Huonekasvejas ruiskutettaessa kannattaa kasvit laittaa muovipussiin ja sinne sisälle ruiskuttaa. Pussi tiukasti kiinni. selviää vähemmällä aineella, kun ei myrkyt mene ympärille.
Sitä Sprutzitia mulla olikin kotona, joten sillä aloin suihkuttelemaan noita pelargoneja.
Onkos se sitten niin, jos ei niitä munia sattumalta huomaa kasveista, niin niistä sitten kohta kuoriutuu uusi armeija? Se Sprutzitia ei ilmeisesti tehoa muniin.
Spruzit-purkissa minusta kyllä väitetään, että tuhois munatkin. Kyllä se on aika tehokas ollut.
Tähän tykästyin kovasti, ensimmäistä kertaa mulla oli tämmöinen. Kesti hyvin kylmät, sateet ja kuumat ilmat, just huomasin että on poikkeuksellisesti jäänyt juuripussikin poistamatta, on siis edelleen myyntiruukussaan, kuva otettu eilen.
Enkelipelargoni
Kiitos, Myskimalva, en tosiaankaan muistanut enää mikä on, mielessä pyöri vain englantilainen-, jalo-, tai orvokkipelargoni, mutta jotenkin mikään ei tuntunu ihan oikeelta.
Tilhiskille yv,laitoin 7.10
Mitenkähän minun pelargonien käy? Ovat edelleen pelargolassa, jossa ei ole minkään laista lämpöä ja tuuli käy katon rajassa. Eilen kyllä kaikki näytti olevan hyvissä voimissa, mutta ennen ensi viikonloppua en niiden kanssa ennätä telmuta. Ei ole vallan pikku homma löytää koko köörille tilaa. Joka paikka on täysi ilmankin. Isäntä toivoo taatusti mielessään kovia yöpakkasia tulevaksi, että sisään siirretävää ei juuri jäisi.
Mulla on edelleen suurin osa kasvihuoneessa. Tänään aloin niitä roudaamaan sisälle varastoon. Mies sai asennettua sinne lisävaloja lisää.
Ei siinä aikaa mene kauaa, jos ne vaan kantaa sisälle, mutta otan samalla pistokkaat ja muutenkin nypin niistä keltaiset lehdet pois ym. ja myrkytän ne Spruzitilla.
April Snow kukki mullakin vasta syyskuussa
Mulla pelakuut on olleet vintissä jo muutaman viikon
Mulla on osa pelargoneista ulkona vielä terassilla kun en vaan ehdi niitä iltaisin siirtämään minnekään. Nyt on kyllä aikomus viikonloppuna vihdoin kantaa kaikki loput sisälle. Isoimmat on jo olleet jonkin aikaa autotallin ikkunalla ja pienemmät ja enemmän hoivattavat olohuoneessa ikkunan edessä kasvilamppujen alla. Niistäkin täytyy varmaan osa rahdata viileämpään ensi viikon aikana kun olen lomalla, muuten ei kohta enää mahduta olohuoneeseen ollenkaan . Isäntä ja lapset jo katselee välillä näitä mun viljelyksiä sillä silmällä että varmaan mielessään toivovat että kissa käy harventamassa pelargoneja tai muuten vaan taimet kokisivat joukkokuoleman
Vihjailivat jo siihen malliin viime viikonloppuna, että ei taida mahtua kylvöpurkkeja ensi keväänä minnekään, höh... arvaisivatpa vaan mun suunnitelmat
Jässikällä ihana April Snow mulla on niin pieni taimi vielä ettei tänä vuonna kukkinut, toivottavasti kukkii sitten ensi vuonna.
April Snow on kyllä ihanin ruusunnuppupelargoni mitä olla saattaa. Se on ensimmäisenä pelastettavien listalla, jahka siihen touhuun ennätän
Sain kaikki pelargonit tänään vietyä sisälle. Ja pistokkaita on aika kasa. Osasta olin jo ottanut aiemmin.
Sain ystävältäni tuon kuvan oikeassa reunassa olevan ison rohjakkeen, Little Trott. Ystäväni oli aika mielenkiintoisen mallisen kasvattanut siitä. Vähän niin kuin köynnös. Ja lamppu vinossa, jotta kasvi saa valoa.. Täytyy hommata tuolle oma lamppu, niin saa tuon laitettua suoraan.
Ja pöydällä on vielä tilaa verenpisaroille. Niitä mulla ei ole montaa.
Tuossa näkyy hyvin nuo keskeneräiset maalamattomat kaapitkin.
On sulla purkki poikineen, minä tässä vaan tollotan noita sun kivasti laitettuja valoja, kylmävaloputket varmaan sullakin, valon ihanasta väristä päätellen.
Honkkarista ostin, sun neuvosta raya, viime keväänä kaks lamppua ja totesin, et kyllä tohon mahtuu enemmänkin niitä ja tuo tila ihan vaatii enemmän lamppuja. Nyt saatiin vasta tuo musta taso tuohon laitettua, niin pääsi näkemään, kuinka monta siihen pitää laittaa. Semmoset päivänvaloloisteputket nuo ovat, niin kuin neuvoit ostamaan. Onko se sama kuin kylmävaloputket?
Osa kukki vielä upeasti, mutta laitoin kukkavarret julmasti poikki.
Laitan niistä vielä muutaman kuvan.
Red Ice
Tästä Holbrookista tuli kertaheitolla mun suosikki. Suloinen kukkija!
Fir Trees Jack
Tracey, suloinen ja pikkuinen.