Voih...päässäni napsahti kun katselin Nanna pihaa, mieltäni vaivannut "kaistaleongelma" taisi saada ratkaisun. Selvennän myöhemmin asiaa ja kerron sen kuvin... Todella hyvälle näyttää Nanna tuo pihasi!
Nannan piha näyttää kyllä todella upealta! Sain motivaation koittaa tehdä meidänkin huonolle nurmokolle elvytysoperaation. Kaksi iltaa olen talikolla reikiä pistelly ja hiekkaa laittanut. Nyt on jalkapohjat kipeet talikon polkemisesta, mutta varmaan se kannatti Multaa ja siemeniä pitää lisätä pahimpiin aukkopaikkoihin ja tuhkaa ja kalkkia laittaa kunhan viikonloppuna saadaan pojan synttärit juhlittua.
Tässä on nyt tällainen pieni ennen-jälkeen projekti. Tuohon pienelle pläntille olin tuupannut kuuliljoja, sekä muualle ripotellut kun tilaa ei oikein ollut.
Tällainen siitä tuli. Jotenkin ajattelin, että tilaa olisi ollut muillekin kuin noille kuuliljoille. Vähän sain hopeatäpläpeippiä sinne ja neidontatar siellä jo aiemmin olikin.
Oih, ihana kuunliljapenkki! Tykkään itse kovasti siitä, että kuunliljoja on samassa penkissä useita erilaisia. Tuli tosi hieno.
Tältä näytti portin alue kesän alussa. Portti oli tuolloin vielä hieman kesken, samoin istutusalueet molemmin puolin. Nyt alue näyttää tältä.
Portin alusta on siis päällystetty kivillä ja kivituhkalla, alla kangas. Kivillä yritin myös häivyttää portin perustukset... Jos ei katso lähempää näyttää ihan hyvältä taustan sotkuihin ei kannata kiinnittää huomiota...
Komia on Maikun portti! Tuota eivät kyllä tuulet heittele. Hauska idea nuo istuimet (vai onko ne tarkoitettu kukkasille?)
Onnea Maiku, portti on tosi upea. Siinä kelpaa sitten köynnösten katveessa istua kesäpäivänä.
Samaa mieltä, komia on. Omallekin pihalle haluaisin porttejä (nimenomaan monikossa!), mutta kun niille ei löydy luontevaa paikkaa.
Hieno!
Jaa, onko jollakin toisellakin ongelmana nimenomaan se ettei keksi paikkaa portille, luulin että olen ainoa.
Tosi hieno :).
Niin on, ihan kehtaan tunnustaa, että kadehdin! Mulla olisi kyllä paikkakin, toteuttaja vaan puuttuu!
Onpas hieno. Täytyy ehdottaa isännälle, että keskeneräisen pergolan eteen tulisi vielä portti. Saattaa kyllä panna hanttiin, kun sen pergolan valmistuminenkin on kestänyt niin pitkään. Aina pukkaa jotain muuta projektia. Mutta toisaalta, osaatteko kuvitella pahempaa tilannetta kuin valmis piha?
Rusokki: kyllä ne on istumista varten tehty, ja kuten tuola kaariportti -ketjussa kerroinkin, Ukkokulta on tehnyt niistä niin tilavat, että mahtuu istumaan vaikka puskat (tai emäntä itse) leviäisi kuinka.
Emo: heh kiinteistövälittäjät ovat ainakin nähneet jo monia valmiita pihoja, kun sellaisia ilmoituksissaan mainostavat todellisuudessa ahdistava ajatus.
Ja kiitos kaikille portin kehuista. Vaikka tarkoituksena olikin esitellä lähinnä sen ympärillä tapahtunutta muutosta...
Ympäristökin on hieno mutta kyllä tuon portin penkit oikein houkuttelevat istumaan ja tuumaamaan että mitä siinä ympärillä oikein kasvaa. Kertakaikkisen ihana.
Tahdon nyt laittaa ennen ja jälkeen kuvat pienestä "kukkapuutarhastani"
Keväällä otettu kuva 2.4 2008
Ja tänään 4.8 2008
Laattoja olisin laittanut vielä pidemmästi, mutta maa on tuosta kohtaa aivan täynnä puun juuria, joten olkoot nyt tuollainen.
ammattilaisen kädenjälki näkyy. Kyllä sisustusartesaani osaa “sisustaa” kukkamaansakin.
On niin kaunis joenranta paikka että kyllä siellä kelpaa nautiskella, käden jäljistä ja maisemista.
Tulipas kaunis. Tuonne laattojen takaosaan sopii sellainen kevytrakenteinen metallinen lukutuoli, jossa voi haaveilla ja kuunnella koivunoksien kahinaa tuulessa.