Pihan kalusteiden alle sopivia kasveja

Haluaisin istuttaa jotain keinun alle maan peitteeksi. Mitä suosittelisitte? Saisi luonnollisesti olla matalaa kasvultaan. Maa on tuollaista savista.

Ajattelin taponlehteä (en tiedä mistä pk-seudulta saa) tai maahumalaa...

Toisaalta jokin värillisempi ja siis kukkiva olisi mukavampaa. Saisi siellä hieman levitäkin.

Ehdotuksia otetaan vastaan lamppu Sammalleimu?

Suikeroalpi olis myös hyvä. Kukkii eikä ole ranttu.

Se valkoinen nurmikolla elelevä kaunokainen on nätti. Tulee minipäivänkakkaroita jotka voi tarvittaessa vaikka hurauttaa ruohonleikkurillakin matalaksi. Kukkii vaan uudestaan. Tai sitten ehkä joku luonnonkasvi jo kaiken edellämainutun lisäksi? Jos ilman sentin hyrrää tahtoisin selvitä tuollaisesta niin siirtäisin vaan jotain nätkelmää ojanpenkalta siihen.. ja puna-apilaa ja silleen. Nehän ei tietty ihan matalana pysy, mutta varmasti ovat siinä vuodesta toiseen :D

Itse kyllä suosittelisin ennemminkin laattoja tai hiekka- tai muuta sellaista alustaa, mutta maahumala olisi sellainen jota itse harkitsisin, kasvaa nopeasti ja kukkiikin. Ensin kyllä poistaisin mahdollisuuksien mukaan tuon huonon nurmen ja voikukan jota siellä nyt kasvaa, tuon kokoisen alueen kai jaksaisi juurineen kitkeäkin? Suikeroalpikin on varmaan hyvä ja kuulemma helppokin, vaikken itse saanut sitä koskaan leviämään nurmikolle no-jaa.

Niin ja piti vielä sanomani että maahumalaa ja suikeroalpia saa yleensä tuttavilta niin paljon kuin jaksaa kitkeä, on siis halpa investointi naurua

Kaukaasiantädykettä.. Matala, siniset kukat.. ainoa haittapuoli että leviää vimmatustino-jaa

Tuhannet kiitokset ehdotuksistanne! hymy

Tuo Suikeroalpi rupesi kiinnostamaan. Sitä kun jostain löytäisi! Tutuilla ei ole pihoja edes... Pikaisella silmäyksellä löysin kuukkelista yhden paikan, joka myy. Sijaitsee Järvenpäässä...

Suikeroalpia löytyy varmaan tältäkin porukalta joko vaihtariksi tai muuten.
Huhuile vähän ennenkuin lähdet matkojen päästä ostamaan.

EDTA , muutama kymmenen kilometriä Järvenpäästä Lahden moottoritietä pohjoiseen ,saat tulla hakemaan suikeroalpia mielin määrin,

jos olet tosissasi vailla,siirry yksityisviesteihin

Yleensä jos joku asiakas kysyy suikeroalpia, kysyn minä, että oletko tosissasi:)

Älä nyt noin tyrmää hyvää peittokasvia. Minullakin on peittänyt rumia maantasossa olevia kaivonkansia yms. eikä ole lainkaan yhtä villi leviämään kuin esim. maahumala ja lisäksi myös helppo kitkeä sieltä missä sitä ei tahdo olevan.

Ja on ihan kiva roikkumassa ruukkujen reunalla.

Suikeroalpi olisi kiva, kunhan vain jostakin saisi... viime kesänä saamani palanen vaihtoi hiippakuntaa.

Jaha, pannaanko tulemaan? Revin sitä juuri äsken pois tuolta pikkupenkistä, kun täytyy sitä siivoilla.

Sajoha, kieli ulkoakieli ulkoakieli ulkoa

Enpä ole juuri ehtinyt palstailla, mutta kivahan tuota suikeroa olisi saada. Taitaa tosin jäädä kauempaa hakematta. .. Huutiksesta kyllä bongasin myös muutaman myyjän, mutta liekö uskaltaa postitse ostaa...

Jäänee keinun alus laittamatta, ainakin tänä kesänä =)