Siitä lienee ainakin 3 vuotta kun alotin makkarin tapiseerauksen. Tänään vihdoin tein sen loppuun ja löysin samalla kadonneet sakset ynnä kaksi ruuvimeisseliä. Ja niinkuin mä aina olen sanonut, että tavarat palautetaan omille paikoilleen käytön jälkeen.
Ai, hm, mä aattelin, et meidän kahden vuoden keskeneräinen olis aika lailla ennätyspitkä…mutta etenemää sielläkin, ehkä huomenna kittaus.
Älkääs ny. Me muutettiin tähän taloon tammikuussa 1990, ja nyt tää talo vasta alkaa valmistua. Viime viikolla isäntä laitteli apukeittiöön ja keittiöön kaappeihin yläsokkeleita. Listojakin on puuttunut koko ajan…
Memuli, ne on sisäkarmit. En t i e d ä kummalla ne on maalattu, mutta ammattireiska oletti ettei lateksi olisi kestänyt karmissa kiiltävänä. Se on aivan tasainen maali, ei näy sutinvetoja eikä valumia. Voisikohan siihen varmuuden vuoksi maalarinpesun jälkeen pyyhkäistä alle ohuelti maalarin valkolakkaa tai jotain muuta tartuntaa ja tuulettaa reippaasti jos on lämmin päivä?
Emo, listoja ei lasketa ollenkaan Mulla tulee heinäkuussa täyteen 23 v tässä talossa ja eka remppakierros on toisin paikoin kesken, osaa mennään toiseen ja kolmanteenkin kertaan.
Hoyabella, oletko katsonut tätä:http://www.uula.fi/index.php?page=53&id=1&lang=&tag=Uula-Maalinpoistoaine Tässä ei oo niitä haitallissii liuottimmii eikä haise kamalalta. Poistin tällä aineella viime kesänä mökin pesuhuoneen lateksiseinät. Levitin sudilla kunnon kerroksen, annoin vaikuttaa liki yön yli, maali oli imeytyny tuohon maalinpoistoaineeseen ja tuli alas melkeen ittellänsä. Kannattaisi testata ensin pienellä purkilla, sillä kaikki ei aina sovi tai tehoa kaikkeen…
Kastehelminen: jos oikeen oon ymmärtäny, niin sulla siis oven sisäkarmi, jossa joku peittävä, kiiltävä maali? Ja haluat sen nyt siis jollain muulla sävyllä maalata (hitsi, kun en oikeen taaskaan ymmärtäny täysin) ? Pese maalinpesuaineella ja sittenpeittävällä Into-kalustemaalilla (jos haluat hengittävän, vesiohenteisen, pyyhittävän, muovittoman). Ei tarvita pohjalla mitään tartuntamaalia. Tuo kalustemaali on vasta toukokuun aikoihin markkinoilla, joten sun on vähän odotettava.
Kiitos Memuli, ihan oikein ymmärsit! Karvan verran on kellertynyt ja kun nyt muutenkin on valkoista siellä täällä, ne karmit pistää silmään. Vieressä on valkoiset ovilistat joten ne ei oikein rimmaa. Kiitos ohjeesta, ei tässä montaa viikkoa sitten tarvii odotella joten on aikaa suunnitella, oliko se niin että hyvin suuniteltu on puoliksi tehty
Viikonloppuna luin jostain lehdestä jo sen maalin (tai oikeastaan kahden) mainoksen!
Tallinnan rautakaupoissa oli paljon kaikkea kivaa, mutta tämä jäi eniten mieleen vaikken näistä keinomateriaaleita yleensä tykkääkkään. "Parru" on kevyt kun mikä, eli jos haluaisi vaikka keittiön kattoa piristää niin ei tarvitsi montaa reikää tuollaisen parin kilon parrun takia tehdä ja ilmettä antaisi kivasti.
B-hausissa olen noita kans silmäillyt. Ja päätynyt neljän tuuman lautaan, joita toiseen suuntaan yksi ja ristikkäiseen suuntaan kaksi päällekkäin.
Mää tarttisin vähän mielipiteitä:
Nyt on sellainen tilanne, että meillä alkaa ensi viikolla kylppäriremppa. vessa on erikseen, ja kotona voi onneksi asua, vaikka suihkuun ei pääsekkään. Siellä on siis kosteutta vesieristeen alla ja lattiat ja seinät menee nyt vaihtoon. Ne menee taloyhtiön piikkiin. Mutta nyt kun ne revitään alas niin olisi sauma tehdä kaikki uusiksi. laitan muutaman valokuvan nykytilasta, jossa näkyy kuinka kamala tää kylppäri nyt onkaan.
Kuvan laati on hieman huono, mutta tästä näkynee mistä on kyse. kuva on otettu ovelta. vasemmalla pinkin pyyhkeen jälkeen on saunan ovi ja etualalla olevan pesukoneen takana on pieni allas, siitä kuva:
Kuva otettu saunasta, älkää välittäkö sotkuista.
