Onko Nokimittari ?
Taitaa olla
Tuollaista en oo nähny koskaan
Outo. En ole minäkään ikinä nähnyt tuollaista!
Kerran elämässäni olen nähnyt ritariperhosen, se tuli ruokailemaan mun sammalleimuihin. Sain kuvattua.
Munkin pihalla pörräs tuo häiveperhonen, ei oo ennen täällä näkynyt. En saanut kuvaa kun oli niin vikkelä mutta hälytin tyttären paikalle niin hän sai.
Näin kaukaa haapaperhosen satamassa ja vain siipien alapinnan 6.7. eikä sitä voi heinäkuussa sotkea muuhun. Häiveperhosen aluetta tämä ei ole, haapaperhosen näkee säännöllisesti haspojen luona rannoilla kerran, pari.
On kyllä haapaperhonen saman näköinen, eihän noita erota toisistaan. Haapoja meillä on paljon, tontin ympärillä ja tien varrella, voisiko olla sitten se?
Metsänokiperhonen piipahti pihalla. Yleinen parittomina ja harvinainen parillisina vuosina.
Häiveperhosen ja haapaperhosen levinneisyys kartat. Nyt olen hämmentynyt, häiveperhosen alueella olen. Haapaperhosen on selvästi suurempi.
Häiveperhonen, Apatura iris - Perhoset - LuontoPortti Häiveperhonen, Apatura iris - Perhoset - LuontoPortti
Haapaperhonen, Limenitis populi - Perhoset - LuontoPortti Haapaperhonen, Limenitis populi - Perhoset - LuontoPortti