(Perennat)
Laitan tämän luonnonkasveihin, kun ei se oikein perenna ole enkä itse sitä rikkaruohonakaan pidä.
(Perennat)
Laitan tämän luonnonkasveihin, kun ei se oikein perenna ole enkä itse sitä rikkaruohonakaan pidä.
Todella nätti värikasvi, joka kasvaa polkujen kivien väleissä.
Voiko tuon lehtiä syödä, niinkuin vihreän serkkunsa?
Tuolla punaisella on aivan ihanat keltaiset kukat. (Muuten en keltaisista kukista tykkää, se tuo ikävästi mieleen kaikki rikkakasvit.)
Eilen sain yhden talon pihasta kaivella pieniä alkuja mukaani kotiin viemisiksi. Taitaa levitä aika sukkelaan?
Pihakäenkaalia oli meille ilmestynyt jostakin hopeahärkkikasvuston viereen viime kesänä. Oli aika hauska väriyhdistelmä. Sitä näyttää putkahtelevan mihin milloinkin; eilen kitkin sitä poiskin. Keltaisista kukista olen muuten nanikan kanssa samaa mieltä (paitsi narsissit).
Niin minäkin, paitsi narsissit ja krookukset ! (joissakin lehdiltään tai muuten kasvutavaltaan mukavissa niitäkin joutuu/pystyy kestämään ja hetkenhän se kukinta vain kestää)
On kyllä ihan nätti kasvi jos sitä on vain yksi tai kolme tai viisi kappaletta, mutta kun sitä sitten on satatuhattamiljoonaa niin siitä on jo kauneus kaukana
Mieluummin noita se satatuhattamiljoonaa kuin jotakin muuta paljon ikävämpää.
(mitä hittoo tapahtuu tolle otsikolle?)
ai, se taitaakin olla vaan esikatselussa kun siinä on ne satatuhatta miljoonaa hipsukkaa..
Kävin äsken Turussa Vi....La...lassa ja siellä oli myytävänä amppelissa tuota JÄTTIKOKOISENA.
Nimi oli vain Käenkaali... Unohdin kysyä onko monivuotinen. Itse kanssa kävin nyppimässä anopin penkin tyhjäksi noista viikonloppuna. Meillä saa levitä, taistelkoon maahumalan kanssa siitä kumpi on kuningas.
Tuota mie saan kitkeä monta kertaa kesässä kukkapenkistä johon on joskus päässyt siementämään, melkein yhtä paha kuin vuohenputki.
Nyt menee ihan off-topic, mutta näkyyks teillä muilla tämän ketjun otsikossa miljoona hipsukkaa?
kyllä näkyy hipsukoita
Näkyy kyllä, omituinen piste tms merkkijono, mikä lie jana
Pihakäenkaalia on ilmestynyt sinne ja tänne aika runsaasti. Voinko jättää sen maanpeitoksi, vai onko kovin aggressiivinen ja syrjäyttääkö esim. pienehköt akileijani (2 v siementaimia) ja muut hennommat perennat?
Kasvaa hyvin ja sinkauttelee siemeniään. Itse en oo kokenut tuota ongelmaksi kun on niin helppo nypätä pois, jos ahdistelee muita. On vaan niin kaunis ja meillä on sen verran kuivaa, ettei ole vielä useamman vuoden aikana tullut ongelmaksi. Tiedän, et muitakin mielipiteitä on
Kuivaa meilläkin. Ja antaa minun mielestä monelle kasville kivan taustavärin. Annan olla.
Minulla kesti monta vuotta saada pihakäenkaali leviämään pihassa. En ole laittanut sitä kukkapenkkiin. Se kasvaa pihatien reunamilla hiekassa. Pysyy matalana, mutta kukkii ja leviää kuitenkin.
Mulla kasvaa pihakäenkaali ja akileija (ja päivänlilja) sulassa sovussa kukkapenkissä. Välillä nypin isoimpia pois kun tykkään että pihakäenkaali saapi olla se “täyte” ja väriläiskä siellä, eikä pääkasvi.
Mun mielestäni ei ole niin agressiivinen että tarvitsisi pelätä akileijan puolesta, ennenmminkin päinvastoin.
Pihakäenkaali on oikein sopiva tuomaan väriä moneen paikkaan, eikä sitä tarvtse juurikaan kitkeä, ainakaan meillä se ei mitään tiheää kasvustoa tee, se on niin hento, että muut pienet kasvavat kyllä sen lomassa. Se näyttää kyllä hyvin huolehtivan itsensä suurempien alta pois. Juuri ajattelin sitä siirrellä tuonne uusien hopealehtisten kasvien viereen, niin olisi oikein parhaimmillaan.