Pitäisi varmaan liimalla laittaa?
Tipilintu: jos on oikein tumma kaakeli niin ei varmasti riitä kertamaalaus. Maali oli aika juoksevaa, joten ei voi paksusti edes maalata. Meilläkin oli aika vaaleat laatat ennestään ja vaati sekin 2 kerrosta. Se saumakynä jäi hankkimatta, mutta nyt olen katsonut, että joutuuko sen vielä ostaa ja "parsia" noita saumoja .
Poppius,Memuli ja muutkin: Kiitos kovasti kehuista Verhoista tykkään itsekin, vaikka itse "teinkin" ne. Ostin valmisverhot, kun sattui löytymään just oikean väristä kangasta ja leikkasin alaosat käyttöön ja viimeistelin alasaumat ja ompelin pujotuskujat yläsaumaan. Nopeasti kävi.
Lampun tilasin netistä, kun ei kaupasta meinannut löytyä millään sellasta, jonka olisin halunnut. Mulla oli mielessä tietynlainen lamppu, mutta eihän sitä löytyny mistään. Tuo on nyt lähinnä sitä mitä hain, olisi saanut olla mielestäni hieman isommat kuuput, mutta noilla on mentävä. Olikohan se Jokiwatti tai joku sen tapanen, mistä tilasin.
Maksaruoho, siis aivan UPEA muutos, piti oikein moneen kertaan rullata kuvaa ees taas, et onko todella sama vessa, tuo on jo oikeastaan “kammari”, niin ja taas piti isäntä käskeä katsomaan, mitä ihmeellisiä asioita täällä saadaan aikaiseksi. Memulin remonttien innoittamanahan meilläkin maalattiin kellastuneet mäntykatot ja meillä kun sattui vielä olemaan samanlaiset keittiön kaapistojen ovet kuin Memulilla, niin nekin maalattiin. Nyt alkaa “lievä” painostus tuota meidän vessaa kohden tai oikeestaan kahta vessaa, yläkerran retroa ja alakerran 90-luvun alkua, kiitos kuvistasi
Jatkan sisäsuntätästä tänne
Valitettavasti ennen.kuvaa en tajunnut ottaa, mutta vaatekaapin ovet olivat ankean beiget suoraan 80-luvulta. Lapsi rakastaa jalkapalloa ja pop-joukkue taitaa olla Barcelona.
Lapsi on ollut vikonlopun pois kotoa ja tulee kotiin parin tunnin päästä. saa nähdä mitä tykkää yllätyksestä. tiistaina on 8-vuotis synttärit.
tällainen tästä nyt tuli:
Ja toinen kuva, missä nykyy maalatut vaatekaapit
Voi kun onkin nyt reipas huone Jollalla. Mun tekis niin mieleni myös laittaa likkojen huoneisiin vähän väriä, mutta kun ne nyt tykkäävät teipata kaiken seinälle pitäisi varmaan mieluummin maalata, ja multa sujuu tuo tapetointi paremmin.
Olohuoneeseen olen etsinyt niitä tapetteja jo kauan, nyt tuli mitta täyteen ja ajattelin, että jos ei kerran täydellistä tapettia löydy, niin sitten pitää ottaa vaan jotain, että saa siistimmän näköiseksi. Määräsin sitten itseni ottamaan jonkun niistä, joissa saa listerin vetää suoraan seinään, eikä tilausaika ola montaa viikkoa, ja kun ei sellaista kuviota ole tehtykään, että voisin kaikki seinät sillä laittaa, niin tulee nyt sitten yhdelle iso kuvio ja loput seinät "tylsiä". Ei siitä nyt taida sellaista tulla, että jaksan sitä seuraavat kymmenen vuotta katsella, mutta ei noita risojakaan enää voi pitää.
Kuunari, Ovissa pitäisi vielä olla messin numero. Vai mikä se pelaaja nyt olikaan. Taitaa Väinöstä tulla kans jalkkispoju kun tykkää katsoa tv:stä kun tulee jalkkista. Nopeasti tv kii jos tulee formulaa.
Tohon keskelle tulikin eilen tilaus, siihen pitää saada arcelonan logo. En osaa sellasta ite maalata, joten täytyy turvautua ystävä tulostimen apuun.
Ihana lastenhuone ja niin raikkaat ja yhteensopivat väritkin! Kauhian söpö pulpetti ja hieno väri siinäkin. Wau. Noi ovet on kyllä kans tosi hienot.
Meitin makkariin tuli kesä kertaompelulla . Vihdoin löysin sinne verhot. Yleensä etsin hillittyä, mutta nyt jokin (ehkä pieni riidankipinä isännän kanssa) pisti ostamaan näin räväkät unikkokuosiset. Ja kas kummaa, nehän sopivat tänne. Ja vielä sattuu olemaan päiväpeitossa ja -tyynyissä melkein samanlaisia kukkia, vaikka hillitymmissä sävyissä (muistelin, että niissä olisi ollut pelkkiä hailakoita ruusuja).
