossa yhteiskuvassasi on ihan etualalla samannäköisiä, kuin se mulla oleva ja varmasti sinulta lähtöisin oleva taimi. Tuollainen siro, melko pienilehtinen ja -kukkainen se on.

Sajoha, mun Avanti White teki ihan saman: helteillä valkoiseen kukintoon on tullut vaaleanpunerva vivahde. Tähän asti olivat pysyneet puhtaan valkoisena. Aurinko saa ihmeitä aikaan...

Qhaukun pelargoni vois ehkä olla  Hils of Snow jos väri  vähän eri kuin kuvassa.

Hills of Snow

Bev Foster

Freak of Nature

Plumeria, Avanti tuo minunkin pelargonini on, en vain enää muistanut nimeä. Oikeastaan ovat aika hauskannäköisiä puolipinkkeinä, ei ollenkaan valittamista!

Tuilu. Taisin olla väärässä. En nimittäin huomannut kuvasta, että siinähän on KAKSI pelargonia, joiden lehden reunat on valkoiset. Etualalla siis W.Languth (sama kuin Caroline Schmidt ja Röd Herrgård) ja takana Frank Headley, kuten jo alunperin ilmoitit...

Minkäväriset Hills of Snown kukat on alta, onko ne samanväriset vai vaaleammat?

Qhaukku, käväisin ulkona katsomassa ja täällä ainakin on kukan takapuoli vaaleampi. Muistelin että Silver Wings tai jotain sinnpäin on kokolailla saman näköinen kuin Hills of Snow. Mikä ero niillä on sitä en muista, josko tiedänkään.