Perhonen

Perhosmangeetit täynnä pörriäisiä🐝 kaksi nokkos🦋, kaksi sitruuna🦋 ja yksi kaali🦋

Onks toi Inula,? Hirveejuuri
Vai Telekia, kännys nälyy huonosti

Alkuperäinen kirjoittaja: David2

Tänään meidän pihalla kaksi eri keisarinviittaa. Eikä ole edes perhosbaaria. Toisella oli siipi rikki, joten tunnistin eri perhosiksi. Ihanaa!

Lisää perhosia.
Nyt neitoperhonen.
En tiedä olisko just kuoriutunut, kun lehden alapinnalla oli tuollainen kotelopötkö, näkyy nukkukuvassa.

Meinasin ottaa tuon aamulla käteen vahingossa.
Siivoilin kukkapurkkeja ja nukkuessa luulin ensin roskaksi. :wink:

Paksu mato paineli hiekalla päivällä. siirsin sen tuonne tontin laitamille, kovaa rimpuilua piti kun otin käteen sen.
Kuvasta katsoin sen olevan mäntykiitäjäntoukka, sellainen mintun vihree, ruskea raidallinen oli ja kiitäjän piikki.

Valkoalpikin on hyvä perhoskasvi:

(Kuvassa neito- ja nokkosperhonen)

Tänään ensimmäinen neitonen mökillä. Kummasti ne nauhukset bongaa keskeltä järveä. Yksi kerrallaan ilmestyvät yleensä,  vähitellen lisää ja lisää.

Äskettäin juuri kun katsoin näitä perhoskuvianne sisällä niin olkapäälleni lehahti jotain kovin raskaasti. Onneksi en lyönyt -sillä tajusin välittömästi, ettei paarma tuollatavalla “tupsahda”.
Siinähän oli ilmielävä isohko yökiitäjä! kukkapaita kai veti sitä puoleensa. Käskin tytön ottaa kuvan ja nauroin vedet silmissä…olen nimittäin suuri yökköjen ihailija, tämä oli aivan bonus lahja nyt minulle. Kerran elämässä tilanne.

Kuvauksiemme jälkeen lähdin “kantamaan” tätä karvaista ystävää ulos ja juttelin sille -miten hän arvasi, että minä hänet söpöliinin pelastan? oi mikä hellyttävä pikku siipeilijä.
Ulkona hän lehahti ilmaan valon osuessa meihin. Ehkä olen liiankin lapsellinen, mutta tämä oli niin herttaista, että oli ihan pakko päästä kaikille kertomaan.

Eilen, jokin päivä perhonen lensi pihalla hiuksiini kuin Disney elokuvissa, tuotakaan ei kukaan uskoisi… minäkö Disney prinsessa? mutta perhosen mielestä olin kai ihan kiva! :laugh:

Eilen oli oikea perhospäivä meillä.Olin tunnistavínani keisarinviitan, toinen kerta tänä kesänä. Nokkosperhosia ja neitoperhosia runsaasti. Samoin sitruunaperhosia ja kaali- ja lanttuperhosia tai ainakin jotain valkoisia joskin vähän erilaisia. Auringontähti ollut niiden suosiossa kovin ja nyt doorianvillakko.

Alkuperäinen kirjoittaja: Ohvakukka

Meillä oli keskiyöllä makkarissa yöperhonen, lenteli kattoon kopsahdellen. Mieleen tuli paatunut juoppo, joka näki perhosia juoppoputkensa aikana ja pelkäsi niitä. Aamuyöllä laskin perhosen ulos, oli eteisen oven lasissa ulospääsyä oottamassa,

Mökillä oli tämmöinen kaunokainen. 

Juu. Ja anopin mehiläisbaarissa oli viini aterialla. :grin:

Se menee ”känniin” :grimacing:

Toivottavasti ei humallu.
Tuossa coctailissa on vanhaa kotiviiniä, vettä, ja fariinisokeria, ei taida paljoa olla promilleja.

Hyvin toimii, Perinekalja 1l/purkki siirappii/hiivqpala, sit sotkee. Päivä tai kaks, ja pullo punaviinietikkaa sekaan… ja superlooneihin tms…Sillee tulee Ritariyökkösii,Ymmmm, Herukoita, Amiraalei, Isonikkosii,Suruvaippoi,ymmm

Liljan huumaava tuoksu taisi houkuttaa tätä gammayökköstä(?).

Onkohan tämä minun saaressa näkemä samaa lajia kuin tuo jatuulin perhonen?
samanlaiset vaaleat pilkutkin siivissä.

En kyllä tunnista tuota kasviakaan, se kasvoi ihan meren rannassa.

Onko tuo gammayökkönen?
Luontokirjastani katsoin.
Kasvi näkyy olevan merisinappi, en ole kauheasti merenrantoja kolunnut, niin en tunnistanut ilman kasviota.

Pahasti se näyttää siltä

Autographa gamma

Yritin kyllä ehtiä perhosiakin örössä kuvata, mutta aika vähän sain niistä kuvia.
Paljon kyllä näin niitä ja aina kun yritin kuvata, halusivat lentää pois, tai laittaa siivet kiinni.

Pari muutakin kuvaa sentään sain.
Amiraali

Tyttö aurora