No niin, eteisen puoli melko valmis. Seinälevyihin tein komeroille aukot.Kantava seinä, piti laittaa komeroiden väliin piirulankut. Nyt komerot ja ovet paikoillaan, yläovissa vielä vähän tekemistä. Ja kaappien alle “kynnyslauta” lattian jatkoksi. Eiköhän nekin valmistu pian. Keittiön puolella tarvitsen nyt ensin sähkömiehen siirtämään kaksi katkaisijaa ja yksi lampun johto. Sitten sekin valmistuu aika nopsaan.
Tässä eteisen puolelta.
Nyt on taptti seinässä. Vielä sähkömies, katto ja listat.
Taattua hoyabella laatua!
Ei paljoa viitsi näillä keleillä kerralla.
Ihana ovi!
Saunan ovi tuokin on. Ulko- ovelle pitää tehdä samoin. On vaan päälystetty sormipaneelilla, eli ikävämpi juttu.
Helpompi homma mitä etukäteen ajattelin.
Hion molemmat ovet kunhan vähän viilenee.
Viimeinkin saatiin mökillä keittiöremppa käyntiin, tässä on purettu jo kaikki ,keskellä ikkunoita oli oviaukko.
Lanko ja tytön sulhanen levyttivät seinät la laittoivat lattian , likkalapsi otti maalausurakan.
Kaapit teki lanko koska noilla mitoilla ei löytynyt edullisia kaappeja .Tässä jo valmista
Tämä oli mulle tärkeä kohta , sain alemmaksi tuon keittolevyn ja samalla tiskipaikka siirtyi tuonne altaan luokse !
Remppatiimi
Saunan välioven lakanpisto Eko geelillä, kaapiminen: töhnät kankaaseen kaapimesta ja letkupesu. Vaatii hyvän tuuletuksen.
Saunan oven maalasi ukko, minä välihioin, pääni ei kestä ovimaalia, 3 päivän päänsäryn saan.
-pilariharkoissa oli päivävarjo kuivumisen estoon kesken työn
Räkämäinen lakka kaavitaan.
Pensseli vielä pesemättä niin innostuin huoltomaalaamaan ulkoeteisen ikkunalaudan. Samalla meni ulko-ovi sisäpuolelta ja jalkalista. Nyt katsoin että ulkoeteisen ikkunoiden alareunatkin ulkopuolelta kaipaavat maalia.
Tämä on ihan loputon suo kun siihen alkaa:/
Olin kyllästynyt keittiön puuvärisiin oviin ja ne tarvitsivat 43 vuoden jälkeen huoltoa. Puolet on valmiina. Tämän oven sisäpuoli sisälsi 43 vuotta muutakin historiaa. Pojat pieninä länttäsivät kaikkien hedelmien nimietikettejä oven sisäpuolelle.
Yksi tunti ja 20 minuuttia myöhemmin.
Nyt vain lakan poistoon ja hiomaan. Sitten maalaamaan. Aikaa vievää. Kaksi maalikerrosta olen laittanut sisäpuolelle, kolme ulkopuolelle
Ja kävin tänään ostamassa samasta firmasta, josta aikoinaan ostimme kaapit 44 vuotta sitten, uudet leikkuulaudat. Meinasin lentää per…een, kun tyttö sanoi hinnan. Kaksi vanerilaudan palasta maksoi 70 euroa. Kiskontaa. Sanoinkin tytölle että olisi ollut varmaan halvempaa mennä puutavaraliikkeeseen ja ostaa kokonainen suuri levy ja sahata itse oikean kokoiset palaset.
Kauppa se on joka kannattaa, vanha sanonta. Matkalla tuottajalta kuluttajalle moni tavara kallistuu hurjasti.
Sunnitteilla on vanhan kaapin maalinpoisto ja uudelleen maalaus.
Tämä on appivanhempien makasiinissa ollut kymmeniä vuosia. Maali oli osittan jo ihan käppyrällä.
Millaisia maalinpoistoaineita olette käyttäneet, mitä eroa niillä on?
Hiirien väylä talvilomakohteeseen suljettu.
Tarkoitus oli levittää tuota rappusta, mutta oli niin kova valu ettei olis saanu rautoja kiinni ilman hiltiä. Päälle sai hakattua teräsnaulat.
Tilannepäivitys Kurpalle.
Alimmainen paneli ja listat uupuu. Jouduin tekemään korjausvalun, tuli enkaan versioon kaadot ihan päin prinkkalaa. Koirulin kulkuesteet paikoillaan. Sisältä ihan vaiheessa, mutta sillä ei niin kiirus. Ovenkahva maalattava tai vaihdettava, jos jostain löytyis mieleinen.
Muoks. Hiirien kulkuväylät tukittu pellinsuikaleilla.
Hyvän näköistä jälkeä. En muuta odottanutkaan:)
Hinnakkaita tyylikkäät kahvat:/
Sorvaa messingistä.