No nyt tulee sitten tätä vertailu-juttua näistä Perhoskukista, joista aiemmin mainitsin. Tosi asia selvisi. Ihan sama kukka, ei muuta eroa, kuin lajikenimi ja siementen HINTA !

Vielä tällainen väri. Siis ei ole muhkean suuret kukat. Tykkään näistä kumminkin, Ihan kivoja ovat.
voi vitsit että nää on kyllä hurmaavia, täksi kesäksi oli tarkoitus laittaa, mutta jäi laittamatta, vaikka siemenetkin hankin…Ensi keväänä tätä on ihan pakko saada.
Joo, kauniita ovat. Jos hankkis niitä siemeniä, vois kokeilla kylvää nyt syksyllä ja siirtää ne muutaman viikon päästä lopullisille paikoille. Ne on kyllä niin heiveröisiä ja pehmeitä, että mitenkähän selviävät talvesta.
En usko, että talvesta selviää pienetkään, kun isotkin kuolee talven aikana.
Uusi tuttavuus tämä perhoskukka, aivan mieletön kukinta, olen tosi ihastunut. Tätä täytyy saada ensi vuonnakin. Ruukussa siis kasvaa.
Juuri se näissä onkin viehätys. Kukkivat mahdottomasti kesän loppuun asti. Vaikka yksittäinen kukka ei ole kovin iso, niin niiden paljous korvaa sen. Tässä lähikuva vielä, joten näyttävät isoilta.
lehdet vähän kärsineet ,olisko liian aurinkoinen paikka seinustan vieressä.
Jopas on hyvän värisiä. Oliko ihan vaan tuon värisen siemenet, vaiko sekoitus?
Viherpajalta tuon oon ostanut värejä oli monta erillaista mut tää oli kaikkein kaunein
Eilen justiinsa ihastelin, kun äiti oli hankkinut kaksi noita punaisia. Ja ajattelin, että pitää koittaa löytää sille laji, että osaa hankkia samoja ensi vuodeksi. (Äitykkä ei siis tiennyt lajia…) Ovat kerrassaan ihania!
Aaa… siis olette ostaneet valmiit kukkivat kukat?
Mulla ei tänä kevään onnistuneet… viime keväänä oli taimia liiankin kanssa. Parhaiten kukkivat puolivarjoisessa kosteassa penkissä.
No, tänä vuonna jostain syystä on vähän kaikki olleet huonoja lähtemään. En kylvänyt ollenkaan. Kiireisen kevään johdosta meni kukkapenkkien teko niin myöhään, että ei sitten enää viistinyt kylvää, kun eivät olisi ehtineet kasvaa ensinkään. Jos joku haluaisi ottaa noita punaisen siemeniä talteen syksyllä, olisin käsi ojossa täällä.
( no höö… tuo viesti onkin tullut moneen kertaan tänne, ilmoitti vain minulle että ei voi ladata sivua… ) poistan ylimääräiset…
Kylvökset ovat aikas onnettomia, yksikään niistä taimista ei kuki vielä ja aikamoisia honteloitakin ovat…
Niin ne on tähän aikaan. Suorakylvönä kukkivat loppu kesästä, syksyllä kauneimmillaan. Esikasvatusta en yhden kokeilun jälkeen edes harkinnut. Pitäisi olla kunnon tilat, siis ihan ammatti-tasoa…
Tuli ripautettua hiukan siemeniä daaliapurkin kylkeen.

Kylläpä on upeat kukinnot!
Minulla näkyy tulevan omia aikojaan taas vahva taimikko Kelloköynnösten juurelle. Ovat kylväytyneet viime vuonna.
zygo,( Jatkoa Kelloköynnös puolelta )Kysymykseen, talvehtiiko ulkona maassa siemeninä… Ainakin nyt on oikein hyvin lähteneet. Taisi olla talviolosuhteet niille suotuisat ja pehmeä multa. On ne ihan selvässä savessakin kasvaneet. Ei tosin noin runsaasti. Kuitenkin on ns. villinä kasvaneet muutaman kesän peräkkäin. Tänä vuonna ei sitten enää vanhat nuossut…
Muutaman vuoden kokemuksella suosittelen todella lämpimästi perhoskukkaa kesäkukaksi. Yksi taimi on täynnä kukkia, ja kukkii miltei pakkasiin asti. Ainoa miinuspuoli on näiden kaatuilevuus, mutta itse annan niiden vaan nykyisin kaatua, muodostavat sillä tavalla itse valitsemansa muodon. Aivan ihania, ensi kesänä aion korvata monta muuta kesäkukkaa perhoskukalla. Laitan siemenet kasvariin huhtikuun lopussa, toukokuun alussa. Ja maahan pikkutaimet hallanvaaran mentyä ohi. Mutta taitaa onnistua oikein hyvin suorakylvönäkin. Ja ovat vielä helppojakin, eivät vaadi mitään hoitoa. Aivan ihastuttava kaunotar.
Eli ensi kesänä vaan lisää ja lisää ja lisää…