Voi ihanuus tuota huitukan pelargonihuonetta!
Eipä voi kun huokailla kun kattelee Huitukan pelargonia pläjäystä, ja Sohvakukka , just noin, se on varmaan jossain semmonen pelargonia tehdas tai hautomo tms. Huh !
Miulla on tänä kesänä monien vuosien jälkeen ensimmäiset pelakuut (Kiitos Tilhiskin) ja kovahan on muutamilla ollu kohtalo , jos ei oo palaneet niin sitt hukkuneet tai tuuli lennättäny pitkin kartanoo, mutta,,,,mitä joka päivä jaksan ihailla ovat esim. Säkkijärveläisen ja Happy Tought'in lehdet, sama vaikka ei kukkia oliskaan , toki kukkivatkin erittäin hienosti, mutta AH, ne lehdet.
Voi huitukka, tuo sun pelargona saa täällä melkein hengenahdistusta aikaan, niin ihana se on
Täytyy myöntää, että onnellisia ne hetket, kun istun pelargolan korituolissa lueskelemassa Tourangellelta saatuja vanhoja puutarhalehtien vuosikertoja. Ja ympärillä niin monta ihanuutta, jotka olen teiltä penttiläisiltä saanut. Ihan kuin kavereiden kesken siinä istuskellaan
Augusta
Uskollinen vanha kukkija
Dallimore on kyllä vinkeesti kaksivärinen.
Drottning Ingrid
Paton´s Unique
Nämä kaunottaret vilkuttelevat Tilhiskille
Mårbackan otin muutama päivä sitten sisälle, kun oli niin kova kukkivan pelakuun tuska, että piti joku ihanuus saada keittiöön. Toivottavasti kaunokainen ei kovasti tykkää kyttyrää, pitää tarvittaessa käyttää vielä ulkona ennen lopullista sisäkomennusta.
Ollaanpas siellä punalassa kasvettu sitten viime näkemän
Mä siirsin eilen illalla oikein vimmalla pelargoneja sateensuojaan, ja hyvä olikin että tuli siirrettyä. Mulla oli kolme hyllymetriä jo valmiiksi kuoleman kielissä kun olivat kastuneet viimeaikaisissa sateissa (juu, täällä on satanut niin paljon että pelargonit hukkuvat vaikkei ole aluslautasiakaan). Kasvariin tuli hiukan täyttä, kun nostelin hyllyt päällekkäin käytävälle. Pitäisi saada loputkin jo kasvariin, mutta kun se on tupaten täynnä tomaatteja vielä.
Mä siirsin vasta tänään pelargonit kasvihuoneeseen. Nyt kun sellainen vihdoinkin on. Yöstä asti on satanut, niin että aika märkiä olivat.
Milloin siirrätte pelargoniat sisälle tai talvisäilytykseen? Onko sama, milloin siirtää sisälle, jos ei sada päälle? Kestävätkö pikkupakkasta yhtään? Mulla on ekaa kertaa pistokkaista juurtuneita alkuja eikä kokemusta talvettamisesta. Mårbackaa ja nimetöntä tavallista (oranssin)punaista.
Jos näitä yleisohjeita on jossain, niin sekin tieto riittää. Tää ketju kun on tosi pitkä
Pelakuut ei oo pikkupakkasesta moksiskaan
Kiitos! Oletko huomannut, kukkivatko pitkään , jos huoneeseen asti nostaa syksyllä, vai onko kasvukausi jo ohi silloin ?
Minä ainakin siirrän kaikki tällä viikolla sisälle tuolta kylmästä ja sateesta, sisällä kukkivat melkein vielä jouluun saakka!
Mun pelargoneista valtaosa on terassilla sateelta suojassa ja näyttävät viihtyvän kyllä hyvin kun eivät kastu. Pistokkaista valtaosa on tällä hetkellä kasvihuoneessa ja tykkäävät kyllä olla siellä. Aion pitää pelargonit ulkona terassilla mahdollisimman kauan, heittelen sitten harsoa päälle jos näyttää että yöt alkaa mennä lähelle nollaa. Ja sitä nyt tuskin täällä vielä tulee pariin kuukauteen. Tai näin ainakin toivon.
Jestas mikä kaunotar Jässikällä, tuo kyllä ansaitseekin erityiskohtelua
Kyllä täälläkin Hollie, Lady Cullum, P.Ardens ja monett muut erikoiset ihanuudet pääsevät sisätiloihin ikkunalle talveksi. Loput joutuvat autotalliin ja kodinhoitohuoneen sekä suihkuhuoneen ikkunoille.