Häh, vai on Peston valmistus lopetettu! Mulla on kanssa onneksi kolmen litran pönikkä sitä tuolla mun komerossa, siitä riittää vielä hetkeksi aikaa. Ainakin keittiön hella pitäisi maalata. Hyvä Kurppa, kun löysit maalisi, niin ei jää uuni maalaamatta.
Löytyisköhän sitä Pestoa vielä kaupasta? minä tarttisin, hitsi kun en ostanut jo aikaisemmin. olikohan se Lujaa millä maalasin ikkunoiden pellitykset, muistaakseni oli, niissä on kestänyt, mutta pellityksethän eivät kuumene.
Siivosin mökin vajaa, jossa oli maalipurkki poikineen. Niitä oli siellä sun täällä ja osa oli jo kuivuneitakin. Löysin juuri noita Pesto-maalipurkkeja useitakin. Sillä oli maalattu mm. pesuhuoneen seinät, ovet ym. Nyt ne ovat paikka paikoin ihan kuoriutuneet pohjastaan irti. Aikomukseni on maalata ne juhannukseksi, eli kääk, jo siis tällä viikolla, uudestaan. Seinät ovat semmoiset kaameat vaaleanpunaiset ja tehosteena marjapuuroa.. Tuo Pestohan on ihan muovimaalia, joten minä maalaisin mieluummin ne pönttöuunit öljymaalilla, muovittomalla sellaisella.
Oma maalausurakkani vaan venyy, kun en osaa päättää värejä. Ehkä joku lämmin harmahtava ja jokin tehosteväri?
Sain yhden projektin kuntoon, kun maalasin mökin kuistin kaikki ikkunat sisäpuolelta sekä istuinpenkin. Ompelin uudet päälliset pehmusteisiin, pienet tyynyt selkänojiksi ja ohuet verhot. Olen tyytyväinen lopputulokseen, sillä siitä tuli ihan söpö.
Maalasin edellisen kerran uunit Pestolla kun tähän muutettiin eli 90 luvun alussa. Yhdestä vaan on hieman maalit hilseilleet. Anoppilassa maalauttivat toissa kesänä lateksilla ja nyt jo maalit lähtevät.
Tämän pitäisi käydä erinomaisesti pönttöuuniin: http://www.uula.fi/ .
.
.
Itse en lateksia laittaisi, koska se sisältää niin paljon polymeerejä. Lämpimässä uunin kyljessä ei välttämättä kovinkaan terveellistä
Uulalla onkin varmasti hyvät tuotteet. Jos olisikin ihan puhdas pönttöuuni ilman vanhaa maalia, niin tuota kannattaisi kokeilla.
Laitan kuvan mökin kuistista, jonka sain valmiiksi. Yksi pikku ikkunaruutu meni nurkasta säröille ja kahteen tuli hiushalkeama. Seuraavaksi maalaan ja kunnostan saunan pesuhuoneen, kunhan saisin tehtyä ensin vanhojen maalien rapsutuksen, joka on se ikävin homma.
Kuva on vähän epätarkka, kun otin sen kännykällä. Eikös mökillä saakin olla vähän väriä.
Ihana kuisti Memulilla…ja mitkä ikkunat:D
Kyllä on kaunis.
Aivan ihana kuisti. Värit ovat mieleeni ja ja nuo pienet kynttilälyhdyt varsinkin. Kyllä tulla on mukava istuskella vaikka kahvia juoden.
Ihanan tunnelmallinen kuisti. Tuossa on mukava lueskella viileinä kesäiltoina, vilttiin kääriytyneenä ja kynttilöiden palaessa…
Tosi upea kuisti. Minunkin intohimoni on tuo tuunaaminen ja sain joululahjaksikin uusia välineitä hienot setit.
Entisöintikurssilla laitoin vanhan Bilnäsin kirjoituspöydän uutta paremmaksi.
Herrajjeekkana miten kaunis kuisti tuli Memuli!
Piti laittaa vielä toinenkin kuva, mutta tuli ongelmia eteen.Tässä se tulee, ja kiitos ihanasta palautteestanne.
Mielestäni löysin kivan kankaan. Mökillä oli vanha toimiva Singer, poljettava. Kun pääsi rytmiin, niin ompelu sujui vanhasta tottumuksesta. Hyvää tikkiä se vieläkin vaan teki.
Nuo pienet lyhdyt bongasin eilen kaupasta ja olivat tosi halvat. Siiman varassa roikkuvat, mutta ajattelin laittaa rautalangan tilalle, on turvallisempi polttaa tuikkuja. Seinällä olevat saviset tuikkukipat maalasin samalla värillä kuin penkin ja ikkunapuitteet. -nyt on niin laimia niin laimia.
Memuli, sinut voisi päästää ihan mihin tahansa. Sinun kädenjälkesi näkyy heti ja kaikki muuttuu kulahtaneesta kauniiksi. Voisit aivan hyvin harkita ammatinvaihtoa, uskoisin, että asiakaskuntaa tätäkin kautta riittäisi jo tarpeeksi
-ei kai ny sentäs- liiottelet, anita
Tuossa kuistissa on tyyliä ja naisen kädenjälki. Se on tosi herkän kaunis. Tuossa istuessa varmaankin oikein rauhoittuu. Hienoa memuli.
Memuli, en yhtään liioittele! Ihan tosissani olen. Tässä sinulle heti ensimmäinen asiakas.
Voi kuinka kaunis kuisti Memulilla, kyllä on silmää harmoniaan ja yhteensopivuuteen. Tuo vihreä on täydellinen väri, kuin luonnonhelmassa istuisi.
Jos jostain saisin kuistin, niin kyllä maksaisin, että saisin memulin sitä laittamaan. Mutta toisen tyylinen olohuone mulla kyllä olisi vähän laittamista vailla…