Kuulostaisiko teijän mielestä kamalalta idealta pistää suihku vastapäiselle seinälle saunan oven viereen, jotta tuo pitkä seinä jää käyttötilaksi? nykyinen lavuaari pois ja siihen työtaso, jonka päälle malja-allas. seinäkaappi pääsisi vessaan lääkekaapiksi ja seinään tulisi joku hylly ja ehkä peili.
tällaisena tuo ei toimi, kuten kuvasta näkee. pyykit ei mahdu mihinkään ja muutenkin on ahdasta.
jos työtason alle saisi jonkun kaapiston likapyykkikorjeja varten ja vielä ympttyä paikan kissanhiekkalaatikolle niin johan olisi kiva.
laattojen väriksi oon ajatellut jotain vaaleahkoa, lattiakin voisi olla hieman vaaleampi kuin nykyinen. ehä jotain tehosteväriä johonkin boordiin tms.
mielipiteitä? tässä on nyt tää pääsiäinen aikaa miettiä, sitten alkaa remppa.
Tästä kuvasta näkyy vielä tuo lavuaari yläkaappeineen. kaapito n liian pienet, ne ei toimi nyt tarvitsen hyllyn, mihin laittaaa pesuaineet. meikkejä tms. tässä kylppärissä ei tarvitse säilyttää, joten tarvitsen tilaa vain pyykkihuollolle ja kenties muutamille pyyhkeille.
Minusta kuulostaa hyvältä. Tekee tilaa lisää. Mutta suihku on ehkä syytä eristää kääntyvillä suihkuseinillä, niin säästyy kaapisto ja kissanhiekka roiskeilta. Niitä on nykyisin sellaisia kivoja nurkkamalleja, joitten seinät voi kääntää kiinteitä seiniä vasten silloin kun ei ole käytössä.
Mulla taas on haaveena tummempi lattia (nyt vaaleanharmaa), jossa ei rautapitoisen veden tekemät tummentumat näkyis.
Kiitti Emo. Toisaalta to nykyinen lattiansävy on hyvä, joten ehkä sen päätän vasta sitten kun pääsee lattialaattioihin käsiksi. varmaan tiistaina tai keskiviikkona käy tieni kohti laattakauppaa. toisaalta vaaleampi houkuttaa, mutta ei ihan valkoinen. joku vaalean harmaa tms.
toi suihkukaappi on hyvä idea. tai sitten verho, sillä saisi väriä. katotaan mitä remppamies suosittaa:D kissanhiekka-aski on katollinen, joten se ei kastu ihan helpolla. nykyään se on vaan ärsyttävää kantamista sillä laatikko pitää kantaa saunaan kun menee suihkuun ja jos lämmitetään sauna, kannetaan aski eteiseen. kissatkin on pian ihan hukassa missä vessa milloinkin on…
Meillä oli jossain aiemmin sellaisessa järjestyksessä, että tuossa saunan oven vieressä olisi koneet, sitten suihkuseinä väliin, suihku samalle seinälle, eli samaan paikkaan, seinä vaan eri suuntaisesti, ja allas tasoineen tulisi pitkälle seinälle. Kaapistot ei kestä vettä, joten joku ratkaisu siihen sitten tarvittaisiin, suihkukoppi tai lyhyempi taso.
Vessan päivitys… pönttö, kaapit ja kaakelit ovat entiset, muut vaihdettu tai tuunattu. Ei löytynyt kuvaa ennen. Itse olin viikon työmatkalla kun mies tapetoi yllätykseksi… vielä puuttuu kynttilät ja ruudullinen matto ja pyyhkeet.
Nätti.
Ai kun nätti veski ja tosi söpö tapettikin!
Tossa ylempänä on noita epäselviä kuvia kylppristäni. Nyt siellä on kuivurit pauhaamassa ja viikon päästä ehkä pääsee jälleenrakentajat vauhtiin. Olen nyt kaavaillut isoa valkoista laattaa ja ehkä vaaleanharmaan sävyistä lattiaa isohkoilla laatoilla sekin. Seinälaattoihin kenties kirkkaan punaista yksityiskohtaa jollain kuvio/boordilaatiolla. tai sitten mosaiikkilaattaa pientä “sekasotkua” tuomaan, eli ei symetrisesti, vaan hieman sekaisessa järjestyksessä valkoista ja punaista mosaiikkia tms.
olen niin sekaisin oleva ihminen muutenkin, että en kestä symmetriaa edes seinälaatoissa näköjään:D
Isoa laattaa jos lattiaan meinaat niin mieti miten siinä kaadot tulee. Niiden kanssa se on vähän mutkiikkaampaa.
asiantuntijat tekevät kaadot:D