Lehdestä arvelinkin sen olevan riippa mutta että vielä käppänäkin:) Just sellaiselle olisi ikkunan edessä tilaa:)
Mikä mun Mårbacka-tulpania vaivaa - tekee aivan valkoisia kukkia Oma tämän kevään pistokas, emokasvi aivan normaali… Joku lannoitus-, valo-, kasteluhäiriö??? Ei silti, aivan ihana tapaus, kun pysyiski tuollasena mutanttina
Tämä joka aloittelee, on nimilapun mukaan - joka saattaa olla oikeassa ruukussa tai sitten ei - ‘‘Tant Hanna’’. Eli Mårbacka Hanna. Voisi vaikka ollakin.
Sain vihdoinkin itsestäni sen verran irti, että leikkelin pelakuita vähän kauniimmiksi ja samalla tuli laitettua n kolmenkymmen erilaisen pistokkaita juurtumaan.
Mikä mahtaa mättää mun ruusupelargoniaa kun kukkaterttu kuivaa ennenkuin kerkiää aueta? Muutama on auennut loppuun asti. Kasvi on iso ja hyvinvoipa,paljon komeita vihreitä lehtiä ja nytkin olis neljä kukkaterttua tulossa, mutta varmaan taas kuivuvat ennen aukeamista. Help!!!
Onko typpeä liikaa?
Enpä tiedä, oon antanut sitä pelargonia lannoitetta silloin tällöin? Muissa pelargonioissa ei ole mitään vikaa.
Luonnonlaji P. elongatum, siemenkasvatus.
Richard Hodgson
Fireworks Pink
Fireworks Red-White
Onpas ihanaa, että löysin tämän keskustelupalstan! Täältä on löytynyt aivan ihania kuvia pelakuista. Olen ollut vuosikausia pelakuiden ystävä. Nyt olen saanut parina talvena muutaman yksilön talvehtimaan (asumme rivitalossa). Luulajasta onnistuin löytämään joitakin erikoisempia lajikkeita, mutta toivon jostakin löytäväni vanhoja suomalaisia pelakuita. Mahtaako muuten Suomessa olla pelargoniaseuraa, jonka kautta onnistuisi pistokkaiden hankkiminen? Mikähän on vikana, kun viime talvesta selvinnyt nimetön yksilö ei suostu kukkimaan? Tekee kovasti lehtiä ja muuten kyllä kukoistaa, mutta ei ole nupun nuppua näkyvillä.
Ai, onkos pelargoneille jokin oma lannoitekin?! Mä vaan samaa olen kasteluveteen laittanu ku muillekin… Toistaiseksi voivat hyvin:-)
ainakin täältä pentistä saa paljo ihkuja lajikkeita, kun on kuulolla. Varsinkin nyt syksyä kohden pelakuita pitää leikellä ja sitten jää paljon juurrutettavaa… Seuraa tuota toista ketjua pistokkaiden vaihdosta http://puutarha.net/index.asp?s=/keskustelukanava/ketjut/1310/1/
pelargonilannoitteesta sen verran, että pitää olla kalipitoista mieluummin kuin typpipitoista, muuten vaan lehdet kasvaa.
annaw, kiitos vinkistä toiseen ketjuun. Onko mitään tuotemerkkiä sopivasta kalipitoisesta pelakuulannoiteesta?
Plantagenista olen ostanut sekä pelargonilannoitetta että kukkiville kasveille tarkoitettua. Oliskohan ollut puutarhan kastelulannoite joka kasvatti ihan älyisot lehdet zonaleen, ei hyvä.
Sanokaas tietävät, olisko tämä se Wilhelm Languth alias Caroline Schmidt?
Mullon sama kuin annaw:llä. Mikälie…
Kuvassa vas.puolella samalla reissulla taimipihasta nimettömänä myöskin ostettu kaveri.
jos sillä kaverilla on punaoranssit yksinkert kukat, niin vois olla ´Contrast´?
Joo tai sit toi Mrs.Pollock? Kun siinä on musta jotenkin aika teräväreunaiset nuo lehet - Contrastissa on aika piparkakkumaisen pyöreät?
Mää luulin, et toi olis helppo tunnistaa, mut eipä vaan