Perhonen

NooraNokkonen, minäkin kävin tänään paikallisessa K-rauta maataloudessa ja siellä oli kaikki perennat 1 € kappaleelta. Kymmenen tarttui mukaan.

Olisin ostanut myös niitä jalokärhöjä joita torstaina ilmoittivat mutta ne olivat loppuneen. Niitä sa 3 kappaletta 10 €:lla ja olivat myyjän mukaan olleet isoja ja säleikköön kasvatettuja. Harmi kun en päässyt hätiin.

Kurppa; katselin viime syksynä huolestuneena meidän nokkospuskia ja tarkemppi tutkimus osoitti, että siellä oli neitoperhosen toukkia valtavat määrät. Itse neidot siinä lentelivät koko ajan.

NooraNokkonnen, viime syksynä perhoset viihtyivät asterissa ( elo-vai suuasteriko lie… ) , jos sitä haluat niin täältä löytyypi…

Amiraali punahatulla - kaunis myös tuo kääntöpuoli…

Onko sillä pilli?

Punahattu on kyllä paras perhoskukka, mitä olen tavannut. Mun pihalla on vähintään 2 perhosta, yleensä 4-5 samaan aikaan joka kerta kun katson. Nokkosperhosia, neitoperhosia ja amiraalin olen tavannut punahatussa.

Kurppa, onhan sillä=D

Amiraalin pilli onkin aika tukevaa tekoa, kun vertaa jalan vahvuuteen8]

Pitääkin tänään yrittää sitä tiirailla. Syrikässä niitä nyt pyörii aika hyvin.

Ohdakeperhonen.

Alkuperäinen kirjoittaja: David2

Amiraali kävi minuakin ilahduttamassa tänään. Niitä oli useampiakin ja viihtyivät hyvin nauhuksilla.

Ihania perhoskuvia ja oli ihan pakko peukutella.

Syrikässä surisi Hemaris fuciformis, kuusamakiitäjä. Raakki tunnisti kun itse en tiennyt.kuusamakiitäjä

Tuo on harvinaisen hyvä kuva päivällä otetuksi, kun kiitäjä liikkuu yleensä hyvin nopeasti kukasta toiseen, että on vaikeata ehtiä tarkentamaan kameraa kohteeseen ja siipiäkään ei kuvassa näy ollenkaan, kun ne liikkuvat niin nopeasti, ettei kemera ehdi mukaan. Ja aika harvinainen loppukesällä kuvattuna, kun nuo yleensä ovat liikkeellä touko- ja kesäkuussa. Lämpimän kesän vuoksi tuostakin on tullut kakkospolvea.

Missähän löytyy osio perhosten toukista? Olisi yksi kysyttävä toukka.

Laittaisiko joku ystävällinen linkin.

Sen minä osasin kyllä mutta kun siellä alkaa osiot vuodesta 2005 niin en sitten selailleut.
Pistän tähän sen kysymyksen ja ilmeisesti nuu siirtää sen oikeaan osioon.

Mikä on tämä komea toukk?  Vatsanalus on vaaleanpunainen.

toukka tai klikkaa tämän sivun yläreunassa sanaa eläimet, saat aihealueen ketjujen otsikot näkyviin. jos ne eivät ole aakkosjärjestyksessä, klikkaa yläreunan otsikko-kohtaa. jos järjestys on takaperoinen, klikkaa uudestaan.

Kiitos tunnistuksesta ja hyvistä vinkeistä.

Mikä perhonen tämä on? Saaneeko kukaan selvää, kun kuva on huonolaatuinen. Oli tullut sisälle ja oli toista senttiä pitkä.

Veikkaan, että se on tämä.

Tuosta kääriäisestä on hyvin erilaisia värimuotoja olemassa.

Kiitos Raakki. Mukavaa olisi aina saada jokin nimi noille perhosille ja öttiäisille. Minua ne kiinnostavat eritysesti.