Vasemmalla seinä on maalattu sillä mannapuuron värillä, ja oikealla on kangasmainen tapetti. Kattolistat puuttuu vielä, ja tuosta sängyn yläpuolelta itse tekemäni ryijy ja yölamppu. Lipaston päälle suunniteltiin valokuvakollaasia vanhoista sukukuvista, jotka on sävytetty seepian sävyisiksi.
Tästä ehkä näkyy paremmin sekä verhon että tapetin kuvio. Tapetissa siis pientä, valkoista kiiltävää kukkaköynnöstä Pitää varmaan ostaa yks paketti lisää verhorenkaita, että verhot laskeutuisivat paremmin, kun unohdin ostaa rypytysnauhaa. En meinannut osata päättää, miten päin laitan verhot, kun kukanvarsia oli molempiin suuntiin.
Nuo verhot kelpaisivat kyllä mullekin, niissä on juuri mun lempivärejä.
Mulla on nyt olkkarin ensimmäinen seinä tapetoitu suurilla ruusuilla, ei siitä tullutkaan hullumpi, oikeastaan aikas komia, vaikkei siinä valkoista olekaan ja kuvio erottuu selvästi, hillitympää oli munkin tarkoitus laittaa, mutta kun ei sitten sitä täydellistä löytynyt. Uusi on aina uusi kuitenkin, vaikka voi olla, etten tuota kymmentä vuotta katselemaan pystykään. Loput seinät joutuvat odottamaan ainakin loppuviikkoon, että saan sen yksivärisemmän tapetin.
Juu tykkään minäki unikoista. Ja hain sellasta vähän vanhanaikasta tyyliä, kun kalusteetki on tollasia nätisti sanottuna patinoituneita :D.
Nätin verhokankaan olet löytänytkin, emo!
Kreeta-Eulaalia: se kuva, se kuva
Juu, juu, kun vaan kamera löytyisi ensin!! Aika puutarhuri muuten, kun ruusuista puhuu, ei siinä tapetissa mitään ruusuja ole, ei sinne päinkää, mutta tarkempi lajimääritys siirrettäköön siihen saakka, että saan kaikki mukulat kuulusteluun siitä kamerasta!
Nyt mulla ois vähän niinkuin verhotkin jo valittuna ja isken siis näytille taas kuvaa olohuoneesta… Verhot ei kyllä jotenkin nyt oikein laskeudu, pitäisi lyhentää ja laittaa painoa helmaan, ehkä sitten näyttää fiksummilta. Mutta nyt olen melko tyytyväinen (paitsi pitäisi hankkia uusi tv-taso, pidempi ja valkoisempi… )
Kuvaparina tehokkaampi, siis ennen;
Ja nyt
Hieno muutos! Tykkään.
Kuin myös!
Hetikö eri huone! Vaaleni mukavasti, nätti on!
Onko kukaan kokeillut niitä Uulan vesiohenteisia öljymaaleja? Haiseeko ne niin että kasvit menee kippuralle? Toista niistä mainostettiin että se on värillinen puunsuoja, mutta montako kerrosta sitä pitää laittaa että saa kellastuneen ovenpielen peittoon vai onko se toinen parempaa jos tarvitaan peittävämpää? Kuinka riitoisia ne mahtaa ollla ja voiko niitä sävyttää? Kädet kihelmöi kun pitäisi päästä jo puuhailemaan.
Toinen kysymys. Pihan autotalli/varastorakennus on taatusti maalattu lateksilla. Se on kuitenkin siisti eikä hilseile mutta kaipailee muuta väriä päällensä. Se on liian iso urakka minulle alkaa kaapimaan sitä puhtaalle laudalle, voiko siihen riittää pesu jollain ja maali päälle? Millainen maali siinä olisi hyvä, en haluaisi lisää muovimaalia?
Onko sulla tuo "kellastunut ovenpieli" sisällä vai ulkona? -Kasvihuoneko?
Ja mitä siinä ovenpielessä on entuudestaan ollut? Sävytetyn kuultavan voi laittaa useamman kerran, mutta vaikea neuvoa nyt, kun en tiedä mistä on oikein kymysys. Olen käyttänyt molempia sisätuotteita, peittävää Intoa ja kuultavaa Ilonaa (sävytettynä). Kummatkaan eivät haise miltään. Ulkopinnoille on myös uutuus, vesiohenteinen erikoisöljy. Sitä en oo testannu, mutta mietinnässä on, laitanko sitä viimekesäiselle, uudelle terassille, vai pitäydynkö siinä toisessa, liuotinohenteisessa, jolloin työaikaa olisi paljon enemmän. Noi uutuudet nimittäin kuivuvat tosi nopeasti.