Tässä ketju Perennojen "annetaan,etsitään ja vaihdetaan postimaksua vastaan" -aiheelle. Yksipuolisessa postituksessa (etsitään ja annetaan) postitukseen menneet kulut korvataan postittajalle, vaihdoissa kulut usein menevät päittäin. Tämä ei siis ole ostetaan eikä myydään-ketju, sellaiset viestit on laitettava puutarhapörssiin joka on jäsenillemme ilmainen ilmoittelukanava.
Tarjolla taas daalian / joriiinin juurakoita. Eniten punaista ja tummaa, vähemmän valkoista, vaaleaa lilaa ja puna-valkoista.
Heps LeVä. Jos sopisi että lähettäisit pakkasten jälkeen. Minun vuosia sitten yhdeltä penttiläiseltä saadut tummanpunaiset paleltui toissa talvena kellarissa.
Rohtoraunioyrtti, olisiko kellään? Ilmeisesti juuresta melko tehokkaasti leviää. Siemenet näyttää olevan joka paikasta loppu.
Pirkanmaalla elelen.
Olisiko jollakin ylimääräisiä sormustinkukan siemeniä/ taimia. Värillä ei väliä. Omani kuolivat, eikä tämän vuoden taimiakaan näy kuin pari onnetonta rääpälettä.
Unokki,mulla saatta olla,en vaan tiiä vielä
Minulla on yksi lähes keltainen itoh pioni, joka ei kuki toivomallani tavalla. Itse juurakko/pensas on erittäin iso. Se kaipaa hyvää kotia syksyllä.
Kiinnostuneet voivat laittaa yksityisviestiä, niin kerron lisää ja sovitaan jatkot.
Tästä on kyse. On kukkinut joka vuosi, mutta en tykkää jollaisesta kukinnosta, joka jää minulla puolivarjon vuoksi aina hieman vajaaksi.
Inkaliljaa olisiko pientä palaa? Lähellä olevassa Kukkatalossa ei tällä hetkellä ole valikoimissa.
Uutta kotia ja noutoa Pirkkalasta kaipaa itoh pioni Callie’s memory, jonka kuva löytyy alempaa tässä ketjussa.
Nouto viimeistään syyskuussa, ettei maa ole vielä jäässä.
Mulla oli kerran tämä kaunis kukkanen. Sain Rayalta. Siemenistä en onnistunut kasvattamaan uusia enkä löydä myynnissä olevia. Onko joku nähny näitä myynnissä? En muista nimeä mutta joku Sini se oli.
kitikat,hopeakaunosilmä.Ite kerätyistä siemenistä taas kasvatin.Hyvin ovat kasvaneet tänä kesänä.
Tietenki rayalta sain siemenet.
saat siemeniä multa jos onnistuvat tänä kesänä.
raya kerkes ensin,ja varmaan oikia nimi on tuo kaunohopeasilmä.
Kaunosilmä ketjussa löytyy juttua , eihän siitä oo ku 6 - 7 v kun ko. kasvia hehkutimme, niin se aika rientää, huh!
Nii ja jos Karvari siemensato onnistuu, jonossahan oon tietenki, ja hitsi nytpä en muistakkaan jottain muutakin siemenöistä piti syssyllä kerjäämäni, sanompahan sitt kun muistan.
ray@,tottakai saat ,jos siemenet onnistuu.Tuo uhan must joka kesä.
Ja kysy ihan mitä vaan siemeniä,saa5 varmasti jos löytyy.
Kitikat, kesäkukissa on. Kokeilin Coreopsis -hakusanaa ja sillä löytyi. Muokkasin sen otsikkoa ihan pikkasen, saa nähdä löytääkö haku nyt. Tsekkaan kohta sen. Välillä haku ei vaan löydä vaikka taatusti etsitty ketju on olemassa
-> Kesäkukat - Asiaa lajeittain - lajeittain A - K - Kaunosilmä , Coreopsis
Muoks: ei anna haku edelleenkään tulosta. Vinkiksi että kannattaa kokeilla tieteellisellä nimelläkin sitä hakua jos suomenkielinen ei anna tulosta. Pitää vaan ekaksi etsiä googlella se tieteellinen nimi
Huomasin, että minulta on kadonnut perinteinen tummanpunainen väriminttu. Olisiko jollain halua jakaa pientä alkua helteiden jälkeen?
Unokki,hölöä
Daalian/joriinin juurakoita tarjolla. Punaista eniten, myös tummaa ja vähän valkoista, puna-valkoista ja vaaleaa lilaa.
Onko jollain kurjenpolvia? Ostettiin talvella rivarinpätkä ja pieni piha täysin ilman kasvustoa. Ainoastaan huonokuntoinen nurmikko. Perustan aidan viereen perennapenkkiä ja nyt tuli postissa kuunliljaa, päivänliljaa,mutta maanpeitto perennaa kaipaisin. Edellisessä pihassa oli paljon kurjenpolvea (tuoksu ja peitto) ja ihastuin siihen helppohoitoisuuteen ja sen leviämiseen. Muitakin perennoja saa ehdottaa Paikka valoisa, iltapäivä/iltaaurinko.
Muoks / Nuu: Poistin myyntiä/ostoa koskevan kohdan viestistä. Annetaan, etsitään , vaihdetaan kuten otsikko kertoo, joko päittäin tai postikulut maksaen.
Mulla on ylenmäärin tätä vaaleanpunaista esikkoa. Vaihtaisin mielelläni, jos jollain olisi liikaa vaikka alakuvassa näkyvää tummanpunaista, tai mitä vaan paitsi keltaista.