Aika monella puutarhurilla pensasleikkuri on käytössä, ja aika moni miettii pitäsköhän sellanen hommata. Kokemuksia eri pensasleikkureista kaivataan, joten jos jollain sellasia on niin tänne vaan. Hyvät ja huonot, kaikista on hyötyä.
No se Lidilin Parkside työkalu sopii ainakin meille, kun ei valtavat pihat ole. Oli edellisellä viikolla myynnissä.
Minä tarvitsisin akkukäyttöisen pensasleikkurin ja mieluusti sellainen missä on jatkovarsi. Akkukäyttöisissä on tietenkin se ongelma, että eri merkeillä on erilaisia akkuja. Minulla on Husqvarnan 18V oksasaha, mutta samalla akulla toimivassa isommassa pensasleikkurissa ei ole jatkovartta. Jatkovarrella varustettu on jokin viimeistelyleikkuri ja en tiedä soveltuuko se mun tarpeisiin. Meille istutettin viimevuonna rajalle aronia-aita ja sen leikkaamiseen tarvitsen työkalun. Jatkovartta tarvitsisin vanhan isotuomipihlaja-aidan leikkaamiseen, koska sen edessä on kukkapenkki, mitä en halua kesällä talloa, joten sen leikkaamisen joudun tekemään vain talvisin.
Meillä on jokin vanha polttomoottorilla toimiva pensasleikkuri, mutta en ole oikein innostunut nykimään sitä käyntiin.
Pensasleikkurinkin saa varmaan konevuokraamosta, noilla on yleensä hyvät nettisivut ja opastus käyttöön.
Lidlin Parkside oksasakset paino 1,400kg, pelkkä pikkuakku 400 g.
Mun tarve olisi akkukäyttöinen leikkuri mikä painaisi alle kilon mutta se on turha toive.