Perhoangervo, Gillenia

Sarjassa "kevättä odotellessa": perhoangervo, toissavuonna istuttu. Aika mukavan kokoinen jo. Kaunista syysväriä ei tänä vuonna tullut ollenkaan.

Kolmas kesä alkamassa siemenistä kasvattamillani perhoangervoilla. Kasvilla alkaa olemaan jo mukavasti tuuheutta ja tukevuutta.

välke, onko tuossa yksi taimi vai useampia?

Yksi.

Perhoangervo on aloittanut kevään.

Mä tyypilliseen tyyliin olen kylvänyt pari vuotta sitten lavaan. Ja unohtanu koko jutun ja hukannut nimilapun. Luulin rikkaruohoks…Onneksi en ole yli-innokas kitkemään. Nyt tajusin kukista että oho, rikkis onkin perhoangervoja!

Suosittelen kylvämistä, sitkeän oloinen kasvi.

On tämä niin kaunis, pieniä perhosia täynnä

Pari kuvaa tänne muistiin perhoangervon siemenistä.

Wot, hyvä tieto ja hyvä kuva (joku kömpii kasvualustaa huomenissa fanellipyjamassa ,otsalampun kaa)

Eilissä päivänä itekkin nuo vasta kävin keräämässä.

Kiitos kuvasta, pitääkin huomenna katsoa mikä on täällä tilanne.

Tosi vähän oli siemeniä kehittynyt miun parhoangervoon. Vaan muutamassa latvasssa.

kuva

Kaunis perhoangervo,miten se on saatu noin tuuheaksi? Itselläni on,mutta vain muutama varsi,tosin kukkkii,että sillai voi hyvin.

Kurppa, minäkin haluaisin tietää mitä olet tehnyt saadaksesi noin upean perhoangervon. Oletko sitäkin latvonut?

Kestää useamman vuoden ennen kun on tuollaisessa mitassa ja tanakka.

Ensimmäisinä vuosina voi tarvita tukeakin. En ole ikinä hoitanut mitenkään.

kuva

Mulla on samanlaisia ja paljon, just sinun syksyisellä kuvallisella ohjeella keräsin siemenet, kylvin laatikkoon hankikylvönä ja voi mikä riemu noista on ollut! Kiitos.

Kiva kuulla, että jollekkin on ollut hyötyä. =)