Perhonen

Suruvaippoja, Neitoperhoja ja Herukkaperhoja on näkynyt useita kerrallaan. Amiraalit tulevat ehkä myöhemmin tänävuonna. Jos niitä on tullut keväällä, ilmavirtausten mukana. Ja ovat lisääntyneet Suomessa.

Alkuperäinen kirjoittaja: David2

Neitoperhosia näin keväällä, odotellaan toiveikkaina siis. Jospa olen ollut väärissä paikoissa.

Muutaman päivän ajan on ollut neitoperhosia meillä. Herukkaperhosen näin eilen. Sitruunaperhoset rakastaa rantakukkia. Niitä on aina monta yhtaikaa pienessä rantakukkakasvustossani. Amiraaleja en ole nähnyt.

Rantakukan kukintoja on vuosikaudet syönyt joku. Nyt löytyi kulinaristi pikkuiltayökkönen ja kukintoja riittäisi useammallekin.

David, mitä tarkoitit syöttinesteellä? Onko olemassa jokin erityinen aine perhosten houkutteluun? Minä haluaisin kokeilla. Mistä löytyy tietoa tuollaisesta puuhasta? Raakilla on jokin valkoinen lakana jolla houkuttelee perhosia. Täällä ei paljon perhoset lentele joten olisi ihan huvikseen hauska kokeilla syötin tehoa josko jokunen lepattelisi paikalle…

Tuollaisen punaisen rantakukan siemeniä jos saisi jostain.

Ania, täältä löytyy keskustelua kys. aiheesta Tuolla voitaisiin tästä jatkaa niin päätyvät kaikki jutut saman ketjun alle

Lisäystä: tosi kehnosti on perhosia ollut täällä, (iso)kultasiipiä ja metsänokiperhosia on ollut paljon. Matarakiitäjä on ahkera vierailija, keväällä oli yksi ryytyneen näköinen ritariperhonen. Yksi horsmakiitäjän toukka on bongattuna, viime vuonna niitä oli niin paljon, et sai olla tarkkana kävellessään. Nyt on ollut todella hiljaista päiväperhosten ja toukkien suhteen
Tässä iloa silmälle

HAHAHAAAA, samavika ku mulla aikoinaan, olutta ei saanu alaikäiset ostaa. Mulkii oli sama onkelma, joskus viime, vuosituhanella 

Täytyy laittaa sellainen kalja-hiivasieni :slight_smile:

Valtsulle ym. tuos on eka Amiraali tält vuodelta, ryyppäämässä itteensä olut/siirappi/punaviinietikka/hiiva känniin,hik,hik, 

Yritin etsiä, että mikä tästä tulee isona, mutta en löytänyt samanlaista, eli kuka hän on?

Voihan se joku sellainen olla, ei vaan oikein löydy kuvaa, mutta olen huomannut, että mitä hienompi toukka, niin sitä rumempi perhonen ja toisinpäin:)

Aijaa, minäkin epäilin välillä tuota heinähukkaa, mutta tuolla on niin pitkät karvat, niin epäilin sitä:)

Tyttö haluais kasvattaa tuon terraariossa, niin onnistuukohan se? Miten sitä hoidetaan?:smiley:

Ite lapsena “kasvatin” horsmakiitäjiä, mutta ne nyt oli ihan helppoja:)

Heinähukalta näyttää. Syötä sille ainankin Poimulehtee göögläämäl saa selville mitä muutakin syö. Se talvehtii isonatoukkana, ja keväällä ei enää syö mitään. Johonkin purkkiin missä on turvetta tms. ja ulos talveksi. Jouluna sisään, niin se menee koteloon ja tulee ulos n.2-3viikossa. Täplätupsukas/Tupsutoukkakehrääjän toukka on paaaaalljjooonnn pienempi ja hienompi., Ja-Na ota siit kuva yläpuolelta, ku ei oo kerällään, ni 100% voi sanoo Heinähukaksi. Sivult näkee ne viirut, mut karvat on aikapitkät.

Otan uuden kuvan, kun se aukeaa, mutta siinä menee hetki, kun purkin kannen aukasee, niin se menee heti rullalle:)

laita se pöydänpäälle ryömii, tms. Pidä se vähintään karkkilaatikossa minkäkannessa on reikii, tai verkkokangas mis on kuminauhalla se kiinni, et saa ilmaa ja kosteus ei kerry reunoille liikaa

Tämmönen, aika noppee kokosekseen:)

Mulla on ihan oikee terraario tyhjiltään, niin sinne pitäs tehä sille hyvät oltavat, niin saa tytär sitä tarkkailla:)

David, nyt kyllä en ossaa sannoo onko tuo ruma, kauhee, kaunis vai ihana. Ehkä kaikkia :E

Mua ainakin puistattaa. Eiks se haisekin pahalle? Joku puolustautumiskeino?
Retu ja Tahvo kerran tollasta ihmetteli pihalla, ja sävähtivät välillä kauemmas. Lopulta Retun oli pakko mennä vähän purasemaan ja sitten yökötti oikein kunnolla.

No HYI! onneks en ole ikkään nähny! Isokin vielä.