Pelargoni (Pelakuu, Pielikki), Pelargonium, osa 2, SULJETTU, -> osa 3

Tänään oli paikallisella puutarhalla first yellow keltaista pelargoniaa, melkein sorruin ostamaan.

Kaveri taitaa tosiaan olla Contrast mutta tuo toinen ei olekkaan Wilhelm Languth, kun siinon NIIN paljon aniliinimman punaiset kukat kuin tuossa annaw:n.
Kuva tosin aika kehno…

Purple  Sybil 

David John

Hei, sanokaas onko tämä Dresden Pink vai Occold Lagoon? Vai kenties Amy Zonal? Jadeliilan pistokas

Minulla on pari Black Velvet pelargonia, joiden lehtien pitäisi olla tummat ja ainoastaan ohut vihreä reunus. Miten saisin lehdet pysymään tummina ? Mielestäni lehdet ovat vaalenneet niistä , jotka kasveissa tullessaan oli. Olisiko neuvoja ?

Oprineiti, pidä ne suorassa auringonpaisteessa, niin lehdet kestävät tummina.

OK ja kiitos. Helteitähän on taas luvassa, niin eikun aurinkoon. Tänään satoi eikä auringosta näkynyt pilkahdustakaan.

Hillevi vai Mårbacka vit? Vai joku muu…
Ehdotuksia?

annaw, son Occold Lagoon, olenko mä kenties sekottanu nimilaput sun pistokkaista .

Tässä Angel Eye

Uskoisin lapsuksella olevan valk. Mårbacka.

Ok juti - sovitaan, että Mårbacka vit - ko siinon ne punaiset ponnetkin :slight_smile:

Mulla oli joskus sekä Hillevi että Valk mårbacka mutta kukista niitä en erottanut toisistaan, enkä muista oliko lehdissäkään eroa.  Hillevi on poistunut vuosien saatossa,mutta V mårbacka  porskuttaa ja on yksi vanhimmista mitä minulta löytyy.  Muistaakseni Annalasta ostin.

Minun valkoisessa Mårbackassa on kyllä myös valkoiset/eiminkäänväriset heteet, eikä punaisen häivähdystäkään… Sutarvelta tullut tämän kevään pistokas

tässä mun Hillevi (Tuilulta?) ja Mårbacka Vit Multasormesta (Sörgårdens pelargoner). Sanoisin, että mårbackassa on enemmän heteitä, ja ehkä vähän vähemmän pieniä keskiterälehtiä.

No mitäs ne nämä sitten vois olla nimeltään?
eka on tuliainen Kyprokselta ja toka sivuversokukka Faye Brawnerista, jonka normikukat on taustalla vertailun vuoksi. Eiks vaan ole kivat värit?

Jade, sitä mä vähän arvelinkin. Olin laittanut 2 pistokasta samaan pulloon nimilappujen kanssa. Ne oli sillon erinäkösiä että luulin ne erottavani, mut nyt aikapalio saman oloisia…

Mun äkäset siementaimet pääs vihdoin ja viimein minikasvarista oikeisiin ruukkuihin, josko net tämän myötä pääsis vähän paremmin kasvamaan… :smiley:

Blue Springs

Chelsea Gem