Minultakin piilea(reissutuliaispistokas, en tarkemmin tiedä mitä lajia) kuolla kupsahti nyt viikon sisällä ihan omia aikojaan. Onneksi olin pistokkaat minäkin varulta ottanut. Niissä jo hyvät juuret
Nyt on kahdessa purkissa Sateenvarjopiileaa, eli Norsunkorvaa. Luulin jo, että peli on menetetty, kun syksyllä tiputti lehtensä. Ehkä se kuuluu asiaan, en tiedä. Tämä pieni on hauskan näköinen, kun vanhaan varteen on ilmestynyt kaksi uutta kasvamaan. Lisäksi on mullasta nousemassa uusi poikanen.
Norsunkorva kukkii
Minun sateenvarjopiilea vain jurottaa.Se ei kasva ollenkaan…Samanlainen ollut monta kuukautta.Mullat olen vaihtanut.
Kokkeilepa puhua sille jaskaa
Auttaiskohan se
Mites paljon kilpipiileaa kastellaan? Toivottavasti on kuivan kasvi, mä olen surkea kastelija. Pistetäänkö pistokkaat suoraan multaan?
Sopivasti ja juu
Taidan pistää sit heti pistokkaita varoiksi, kun kuihdutan tuon kuitenkin kuoliaaksi.
Eikö tuo kuvan kasvi ole kilpimuori tai muu muori? Muorin oloinen ja kukintokin näyttää siltä.
Minä ostin kilpipiilean pikkutaimen kirppikseltä kaksi vuotta sitten. En tiennyt, mikä se on mutta netistä googlettelemalla selvisi.
Poikanen pysyi hengissä noin ruokalusikallisessa multaa talven yli, vaikka unohdin kastella pitkiksi ajoiksi. Sitten istutin sen altakasteluruukkuun. Älkää tehkö niin, se ei pidä märkyydestä. Tai ainakin antakaa kuivua kunnolla välillä. Muuten lehtiä kuolee ja kasvi kituuttaa. Vaikka onkin sitkeä sissi.
Nyt kasvin juurella on omia poikasia. Onko kellään kokemusta, miten nuo voi irrottaa jotta selviävät hengissä? Pitääkö juurruttaa uudellen?
Mulla oli joskus kilpipiilea. Tykkäsin siitä, mut eipä sitä hirveesti oo saatavilla
Nukkapiileaki alakaa punastelemaan
Minulla on Norsunkorvana saatu kasvi, mutta onkohan se joku piilea? Tässä pari tainta emokasvista, joka on aika korkea
Tuo ei ole piilea vaan kilpimuori, näkee siitä että lehdet ovat jämäkämmät ja ainakin yhdessä näkyy suippo kärki.
Bokseri on komea:)
Norsunkorva on ihan erilainen kasvi
Täältä saa aina hyvin tiedon kasveista, joista ei ole varma. Kiitos taas tietäjille.
Karvari, tänne voit laittaa kilpipiileasi
Tämmösen söpöliinin sain asiakkaalta.
Ostin tokmannista piilean ja en muista oliko se runko tai varsipiilea. Ainakin kalju runko sillä on. Mullassa on lisäksi pieni taimi.