Minulla on ihan erilainen kokemus. Tuossa on jo jokusen vuoden ollut muutama varsi ja ei mitään ongelmaa leviämisen kanssa, mieluusti saisi enemmänkin levitä.
Tai sitten on tosi huono paikka.
En missään tapauksessa laittais kukkapenkkiin, aivan mahoton leviäjä, edellisessä pihassa sen virheen tein, tällä tontilla näkyy kasvavan rajaojan penkoilla, koti-Savossahan se kasvoi ihan villinä siis luonnonkasvina , miten lie täällä, en tiiä mutt paljon sitä näkyy olevan tuossa ojan varressa
Miulla on huonossa kuivassa penkissä talon seinustalla. Leviää sielläkin. En kunnon kukkapenkkiin laittaisi.
Hyvä tietää. Se on tuollaisen ison kiven juurella pihan perällä. Saa mun puolesta siihen levitäkin, kunhan ei ihan holtittomasti. On kyllä mun mielestä kauneimpia luonnonvaraisena kasvavia kukkia mitä Suomesta löytyy.
Tää kuivakka karu metsämaa on kyllä semmoinen, että mikään kasvi ei taitais riesaksi asti lähteä.
Ne mitkä muilla tekee harmia, ei leviä täällä lainkaan.
Peurankello on hieno, vuohenkelloa en minäkään pihaan huoli.
Kauniita peurankelloja tienposkessa! Ei muuta kun lapiohommiin.
Kas näin. Tuossa raparperipenkin reunalla saavat kasvaa, siinä on hankala paikka jossa ei rehota muut kuin rikkaruohot. Jos lähtee liikaa laukalle, saan sen kyllä tuosta poiskin. Pitää seurata tilannetta.
Jännästi näyttää kasvupaikka vaikuttavan kasvin kokoon. Varjossa jäivät matalaksi, auringossa taas hujahtaneet pitkiksi.
Hyvin on peurankello jo kasvussa täällä. Ihan tien pientareelta siirrettyjä. Minulle aika uusi tuttavuus. Miksi tämä on muuten kesäkukat-osiossa? Tämähän on hyvin sitkeä perenna / luonnonkasvi.
Henni, se oli tynkäketjuna kesäkukka-osiossa ja väärään paikkaan sinne jonkun laittamana. Nyt siirsin sieltä tänne oikeaan ketjuun osan viesteistä ja poistin sen tynkäketjun. Neuvona voisin sanoa sellaisen että jos jonkun lajiketjun otsikon nimessä ei ole tieteellistä nimeä listattuna kasvin suomenkielisen nimen perään , niin erittäin todennäköisesti se ei ole ko. kasvin oikea ketju vaan valvojalta huomaamatta jäänyt jonkun tekemä väärä aloitus, ja tällöin kannattaa hakutoiminnolla katsoa mitä muuta löytyy. Koska pentissä on jo lähes kaikki olemassa niin erittäin todennäköisesti myös se lajin oikea ketjukin on ja löytyy.
Haulla tämän oikean ketjunkin heti löysin ja pääsin korjaamaan asian